Rio heeft een hot spot die is al behandeld en gaat al beter maar nu mijn vraagje ik meen begrepen te hebben dat dit kan komen door teveel eiwitten en nu eten mijn honden drie dagen in de week brokken(fokker) een dag verse vuile pens en een dag carnibest en twee dagen barf ik die dagen eten ze verschillend en vlees en groente door elkaar.
De brokken dagen kan ik wel zien wat het procentenaantal is aan eiwitten maar die andere dagen niet.
Mijn vraag is dus hoe berekenen jullie die weleens barfen of pens geven het eiwitten gehalte en is er iemand die misschien vind dat ik een andere dieet moet gaan volgen met de doggys.
Voordat ik barfte en pens aan ze gaf heeft Rio nog nooit een hot spot gehad kan ook toeval zijn natuurlijk maar toch graag tips en ideeen.
Ze hebben ook een periode weleens enerqiue gegeten en toen heeft hij er ook nog nooit last van gehad.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hot spot vraagje
Moderator: moderatorteam
-
tineke
-
speurneus carola
dat staat mij nu tegen van barfen, je weet niet wat je geeft.
hotspot is een ophoping net onder de huid van stoffen die eruit moeten, kan ontsteking zijn van iets, kan allergie zijn.
jeukplek waar ze aan gaan zitten knagen tot bloedens toe.
vroeger had ik dit probleem ook bij onze, nu overleden honden (15 en 14 1/2), wel 20 verschillende soorten voer geprobeerd, kwam later uit zal dan wel een allergie voor vlooien zijn, en later zelfs een allergie voor vlooien bestrijdingsmiddelen, want er werd natuurlijk veels te veel gesproeid om maar geen vlooien te hebben en te krijgen.
ben overgestapt op prednison kuurtjes, 1e week 7 2x per dag 2e week 6 2x per dag. totdat ik er achter kwam dat prednison zelf nou ook niet zo gezond was. toen ben ik 1 pilletje soms de eerste dag gelijk 3 gaan geven op het moment dat ze zich op 1 plek gingen bijten, en daarna een paar dagen 1, dan gelijktijdig vlooien bestrijden, honden en omgeving, gelijk een wormenkuur. en dan na een paar dagen waren ze er dan weer vanaf.
jaren later was het bij de een helemaal niet meer nodig en bij de ander zo in voorloop van de zomermaanden, zelfs zo dat wij dachten aan bloeiend gras o.i.d. altijd dezelfde periode. paar pilletjes en het was weer over, deze duitse herder is er 14 1/2 mee geworden.
voor de rest is het gewoon stilletjes over gegaan.
hotspot is een ophoping net onder de huid van stoffen die eruit moeten, kan ontsteking zijn van iets, kan allergie zijn.
jeukplek waar ze aan gaan zitten knagen tot bloedens toe.
vroeger had ik dit probleem ook bij onze, nu overleden honden (15 en 14 1/2), wel 20 verschillende soorten voer geprobeerd, kwam later uit zal dan wel een allergie voor vlooien zijn, en later zelfs een allergie voor vlooien bestrijdingsmiddelen, want er werd natuurlijk veels te veel gesproeid om maar geen vlooien te hebben en te krijgen.
ben overgestapt op prednison kuurtjes, 1e week 7 2x per dag 2e week 6 2x per dag. totdat ik er achter kwam dat prednison zelf nou ook niet zo gezond was. toen ben ik 1 pilletje soms de eerste dag gelijk 3 gaan geven op het moment dat ze zich op 1 plek gingen bijten, en daarna een paar dagen 1, dan gelijktijdig vlooien bestrijden, honden en omgeving, gelijk een wormenkuur. en dan na een paar dagen waren ze er dan weer vanaf.
jaren later was het bij de een helemaal niet meer nodig en bij de ander zo in voorloop van de zomermaanden, zelfs zo dat wij dachten aan bloeiend gras o.i.d. altijd dezelfde periode. paar pilletjes en het was weer over, deze duitse herder is er 14 1/2 mee geworden.
voor de rest is het gewoon stilletjes over gegaan.
-
tineke
Ja de hot spot is al behandeld en dat gaat wel goed alleen hoopte ik het in de toekomst te voorkomen natuurlijk.
Verder ben ik wel tevreden over barf want ze doen het er prima op was alleen benieuwd of er een link kon liggen tussen die twee.
Jij hebt mijn doggys live gezien dus je snapt dat daar wel wat in gaat per dag vandaar parttime barf.
Verder ben ik wel tevreden over barf want ze doen het er prima op was alleen benieuwd of er een link kon liggen tussen die twee.
Jij hebt mijn doggys live gezien dus je snapt dat daar wel wat in gaat per dag vandaar parttime barf.