Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duitse Dog
Moderator: moderatorteam
- chera
- Vaste gebruiker
Duitse Dog
Hallo allemaal,
Een tijdje terug heb ik iets gehoord waarbij ik me afvraag of het echt zo is, dus bij deze stel ik hier even de vraag.
Het schijnt dus dat wanneer je een Duitse Dog koopt, je hier officieel geen afstand meer van mag doen.
Dit ras zou zich meer dan andere rassen hechten aan zijn baasje, en daarom mogen ze maar 1 baasje in hun leven hebben.
Het schijnt zelfs dat je ervoor moet tekenen, dat je het dier nooit afstaat. (wat voor reden dan ook)
Nou vind ik dat je elk dier voor het leven neemt, dus 1 baas het hele leven, vind ik niet meer dan normaal.
Maar soms kan het niet anders, en moet je afstand doen van je dier.
Ik vond het nogal een sterk verhaal, maar vraag me toch af wat er precies van waar is.
Chera
Een tijdje terug heb ik iets gehoord waarbij ik me afvraag of het echt zo is, dus bij deze stel ik hier even de vraag.
Het schijnt dus dat wanneer je een Duitse Dog koopt, je hier officieel geen afstand meer van mag doen.
Dit ras zou zich meer dan andere rassen hechten aan zijn baasje, en daarom mogen ze maar 1 baasje in hun leven hebben.
Het schijnt zelfs dat je ervoor moet tekenen, dat je het dier nooit afstaat. (wat voor reden dan ook)
Nou vind ik dat je elk dier voor het leven neemt, dus 1 baas het hele leven, vind ik niet meer dan normaal.
Maar soms kan het niet anders, en moet je afstand doen van je dier.
Ik vond het nogal een sterk verhaal, maar vraag me toch af wat er precies van waar is.
Chera
Je hebt honden, en je hebt Corgi's 

-
- Zeer actief
Net zoals je zegt is elk dier wat je in huis haalt voor het leven en zo ook een dog. Dat verhaal komt denk ik voort uit het feit dat veel fokkers laten tekenen dat je hun waarschuwd als je de hond niet meer kan hebben. Dat wil niet zeggen dat de hond ook daadwerkelijk bij de fokker komt.
Haal je een hond uit de dog in nood dan mag je hem niet uit huis plaatsen maar moet hij terug naar de opvang.
Haal je een hond uit de dog in nood dan mag je hem niet uit huis plaatsen maar moet hij terug naar de opvang.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- chera
- Vaste gebruiker
- Hughy
- Zeer actief
wij hebben de fokkers van Hughy en Lemon ook moeten beloven de honden bij hen terug te brengen, als het niet meer ging. Zij willen dan zelf een nieuwe baas voor hun zoeken. Zo is lemon ook bij ons gekomen. Maar wat jij zegt vind ik wel erg ver gaan. Dat riekt mij een beetje naar manipulatie. Zeg dan dat je eerst zeker wilt uitzoeken of dit ras écht de soort is waar je voor zult gaan en dan pas de hond verkopen.
- Rolinde
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Nou, ik vind het wel een goeie zaak dat een fokker de hond terugneemt en er zo zelf weer zorg voor draagt dat de hond in goede handen komt!
Een dog hangt wel enorm aan zijn baas denk ik, misschien wel meer dan menig ander ras;-)
Dus ik kan me het levendig voorstellen dat een dog in staat is zich te verhongeren als ie van zijn geliefde baas gescheiden wordt.
Groetjes Rolinde en knuffels van James en Ozzy!
Een dog hangt wel enorm aan zijn baas denk ik, misschien wel meer dan menig ander ras;-)
Dus ik kan me het levendig voorstellen dat een dog in staat is zich te verhongeren als ie van zijn geliefde baas gescheiden wordt.
Groetjes Rolinde en knuffels van James en Ozzy!
Als je de mensen leert kennen ga je nog meer van je dogje houden!

- Senna1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Doggen hechten inderdaad heel erg aan hun baas. Een dog is dan ook een echte familiehond. Veel fokkers vragen je dan idd ook dat wanneer de hond weg moet om wat voor reden dan ook de hond weer terug naar hun komt. Waterdicht verplichten kunnen ze dat niet natuurlijk dus dat verhaal is onzin. Het gaat vaak genoeg mis dus...
-
- Vaste gebruiker
Heb mijn dog een tijdje terug noodgedwongen voor een weekje bij mijn ouders geplaatst. Hij heeft de hele tijd zitten janken en vier dagen niet willen eten. Hij eet namelijk enkel als ik er naast sta (behalve als het om Duck gaat, dan maakt hij blijkbaar een uitzondering...). Toen ik hem terug ging oppikken, vrat ie me bijna op van blijdschap. Heb er flink wat schrammen en blauwe plekken aan overgehouden. Dus ja, ik denk dat ze behoorlijk verknocht zijn aan hun baasje...
En omgekeerd!

Ditis nepis potentis negro te.