Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje over Cortisone

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Vraagje over Cortisone

Ongelezen bericht door Sietske* »

Ik kom net bij de da vandaan omdat Babbe haar laatste puppy-enting moest hebben. Heb meteen Tara even meegenomen omdat ze een wondje in haar hals heeft wat maar niet goed wil genezen. Nu blijkt het dus toch een hotspot te zijn, waar ik al bang voor was.

Ik heb van de da ab meegekregen en verder zei hij dat ie normaal ook een cortisone-injectie zou geven maar dat ie dat nu niet deed omdat ik in de toekomst waarschijnlijk met Tara wil gaan fokken.

Op het moment dat hij dat zei stond ik er niet echt bij stil, maar nu zit ik me toch af te vragen waarom hij dan geen Cortisone-injectie geeft. Nu weet ik dat het natuurlijk behoorlijke rotzooi is, die Cortisone, maar is het zo dat het specifiek nadelige gevolgen kan hebben voor het voortplantingsapparaat ofzo? Ben gewoon nieuwsgierig.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

31 keer bekeken en helemaal niemand die hier iets van af weet??????

Moet ik dan echt mijn da gaan bellen om het na te vragen :mrgreen:

AfbeeldingAfbeelding
DebbieK
Actief

Ongelezen bericht door DebbieK »

sorry, ik heb ook geen idee :19:
Zal inderdaad wel troep zijn dan :denken:
Misschien dat je hier iets kunt vinden:
http://www.cibliga.com/a_m_cortisone.html
Groetjes Debbie en een poot van MAX!
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

DebbieK schreef:sorry, ik heb ook geen idee :19:
Zal inderdaad wel troep zijn dan :denken:
Misschien dat je hier iets kunt vinden:
http://www.cibliga.com/a_m_cortisone.html

Die link had ik idd ook evonden, maar daar word ik niet echt wijzer van wat betreft de relatie met de fokplannen.

AfbeeldingAfbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

cortisone zijn nogal zware medicijnen, toch wel wat zwaar voor een hotspot. een hotspot moet droog blijven, en dan geneest dit vanzelf. evt droog ontsmetten.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

cortisonen zijn hormonen... Lijkt me handig om zo min mogelijk met hormonen te gaan lopen kl*ten als je nog wil gaan fokken met een hond... Lijkt mij de enige reden...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Jacksel schreef:cortisonen zijn hormonen... Lijkt me handig om zo min mogelijk met hormonen te gaan lopen kl*ten als je nog wil gaan fokken met een hond... Lijkt mij de enige reden...
Daar zat ik dus ook aan te denken. Maar van de andere kant zijn mijn fokplannen voor de lange termijn. Hetzal zeker nog meer dan een jaar duren. En dat weet mijn da ook. Daarom vond ik het ook zo vreemd dat ze nu geen prik kreeg.

Begrijp me overigens niet verkeerd, ik ben er niet rouwig om dat ze het niet kreeg hoor. Ik vind het over het algemeen maar rommel alhoewel het Loeky nog een extra jaar heeft gegeven (ze herstelde hee sne van haar eerste hersenbloeding dankzij de prednison). Maar als het niet echt nodig is zie ik het spul liever niet. Maar ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar de redenatie.

AfbeeldingAfbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Waarschijnlijk kreeg je niet zoveel reacties omdat er via Google zoveel over te vinden is, dat is niet over te typen.
AfbeeldingAfbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

bram en thijs schreef:Waarschijnlijk kreeg je niet zoveel reacties omdat er via Google zoveel over te vinden is, dat is niet over te typen.
Of mensen die bij gebrek aan kennis geen onzin willen schrijven??? Heel verfrissend.
weg gehaald zit een virus in
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Sjiel schreef:
bram en thijs schreef:Waarschijnlijk kreeg je niet zoveel reacties omdat er via Google zoveel over te vinden is, dat is niet over te typen.
Of mensen die bij gebrek aan kennis geen onzin willen schrijven??? Heel verfrissend.
Ik neem het spul dagelijks, mijn kennis is ruim voldoende dank je wel.
AfbeeldingAfbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb via google wel gezocht en vond daar inderdaad erg veel info over cortisone, maar ik kon er niet direct antwoord vinden op mijn specifieke vraag namelijk: waarom wil mijn dierenarts nu geen cortisone-injectie geven voor een aandoening waar hij dat normaal wel bij zou doen, met als argument dat ik in de (verre) toekomst met mijn hond wil gaan fokken?

Ik dacht, kom laat ik mijn vraag eens voorleggen aan het forum. Ik weet dat er hier erg veel mensen zijn die ervaring hebben met een of andere vorm van cortisone, dus vandaar leek mijn vraag niet geheel onlogisch.

Bovendien, als het kunnen vinden van informatie elders op het internet een argument is om hier geen topic te plaatsen dan kunnen we het forum wel opdoeken. Ik denk dat 95% van de vragen die hier gesteld worden uiteindelijk beantwoord kunnen worden door wat naslagwerk te verrichten via google. Juist de ervaringsdeskundigheid maakt dit forum zo aantrekkelijk plus het feit dat je veel gerichtere vragen kunt stellen dan aan een zoekmachine.

Maar goed, ik ga mijn heil wel weer zoeken in de gigantische brij aan informatie die google over mij heen spuit. Als ik voorlopig hier niet meer te zien ben komt dat doordat ik ben verzopen tijdens de zoektocht naar het antwoord op mijn vraag :wink: .

AfbeeldingAfbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

bram en thijs schreef:
Sjiel schreef:
Ik neem het spul dagelijks, mijn kennis is ruim voldoende dank je wel.
Wat humaan opgaat is niet altijd op dieren toepasbaar. En omgekeerd.
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”