Nee, ik vindt dat niet erg…dat “ieder moment van de dagâ€sjaantje schreef:Ik woon 3 hoog op een flatje en heb een Golden Retriever,en ik werk ook nog eens 20 tot 24 uur per week.Dat is dus erg volgens jou.visaton schreef:Als je op een appartementje woont moet je zo wie zo geen hond nemen of je moet op ieder moment van de dag de riem kunnen pakken en er op uit gaan met je hond
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Opkomst Boerboel
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
- Aantal honden: 2
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Allemaal heel leuk en aardig..maar de schade die aangericht kan worden door bv. een teckel of door bv. een dog verschilt nogal vind je niet?tbeast schreef:Inderdaad, kijk maar eens naar Mollie. Als zij lelijk doet, houdt ze toch iedereen op afstand.Juba schreef:
Gewicht zegt niet alles,want een super klein hondje kan ook lelijk doen
Je kan vinden dat een hond een hond is, maar ik persoonlijk vind het inderdaad geen probleem een klein rothondje te hebben, maar als ik een grote rothond heb IS dat een probleem. Ik vind de normen wel degelijk anders liggen. Heel naar, vervelend en oneerlijk, maar een hond die niet houden is als ie boos wordt vind ik toch echt een heel ander verhaal dan een klein opdondertje.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Helemaal waar Teckels kunnen een hoop schade aanrichten maar een grote herder kruising nog veel meer.Eline* schreef:Allemaal heel leuk en aardig..maar de schade die aangericht kan worden door bv. een teckel of door bv. een dog verschilt nogal vind je niet?tbeast schreef:Inderdaad, kijk maar eens naar Mollie. Als zij lelijk doet, houdt ze toch iedereen op afstand.Juba schreef:
Je kan vinden dat een hond een hond is, maar ik persoonlijk vind het inderdaad geen probleem een klein rothondje te hebben, maar als ik een grote rothond heb IS dat een probleem. Ik vind de normen wel degelijk anders liggen. Heel naar, vervelend en oneerlijk, maar een hond die niet houden is als ie boos wordt vind ik toch echt een heel ander verhaal dan een klein opdondertje.
Ik heb trouwens nooit bijtwonden gezien van Mollossers wel van een St Bernard en dat was ook niet lekker om te zien. Ik heb het nu over hondenbeten in een mens.
Kaakdruk zegt een heleboel maar er zijn ook nog honden die bijten en daarna gaan schudden (als het ware alsof ze een prooi te pakken hebben) dat zijn hele vervelende wonden.

Mensgerichte agressie is helemaal niet fijn als het een hond betreft van een kilo of 60 of meer . Een York kun je dan nog wel even in zijn nek pakken en ergens anders neerzetten maar bij grote honden is het gewoon een crime.
Elke "rothond" (ik bedoel hier een hond met mensgerichte agressie) is een probleem maar ik vind het een groter probleem als een Mastino mij naar de nek vliegt dan een keeshondje. En een rothond in een dichtbevolkt gebied is een goter probleem dan een rothond ergens alleen op de hei.
Ik wil hier absoluut niet mee zeggen dat een Boerboel een rothond is maar wel aangeven dat ik daar niet bij over een hekje stap. Bij andere erfhonden trouwens ook niet

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Rataplan
- Zeer actief
Nou ja ok maar dat vind ik toch een ander soort hondlittle-wolf schreef:een st bernard is een molosser.Rataplan schreef:
Ik heb trouwens nooit bijtwonden gezien van Mollossers wel van een St Bernard en dat was ook niet lekker om te zien.

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Rataplan
- Zeer actief
dubbel 

Laatst gewijzigd door Rataplan op 14 sep 2004 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- little-wolf
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Tuurlijk Eline, dat weet ik ook. Ik heb ook zo'n grote jongen die wat moeilijker is. Het was maar een geintje.....Eline* schreef:Allemaal heel leuk en aardig..maar de schade die aangericht kan worden door bv. een teckel of door bv. een dog verschilt nogal vind je niet?tbeast schreef:Inderdaad, kijk maar eens naar Mollie. Als zij lelijk doet, houdt ze toch iedereen op afstand.Juba schreef:
- Arko04
- Vaste gebruiker
Van Marktplaats:
Deze hond word ook niet verkocht aan mensen die niets van een boerboel weten of nog nooit een dogachtige hond hebben gehad.
Zou verstandig zijn eerst eens iets over de boerboel te gaan lezen en dan pas te beslissen of de boerboel voor u geschikt is.
Het is een fantastich ras maar niet voor iedereen.
Handelaren hoeven niet te reageren het aderes word gecontroleerd en wil absoluut contact en controlle houden of de hond goed terecht komt.
Bent u geintreseerd wil u haar zien of eens komen praten de koffie staat klaar.Bieden heeft absoluut geen zin deze worden direct verwijderd.
Zéér goed, als de verkoper zich hier tenminste aan houdt, en niet zwicht voor het geld.
Die op speurders heeft geen enkele beschrijving, kan je volgens mij zo meenemen. Als je maar geld schuift.
Deze hond word ook niet verkocht aan mensen die niets van een boerboel weten of nog nooit een dogachtige hond hebben gehad.
Zou verstandig zijn eerst eens iets over de boerboel te gaan lezen en dan pas te beslissen of de boerboel voor u geschikt is.
Handelaren hoeven niet te reageren het aderes word gecontroleerd en wil absoluut contact en controlle houden of de hond goed terecht komt.
Bent u geintreseerd wil u haar zien of eens komen praten de koffie staat klaar.Bieden heeft absoluut geen zin deze worden direct verwijderd.
Zéér goed, als de verkoper zich hier tenminste aan houdt, en niet zwicht voor het geld.
Die op speurders heeft geen enkele beschrijving, kan je volgens mij zo meenemen. Als je maar geld schuift.

- Martin
- Zeer actief
En hup , daar gaat het volgende prachtige ras, het is zelfs al zo erg , dat (gerenomeerde fokkers???) al met hun pups op marktplaats aan het leuren zijn, ver onder de normale prijs.Arko04 schreef:Van Marktplaats:
Bah dat gaat niet goed zo met de boerboel jammer hoor zo'n prachtig ras.Martin schreef:En hup , daar gaat het volgende prachtige ras, het is zelfs al zo erg , dat (gerenomeerde fokkers???) al met hun pups op marktplaats aan het leuren zijn, ver onder de normale prijs.Arko04 schreef:Van Marktplaats:
Het pupje wat ik gezien had heeft ook niet zo'n slimme baas hij maakt wandelingen met het kleine hondje(ik schat een week of tien)van gemiddeld drie kwartier en dan een paar keer per dag.
-
- Vaste gebruiker
- Martin
- Zeer actief
Sjonge jonge, kun je toch nagaan wat een verstand zo`n mafkees in zijn bol heeft , en ook nooit geen letter gelezen natuurlijk, en hij gaat straks nog verbaast staan kijken ook hoor ,als hij van de DA te horen krijgt dat hij zijn hondje totaal gesloopt heeft voor de rest van zijn leventineke schreef:Bah dat gaat niet goed zo met de boerboel jammer hoor zo'n prachtig ras.Martin schreef:En hup , daar gaat het volgende prachtige ras, het is zelfs al zo erg , dat (gerenomeerde fokkers???) al met hun pups op marktplaats aan het leuren zijn, ver onder de normale prijs.Arko04 schreef:Van Marktplaats:
Het pupje wat ik gezien had heeft ook niet zo'n slimme baas hij maakt wandelingen met het kleine hondje(ik schat een week of tien)van gemiddeld drie kwartier en dan een paar keer per dag.

Jep ik ben ook al een paar keer (totaal 3x denk ik) een nestje boerboel pups voorbij zien komen, vraagprijs rond de 1000 euro.Martin schreef:
En hup , daar gaat het volgende prachtige ras, het is zelfs al zo erg , dat (gerenomeerde fokkers???) al met hun pups op marktplaats aan het leuren zijn, ver onder de normale prijs.
- little-wolf
- Zeer actief
zou dat niet een beetje de normale prijs zijn? of al in de richting zitten?jidde schreef:Jep ik ben ook al een paar keer (totaal 3x denk ik) een nestje boerboel pups voorbij zien komen, vraagprijs rond de 1000 euro.Martin schreef:
En hup , daar gaat het volgende prachtige ras, het is zelfs al zo erg , dat (gerenomeerde fokkers???) al met hun pups op marktplaats aan het leuren zijn, ver onder de normale prijs.
de dc is ook vanaf de 1200.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- little-wolf
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Wil je Ivan van mij een dagje? Da's niet echt een makkelijke jongen.jidde schreef:Dus??? Ik denk dat een herder makkelijker is dan een boerboel hooresther76 schreef:Heb je de herders ook geteld?jidde schreef:Ja hoor, ik heb vandaag 2 boerboels als herplaatser zien staan, eentje op speurders.nl en eentje op marktplaats.nl
Zijn 2 verschillende, beide 1 jaar oud...
-
- Zeer actief
Jij hebt helemaal geen tijd voor het forum joh, met je puplittle-wolf schreef:die zijn nog valser.astrid schreef:Ha, je was me vooresther76 schreef:Heb je de herders ook geteld?jidde schreef:Ja hoor, ik heb vandaag 2 boerboels als herplaatser zien staan, eentje op speurders.nl en eentje op marktplaats.nl
Zijn 2 verschillende, beide 1 jaar oud...![]()

Ik VIND een herder nou eenmaal makkelijker dan een boerboel, maar blijkbaar mag ik dat niet vindenastrid schreef:Wil je Ivan van mij een dagje? Da's niet echt een makkelijke jongen.jidde schreef:Dus??? Ik denk dat een herder makkelijker is dan een boerboel hooresther76 schreef:Heb je de herders ook geteld?jidde schreef:Ja hoor, ik heb vandaag 2 boerboels als herplaatser zien staan, eentje op speurders.nl en eentje op marktplaats.nl
Zijn 2 verschillende, beide 1 jaar oud...

-
- Zeer actief
Ik vind een Herder dus geen makkelijk ras. En ik mag van ervaring spreken, want ik heb er 2. Sinds een poosje hebben we er een Rottweiler bij, die stukken makkelijker is. En een Boerboel ken ik ook, m'n zus heeft er 1. Hij is nog maar 8 maanden, dus geestelijk nog lang niet volwassen, maar ik denk dat je nu al voorzichtig kan zeggen dat hij makkelijker wordt qua gedrag dan die Herders van mij.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboel
Kijk Wendy jij bent eigenlijk best wel dubbelzinnig, in je laatste stukje zeg je "Ik VIND een herder nou eenmaal makkelijker dan een Boerboel" en iets later zeg je "Ik denk (weet bijna wel zeker) dat een herder in het algemeen een stuk makkelijker is"jidde schreef:Ik VIND een herder nou eenmaal makkelijker dan een boerboel, maar blijkbaar mag ik dat niet vindenastrid schreef:Wil je Ivan van mij een dagje? Da's niet echt een makkelijke jongen.jidde schreef:Dus??? Ik denk dat een herder makkelijker is dan een boerboel hooresther76 schreef: Heb je de herders ook geteld?Ik zie gewoon (en hoor) steeds vaker van mensen die een boerboel hebben. Het zijn gewoon niet de makkelijkste honden en ik denk (weet bijna wel zeker) dat een herder in het algemeen een stuk makkelijker is
Nu ben ik ergens wel blij met wat negatieve reakties over de Boerboel, maar dit alleen omdat ik het erg vervelend zou vinden dat dit ras verpest zou worden door populariteit. Wat ik denk dat dat toch wel ooit gaat gebeuren (Lees goed ik denk, dus ik weet het niet zeker).
Maar jij kan pas zulke uitspraken doen, als je in mijn ogen iets zeker weet, en dus niet van anderen hebt gehoord.
Van een herder zal je misschien wel iets afweten, maar van de Boerboel dus niet. Suggereer dan ook niet dat dit een heel bijzonder moeilijk ras is, je zou best gelijk kunnen hebben, maar omdat ik geen herder heb kan ik daar ook niet over oordelen, net zo min als jij, omdat jij geen boerboel hebt. Ik weet wel dat een Boerboel een heel bijzonder intelligente hond is, en als je daar goed mee om weet te gaan juist de opvoeding een heel stuk kan vereenvoudigen. Maar het is toch de mens die de hond vormt hoor, welk ras dan ook.
Ik heb liever dat dit ras bestempelt wordt als moeilijk dan dat elke leek zo een ras aanschaft.
Het valt mij de laatste tijd gewoon op dat je bijna struikelt over boerboels... Ik ken er nu 2 die een boerboel hebben (exclusief het forum dus), en op marktplaats zie je ze ook steeds vaker.
Ik ben gewoon bang dat het de verkeerde kant op gaat met het ras als steeds meer mensen dit ras nemen
Het valt mij de laatste tijd gewoon op dat je bijna struikelt over boerboels... Ik ken er nu 2 die een boerboel hebben (exclusief het forum dus), en op marktplaats zie je ze ook steeds vaker.
Ik ben gewoon bang dat het de verkeerde kant op gaat met het ras als steeds meer mensen dit ras nemen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboel
Dat is helaas toch niet tegen te houden.jidde schreef:Ik heb liever dat dit ras bestempelt wordt als moeilijk dan dat elke leek zo een ras aanschaft.
Maar het gaat mij erom dat je een hondenras (welke dan ook niet als moeilijk kan bestempelen wanneer je met het ras geen ervaring hebt.
Zeg dan het schijnt een moeilijker ras te zijn. Dan kom je tenminste niet alwetend over.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief