na succesvolle afronding van de puppycursus zijn we begonnen aan de EG1. Hartstikke leuk voor de hond en voor mij.
Nou is een van de opdrachten dat je tanden van de hond moet kunnen laten zien. Ik dacht nog dat dat eenvoudig zou zijn omdat ik regelmatig het gebit van de hond nakijk. Nou ik zat er dus helemaal naast, hihihi
Ameno vertikt het om mee te werken terwijl alle andere hondjes erbij zijn.
Ik oefen het iedere dag met haar maar nu wil ze thuis er ook niet meer aan meewerken. Heeft iemand tips hoe ik haar kan "omkopen" om rustig te blijven zitten terwijl ik de tandjes wil bekijken?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
EG1-gebit tonen
Moderator: moderatorteam
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
- Zeer actief
Neem een hand vol brokjes en houd je vuist dicht.
Geef elke keer 1 brokje en terwijl ze eet aai je zachtjes over haar snuit, langs haar lippen enz enz. Laat ze dit zonder morren toe, dan kan je eens voorzichtig een lip optillen, is ook dit geen probleem...dan pak je voorzichtig de onderste lip beet.
Op deze manier kun je het heel rustig uitbouwen, merk je dat ze weer gaat tegen sputteren, dan doe je weer een stapje terug.
Belangrijk is dat je er nu geen druk op gaat leggen, dus het liefst voorlopig op de hondenschool geen gebit laten zien maar ook rustig laten eten en even over haar snoet of lippen aaien.
Veel succes!
Geef elke keer 1 brokje en terwijl ze eet aai je zachtjes over haar snuit, langs haar lippen enz enz. Laat ze dit zonder morren toe, dan kan je eens voorzichtig een lip optillen, is ook dit geen probleem...dan pak je voorzichtig de onderste lip beet.
Op deze manier kun je het heel rustig uitbouwen, merk je dat ze weer gaat tegen sputteren, dan doe je weer een stapje terug.
Belangrijk is dat je er nu geen druk op gaat leggen, dus het liefst voorlopig op de hondenschool geen gebit laten zien maar ook rustig laten eten en even over haar snoet of lippen aaien.
Veel succes!
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2