Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden voor politie
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Honden voor politie
Hoe zit dat nou? Ik heb gehoord dat Mechelse Herders vaak pas met 5 maanden bij de fokker weggaan, voor de politie. Dit zou zo lang duren omdat ze willen weten of hij geschikt is voor dit werk.
Worden er bij de politie ook stamboomloze honden gebruikt?
Worden er bij de politie ook stamboomloze honden gebruikt?
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ok. Ik was erg nieuwsgierig of het ook klopte wat mij verteld werd.
Een kennis van had nl. een Mechelaarpupje gekocht (wat overigens enkele dagen later weer terug moest, omdat ze allergisch bleek te zijn) zonder stamboom.
De fokker vertelde dus dat pups heel vaak tot 5 maanden bij de fokker blijven, om te zien of ze geschikt zijn voor de politie. En dus ook dat stamboomloze honden gebruiken.
Vandaar mijn vraag dus. Bedankt voor de antwoorden!
Een kennis van had nl. een Mechelaarpupje gekocht (wat overigens enkele dagen later weer terug moest, omdat ze allergisch bleek te zijn) zonder stamboom.
De fokker vertelde dus dat pups heel vaak tot 5 maanden bij de fokker blijven, om te zien of ze geschikt zijn voor de politie. En dus ook dat stamboomloze honden gebruiken.

- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Hmmm.....dat tot 5 maanden bij de fokker blijven is denk ik meer iets specifieks voor die fokker.tbeast schreef:Ok. Ik was erg nieuwsgierig of het ook klopte wat mij verteld werd.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Zeer actief
Ik dacht eigenlijk dat werkhonden in bezit moeten zijn van een stamboom.
Nederland schijnt daar behoorlijk streng in te zijn.
Zoals slede honden, moeten een stamboom hebben om aan wedstrijden mee te kunnen doen, zonder stamboom wordt het niet als een bepaald ras gezien.
Bv een Husky, deze mag zonder stamboom niet meedoen aan wedstrijden voor de slee.
Maar goed dit heb ik van iemand vernomen die zelf mee doet aan deze wedstrijden.
En als het wel bij slede honden moet ( een stamboom ) waarom dan niet bij politie honden ?
Dat zijn toch ook werkhonden
Nederland schijnt daar behoorlijk streng in te zijn.
Zoals slede honden, moeten een stamboom hebben om aan wedstrijden mee te kunnen doen, zonder stamboom wordt het niet als een bepaald ras gezien.
Bv een Husky, deze mag zonder stamboom niet meedoen aan wedstrijden voor de slee.
Maar goed dit heb ik van iemand vernomen die zelf mee doet aan deze wedstrijden.
En als het wel bij slede honden moet ( een stamboom ) waarom dan niet bij politie honden ?
Dat zijn toch ook werkhonden

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
het gaat er niet om of een slede hond een werk hond is, het gaat erom of de hond die een slee trekt behoort tot 1 van de 5 rassen die mogen trekken. en dat moet bewezen kunnen worden door een stamboom.
werkhonden die gebruikt worden door de politie, beveiliging hoeven alleen in bezit te zijn van een verklaring van hun werk, zoals o.a. het knpv certificaat. dus stamboom is hier niet nodig.
werkhonden die gebruikt worden door de politie, beveiliging hoeven alleen in bezit te zijn van een verklaring van hun werk, zoals o.a. het knpv certificaat. dus stamboom is hier niet nodig.