Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onverantwoorde keuzes

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hahahahahahahaha, wat leuk!!!!!!!!!! :cheer: :cheer: :cheer:

Wanneer ga je kijken??? Spannenddddddddddddddddd
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Oh ik hóóp zo verschrikkelijk dat het goed gaat. Ik heb er zo'n zín in.....twee honden. Als dat allemaal doorgaat, kan er straks denk ik geen trotsere baas bestaan dan ik :mrgreen:
sample
Zeer actief

Stang schreef:Hahahahahahahaha, wat leuk!!!!!!!!!! :cheer: :cheer: :cheer:

Wanneer ga je kijken??? Spannenddddddddddddddddd
Ik hoop héél snel. Wil nu wel in de auto springen. :mrgreen:

Maar die mensen wonen heel ver weg voor mij en ik heb geen beschikking over een eigen auto. Dus ik zal eerst ff het één en ander moeten regelen. Kindjes ff thuislaten bij een oppas. Geschikte locatie afspreken waar ze ook ff los kunnen (inderdaad Roelfien).

Ik wil even tijd met die hond. Kijken of hij op me reageert, hoe het met mijn eigen hond gaat. Of ik ze überhaubt zo gek krijg dat ze samen in 1 auto willen.

Straks klikt het helemaal niet :mrgreen:

Maar ik ben helemaal wild.....hahahaha kan der niks an doen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Is toch juist leuk joh!!! :wink: :cheer:

Ik ben benieuwd en zal hard duimen dat het allemaal klikt :ok: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

mn ouders hebben ook een beauceron van mp.
hele leuke hond maar er was niks meegedaan en moet zoveel leren.
het gaat allemaal goed komen maar heeft tijd nodig.

jou bonnetje ziet er héél leuk uit. lijkt alleen klein op de foto.

ik zal ook duimen voor je dat het hondje bij jou mag wonen!
succes!!!! :ok:
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

't Is helemaal duidelijk.
Dit is jouw hond, kan niet missen!
Ben je al druk aan het regelen wanneer je gaat kijken?
Succes!
sample
Zeer actief

little-wolf schreef:mn ouders hebben ook een beauceron van mp.
hele leuke hond maar er was niks meegedaan en moet zoveel leren.
het gaat allemaal goed komen maar heeft tijd nodig.

jou bonnetje ziet er héél leuk uit. lijkt alleen klein op de foto.

ik zal ook duimen voor je dat het hondje bij jou mag wonen!
succes!!!! :ok:
Deze heeft als ik het goed begrepen heb, ook nog niet al teveel geleerd. Geeft nie, kan ik dat mooi zelf doen. Ik denk dat de foto een wat oudere foto is. Als ik moest gokken, gokte is dat hij daar pas een maand of 5 is eigenlijk. Maar dat heb ik die mensen nog niet gevraagd. :mrgreen:
sample
Zeer actief

Angeniet schreef:'t Is helemaal duidelijk.
Dit is jouw hond, kan niet missen!
Ben je al druk aan het regelen wanneer je gaat kijken?
Succes!
Ik hoop het écht, dat blijkt dat we elkaar liggen.

Kijken wordt als alles meezit volgend weekend. Ga ik proberen te regelen dan. Auto valt wel te regelen, nou de kinderoppas nog :cheer:
Cupido
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Cupido »

Misschien een domme vraag hoor, maar ik stel ze toch maar, misschien heb ik iets in een ander Topic nog niet gelezen maar mogen honden in Nederland nog verkocht worden op de markt?
Als je tegen dieren praat, zullen ze tegen jou praten, waardoor je elkaar zult leren kennen. Als je niet tegen ze praat zullen jullie elkaar niet leren kennen. Wat je niet kent vrees je, en wat je vreest maak je kapot...
sample
Zeer actief

Blijkbaar...... :mrgreen:

Maar marktplaats en de markt is wel wat anders hè?
Cupido
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Cupido »

Hey Sample, sorry hoor, ik was dus inderdaad helemaal mis! Khad je eerste stukje gelezen en ik wilde dat zo vlug mogelijk weten! Kwilde weer eens nbeetje te vlug reageren! :roll: , och ik vind het eigenlijk echt spannend vo jou, ik kan me voorstellen dat je wel best zenuwachtig bent!, och ik ben echt blij voor jou! :gjump:
Als je tegen dieren praat, zullen ze tegen jou praten, waardoor je elkaar zult leren kennen. Als je niet tegen ze praat zullen jullie elkaar niet leren kennen. Wat je niet kent vrees je, en wat je vreest maak je kapot...
sample
Zeer actief

Hij heet "Genno".

Genno en Bono.........das bést een mooie combi *zwijmel*
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Je woont niet bij me in buurt zeker. Ik pas wel op de kids hoor :ok:
Leuk joh hond erbij. Rataplan is zo heerlijk in zijn element nou. Hij kan een ander eens de schuld geven he :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
sample
Zeer actief

Hihi, ik gok dat jij eerder in de buurt van die mensen woont :wink:

Jij woont ergens in België toch? Meen ik begrepen te hebben? Ik woon in de achterhoek, Gelderland. Zij wonen in Limburg, maar ik heb nog niet gekeken waar precies op de landkaart. Geen idee of het bovenin of onderin Limbrug ligt.
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

sample schreef:Hihi, ik gok dat jij eerder in de buurt van die mensen woont :wink:

Jij woont ergens in België toch? Meen ik begrepen te hebben? Ik woon in de achterhoek, Gelderland. Zij wonen in Limburg, maar ik heb nog niet gekeken waar precies op de landkaart. Geen idee of het bovenin of onderin Limbrug ligt.
ik ga vanavond puppiesnuiven in limburg. :mrgreen:
sample
Zeer actief

Oh.....lieflieflief :mrgreen:
Rataplan
Zeer actief

sample schreef:Hihi, ik gok dat jij eerder in de buurt van die mensen woont :wink:

Limburg is best lang als je er zo doorheen rijdt van boven naar beneden :mrgreen:
Ja ik woon ter hoogte van Maastricht maar dan net over de grens :ok:
Maar succes in ieder geval :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

wat een geweldig dier op de foto , kan me voorstellenw at er door je heen gaat, hopelijk wordt het wat als je gaat kijken , maar je had het over dat een vand e redenen zou kunnen zijn om het niet te doen , je finaciele situatie is, hoe heb je dit opgelost dan??
ik moest wel om je lachen "1x fluiten, 2 honden aan mijn been" whahahaha kan ej nog wel een stegen gaan vallen :mrgreen:

ben wel benieuwd
ik bergijp je gevoel heel er goed overigens, ha laatst een kruising gezien in het asiel was opslag verliefd, er stond bijd at ie met andere honden kan, dus ik mailen er naar toe , en mijn vriend al aan het omprtane etc. kreeg ik een mail terug dat deze hond enkel BUITEN met SOMMIGE honden LOS overweg kan en al helemaal niet met andere zelfversekerde teefjes en puppies vidn ie ook niets....

nou was gelijk een illusie armer en het spijt me nog steeds maa rhet gaat egwoon niet, maar zet dan ook niet op de site dta hij met vreemde honden overweg kan want das dus helemaal niet zo eigenlijk :jank:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wat dieren betreft heb ik dat wel eens vaker ja, dat ik ontzettend graag een bepaald dier wil. Met konijnen ben ik altijd impulsief geweest. dat is voor konijnen niet zo erg, die zijn betaalbaar en ik heb genoeg verantwoordelijkheid om ze goed te verzorgen en ze niet beu te raken. Een konijn dat bij mij is, blijft ook bij mij.

Met honden ligt dat iets moeilijker. Vroeger moest mijn moeder op Polleke passen en ik wist dat ik geen 2e hond bij haar hoefde te brengen. Dan houdt het op he. Ik heb me heel vaak moeten beheersen, maar als ik er aan dacht wat een moeite het me zou kosten om een hond de hele dag alleen te laten, dan lukte me dat uiteindelijk wel. Maar zodra ik werkeloos raakte en verhuisde (als ik nu weer ga werken dan altijd partime) kwam er een hond bij! En soms moet ik me weer beheersen voor niet ook nog een derde. HEb je dat weer....

Ook paarden heb ik wel eens impulsief gekocht. En dan zit je financieel wel verder in de nesten. MAar ik raakte er wel een beetje aan gewend om bijna geen geld over te houden. Je gaat grenzen verleggen he.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
sample
Zeer actief

maar je had het over dat een vand e redenen zou kunnen zijn om het niet te doen , je finaciele situatie is, hoe heb je dit opgelost dan??
Ik zal keuzes moeten maken. En dan kies ik liever voor een hond erbij. :wink:

Twordt niet ruim, maar tgaat me wel lukken.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Wat spannend!
Ik kan me heel goed voorstellen dat je deze hond graag wilt.
Ik heb eens een aanbod gekregen van een 6-jarige Corgireu. maar moest ik helaas weigeren. vind ik nog steeds jammer, want ik had deze reu als partner voor mijn eigen teefje gehad, omdat ik zo gek was op de hond (en hij was lief en mooi) Maar ja, soms moet je je verstand laten spreken.
Maar als je alles goed overdacht hebt (en ik denk dat je dat inderdaad hebt gedaan) hoop ik voor jou dat het klikt en dat het helemaal goed gaat komen.
neeltje2
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door neeltje2 »

Nou Sample, kan je helemaal begrijpen hoor. Had laatst iets dergelijks. Had nl. net een witte herder-pup besteld (heb er al 2!); zie ik dat er een scheet van een 2-jarige reu in een asiel zit. Zo'n lief koppie! Heb echt een week lopen twijfelen, de pup of die reu, of allebei. Maar dan had ik er 4 en da's wel weer erg veul :denken: Heb tenslotte, na veel overleg met mensen in m'n omgeving, toch gekozen voor de pup, maar die reu zit nog steeds in m'n hoofd :roll: Probeer 'm nu door overal rond te vragen aan een goed tehuis te helpen, want zo'n kanjer hoort gewoon niet in een asiel! :neenee: Dus: als er liefhebbers zijn, hij zit in het asiel in Den Haag!
En Sample, jou wens ik veel geluk en wijsheid, ik hoop voor jou dat het allemaal gaat lukken, want niks is zo leuk als 2 honden! Trouwens, waar moet je zijn in Limburg? Ik woon nl. ook in Limburg :wink:
Groetjes, Neeltje2
sample
Zeer actief

Ze wonen in Merkelbeek. Ga zo maar es kijken waar dat ligt :mrgreen:

En 2 honden lijkt me idd helemaal het einde. Vooral als ze het goed met elkaar kunnen vinden. Geweldig gezicht lijkt me dat, als 2 van die kanjers samen stoeien.
sample
Zeer actief

Valt mee, ligt zo te zien nog boven Maastricht.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

neeltje2 schreef:Nou Sample, kan je helemaal begrijpen hoor. Had laatst iets dergelijks. Had nl. net een witte herder-pup besteld (heb er al 2!); zie ik dat er een scheet van een 2-jarige reu in een asiel zit. Zo'n lief koppie! Heb echt een week lopen twijfelen, de pup of die reu, of allebei. Maar dan had ik er 4 en da's wel weer erg veul :denken: Heb tenslotte, na veel overleg met mensen in m'n omgeving, toch gekozen voor de pup, maar die reu zit nog steeds in m'n hoofd :roll: Probeer 'm nu door overal rond te vragen aan een goed tehuis te helpen, want zo'n kanjer hoort gewoon niet in een asiel! :neenee: Dus: als er liefhebbers zijn, hij zit in het asiel in Den Haag!
En Sample, jou wens ik veel geluk en wijsheid, ik hoop voor jou dat het allemaal gaat lukken, want niks is zo leuk als 2 honden! Trouwens, waar moet je zijn in Limburg? Ik woon nl. ook in Limburg :wink:
Groetjes, Neeltje2

O, die heb ik ook gezien. Mijn man is altijd de eerste die zegt "geen hond meer", en nu had hij dus een stukje uit een krant gescheurd waar hij in stond, bij blokje rond, ik geloof in de haagsche courant.

Hij heeft hier een aantal dagen (de krant dan he) op de deur geplakt gezeten, en laat ik nou degene geweest zijn die verstandig is geweest en nee heeft gezegd. Echt de omgekeerde wereld.

Zit hij er nog trouwens?
Rataplan
Zeer actief

sample schreef:Valt mee, ligt zo te zien nog boven Maastricht.
Onder Maastricht is ook niet veel Nederlands Limburg meer te vinden :mrgreen:
Je bent er vandaag zeker naar toe? Ik ga maar duimen :ok:
sample
Zeer actief

Helaas ben ik er niet vandaag naartoe. Geloof me maar, ik zou heel graag gewild hebben, maar zó snel kan ik het allemaal niet regelen :wink:

Ik heb die mensen gemaild en gevraagd of het ze komend weekend uitkomt. Dan heb ik geen kinderen thuis en een auto valt nog wel te regelen :mrgreen:

Dus ik hoop dat hen dat ook uitkomt. Maar ik laat het horen. Ook al willen jullie niet, vertellen zal ik het :smile:
sample
Zeer actief

moet toch kunnen, een keer op je gevoel afgaan? als het maar niet om te gekke onbezonnen beestenakties gaat natuurlijk.
Ja, eigenlijk wel :wink:

Ik wil het zó verschrikkelijk graag.......dan moek het maar gaan doen ook. Als het niks wordt, omdat de honden niet klikken ofzo, heb ik het in ieder geval uitgeprobeerd. Dan verdwijnt dat hele allesoverheersende gevoel van "ik wíl die hond" waarschijnlijk wel uit mijn hoofd. Zo realistisch ben ik dan nog wel :mrgreen:
sample
Zeer actief

Kreeg net mail :jank: :

hallo,
het spijt me dat ik u dit moet mededelen ,maar vrienden van ons die hebben
hun hond na 10 jaar trouwe dienst moeten laten inslapen zodoende is genno
vandaag naar onze vrienden gegaan omdat ze de hond kennen en hem dol graag
wilden hebben.
voor ons is dat ook een voordeel dat wij hem ook nog kunnen zien .
ik was net het berichtje aan het typen ,toen ik jou berichtje kreeg het
spijt ons zeer.
sample
Zeer actief

Nou ja, ik moet niet egotrippen. Voor die hond is het geweldig dattiep een plekje komt, waar hij erg gewenst is. Voor die mensen is het leuk dat ze hem kunnen blijven zien. Voor de mensen die net hun hond hebben laten inslapen, is het fijn dat ze een maatje terug hebben.

Tóch vink het wél jammer................. :jank:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”