Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loopsheid

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Chantal2004
Vaste gebruiker

Loopsheid

Ongelezen bericht door Chantal2004 »

Hoelang is een teefje loops?
En wanneer mag je haar laten helpen,mijn hondje schat ik ongeveer 1 jaar(ze komt uit een asiel en daar wisten ze niks van haar af)
Afbeelding

Chantal en Zora

A dog is a man's best friend.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Waarom wil je haar laten helpen?
Mijn teefje is nu 11 maanden en voor het eerst loops. Vroeger stond ik er nooit bij stil en vond het heel 'normaal' om een hond te laten castreren. Mijn reu is wel gecastreerd maar dat was om medische redenen. Nu ben ik echter van mening veranderd. Mede door alle info die ik inmiddels heb gelezen, vooral hier op de site, vind ik castreren niet iets dat je zonder nadenken moet doen.
Loopsheid leek me ook zo vies en je kan de hond niet zomaar laten loslopen etc.etc.
Maar ik heb er zelf voor gekozen om een teefje te nemen en vind niet dat zij er de 'dupe' van moet worden dat ik loopsheid maar niks vind.
Bovendien valt het allemaal reuze mee.
De enige reden om haar te laten castreren zou zijn als het medisch noodzakelijk zou zijn.
Net

Ongelezen bericht door Net »

Paar weken, exact weet ik het niet. Tegenwoordig kan er al vanaf een half jaar gesteriliseerd worden.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

De loopsheid duurt 3 weken. En pas op : zodra de uitvloeiing waterig wordt is de hond het vruchtbaarst !
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Een teefje is ongeveer drie weken loops. Wij hebben onze teven nooit laten steriliseren. We hebben nog twee reuen in huis, maar als we de honden niet constant in de gaten kunnen houden worden ze in die periode apart gezet. De teef wordt dan uiteraard ook altijd aangelijnd uitgelaten, en het liefst op plaatsen waar zo weinig mogelijk loslopende honden zijn! Vanaf ongeveer de 8e dag wordt het opletten geblazen, maar dat kan van teef tot teef verschillen, ook qua bloedverlies. Om de eerste dag van de loopsheid ongeveer te weten doen we wij Binno de test met het toiletpapier, is bij teven die weinig bloedverlies hebben een gemakkelijke manier om het toch te zien. Wij zien het natuurlijk ook veel sneller door het gedrag van onze reuen... :mrgreen: .
Meer over loopsheid, sterilisatie e.a. kan je ook vinden op:
http://www.hondenplaza.nl/page/info_hond_loopsheid.php :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Chantal2004
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Chantal2004 »

Ik wil haar laten helpen omdat ze best wel veel druppels verliest en wij vloerbedekking hebben en veel reutjes in de buurt hebben :eek:
Ik vind het zoieso beter om haar te laten helpen.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Afbeelding

Chantal en Zora

A dog is a man's best friend.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

ik bedoel dit niet als aanval, maar is het t je echt waard om je hond te laten helpen voor de vloerbedekking? En je kunt haar toch aangelijnd uitlaten? Als je tegen de eigenaars van de reutjes zegt dat je hond loops is dan zijn ze er meestal snel bij hoor :mrgreen:

Steriliseren of castreren zijn in mijn ogen geen ingrepen die je zomaar laat uitvoeren. Het gaat verder dan een operatieve ingreep alleen.

Denk er alsjeblieft goed over na waarom je het wel/niet zou laten doen.
p.s. misschien kun je ook zo'n broekje proberen voor in huis, dan heb je geen vlekken op de vloer.
foeksie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door foeksie »

hoi Chantal!
Shiva is ruim een maand loops geweest! en vloeide enorm veel, maanverband kon er niet tegenop!
Wij hebben Shiva nog voor dat ze een jaar werd laten steriliseren, maar dat kwam vooral omdat Shiva schijnzwanger was, en we haar niet meer herkenden, zo erg was ze in haar gedrag verandert. ( was echt ellende!) Volgens onze dierenarts kon ze 3 maande na de loopsheid geholpen worden, en dat hebben we ook gedaan!
suc 6 en groetjes van Carina
p.s. ik heb net de website van Shiva af.. kom gerust een kijkje nemen... www.shivaatje.tk
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

je hond helpen??? waarmee???

Waarschijnlijk bedoel je het eufemisme voor castratie. Het gebruik van eufemismes in de taal onstaat om de vreselijke waarheid te bedekken.

Je helpt je hond helemaal niet door haar te laten castreren!
en je had je vloerkleed voor je je hond in huis haalde. Linoleum is veel beter voor hondeneigenaars dan kamerbreed tapijt.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”