Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stille loopsheid ofwel loopsheid zonder bloed

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sam04

stille loopsheid ofwel loopsheid zonder bloed

Ongelezen bericht door Sam04 »

Mijn teefje Ginger lijkt loops te zijn zonder bloedverlies.
Ik ga vaak samen met mijn vriendin en haar reu wandelen en sinds 1 september ging ginger plotseling hem uitdagen en met haar staart duidelijk opzij voor hem staan. De reu snuffelde wel veel maar verder weinig interesse. Ginger bleef volhouden. Ik heb haar gecontroleerd maar zag geen bloed. Toch zou het wel kunnen want inmiddels was haar laatste loopse periode 8 maanden geleden en dat is meestal de tussenruimte bij haar. Gisteren wilde de reu haar wel steeds bespringen en Ginger zou het zo toelaten. Ook andere reuen liepen nu tijdens de wandeling achter haar aan. Ik heb haar weer nagekeken, ze was nu duidelijk iets opgezet maar nog altijd geen bloedspoortje, ook niet met een witte doek. Wel iets "vuiligs" verkleurd. Ik houd haar nu aan de lijn. Ik heb het nog nooit meegemaakt. Weet iemand hier iets meer over?

Sam
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

ik heb een teefje gehad die inderdaad zo weinig bloed verloor dat ik er niets van merkte. Ze hield zich zelf erg goed schoon en ik heb bij haar bij alle loopsheden nooit een druppeltje bloed gevonden. Dus volgens mij kan het wel hoor.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Festa heeft het ook 2 keer gehad, beide keren hield ze er een baarmoederontsteking aan over. Ze vloeide gewoon echt niet,en alle rotzooi bleef binnen zitten.
Na de 2e keer heb ik haar laten steriliseren, de hond werd er niet echt beter van. :(
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Ik zou even met haar naar de dierenarts gaan, vooral omdat je schrijft dat er iets vuils uit de vagina komt. Misschien is er sprake van een stille loopsheid, maar misschien kan het ook een gesloten baarmoederontsteking zijn.

succes!
Ignit.
http://www.barf-natuurlijk.nl
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

een vruchtbare teef verliest weinig bloed. het bloedverlies is de eerste week van de loopsheid, nadien wordt het meer een slijmerige uitscheiding. vele teven likken zich schoon, zodat je niet altijd merkt dat ze bloed verliezen.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Bloed dat vloeit tijdens de loopsheid komt niet uit de baarmoeder maar uit lekkende bloedvaten in de gezwollen vaginawand. Als een teef niet bloedt, lekken de vaten dus niet, geen probleem.
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”