KLEINE HOBBES schreef:Golden Stanley schreef:Daan schreef:qyan schreef:
sorry, maar de eigenaar heeft wel gelijk
kennelhoest in onschuldige vorm is zonder medicijnen te bestrijden en vaak raden dierenartsen dus ook alleen hoestdrank en/ of honing aan, mits de hond dus koorts heeft en/ of ook slijm uit neus en dergelijke.
antibiotica komt er pas bij als het ernstig is.
mijn dierenarts geeft het iig niet zomaar bij kennelhoest maar raad een kinderhoestdrank aan en honing.
wel hoort de eigenaar zijn hond voor de komende 3 weken bij andere honden weg te houden!
Maar lieverd, jij gaat ermee naar een dierenarts. Ook al is het onschuldig en niemands schuld.
En sta je met een in de apotheek verkrijgbaar drankje buiten.
Jij hebt die info van een DA.
En heeft jouw hond kennelhoest, laat je die dan met vreemde jonge puppies spelen?
Nee toch.
Ook al heeft die eigenaar gelijk.
Je laat geen honden los met besmettelijke ziekten..

Een hond met kennelhoest kun je alleen preventief laten enten, dus op het moment dat hij ca. 3 mnd. kennelhoestvrij is, anders heeft de enting geen nut. Stanley heeft als pubertje kennelhoest gehad met hoge koorts en al en heeft toen ook antibiotica gehad. Ik merk nu dat hij door te enten er veel beter tegen bestand is. 1x heeft hij het terug gehad, maar niet met hoge koorts etc. en was een hoestdrank voldoende.
En ook mijn honden (onze nieuwe Whooper hoort er ook helemaal bij) krijgen alle medische zorg die ze nodig hebben. Al moet ik me ervoor in de schulden steken. Om maar niet te spreken over goed voer, speeltjes etc. Zolang ik het kan dokken, komen ze niks tekort.
die eigenaar heeft totaal geen gelijk want hij had nog nooit van kennelhoest gehoord en weet ook niet dat het besmettelijk is.En het laten inenten van zijn hond is ook niet nodig want hij is nooit ziek.Hij verzorgt hem wel goed alleen het is een moeilijk en dwars persoon.
dus, zorgt een kennelhoest enting ervoor dat ze het niet krijgen dan

kennelhoest is een enting die er hier ook absoluut niet inkomt.
toen qyan werd geent vooor kennelhoest heeft hij 3x kennelhoest gehad.
nu wordt hij er niet meer voor geent, en hij heeft zelfs met kennelhoest uitbraken bij ons op de vereniging, niets gekregen, terwijl de geente honden het allemaal hadden.
enten is al veel over geschreven en ook ik ent zo weinig mogelijk als maar kan.
en niet omdat het geld kost, maar omdat inenten nogal wat medische problemen oplevert voor mijn hond, voordelen van enten wegen niet op tegen de nadelen die het mijn hond bezorgd.
als qyan niet zou trainen werd hij namelijk ook helemaal niet meer geent!
een eigenaar hoeft jouw zijn situatie niet voor te leggen en is jouw absoluut geen verantwoording verschuldigt over het wel of niet enten en zijn financiele situaties en de omgang met zijn hond.
wat zou jij je druk maken als hij zijn hond niet ent in godsnaam? dat is een risico voor zijn hond, niet voor jouw hond want jouw honden worden toch netjes in geent?!
je veroordeelt mensen zonder de daadwerkelike situatie te kennen.