Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
erfelijk?
Moderator: moderatorteam
Ik heb sinds een week een herplaatser erbij. Een Goldenreu van 1 jaar en 3 mnd. waarvan allebei de ballen niet zijn ingedaald. Voor zover mogelijk zijn ze ook niet te voelen, dus zitten ze diep in de buikholte.
De DA van de fokker zegt niet opereren, omdat de kans dat je meer verprutst aanwezig is. Maar hoe groot is de vorming van kanker en wat zijn daarvan dan de sypmtomen? Is er een makkelijk onderzoek om eens in de zoveel tijd een checkup te doen ofzo?
De DA van de fokker zegt niet opereren, omdat de kans dat je meer verprutst aanwezig is. Maar hoe groot is de vorming van kanker en wat zijn daarvan dan de sypmtomen? Is er een makkelijk onderzoek om eens in de zoveel tijd een checkup te doen ofzo?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ja dit is een moeilijke zaak.Golden Stanley schreef:Ik heb sinds een week een herplaatser erbij. Een Goldenreu van 1 jaar en 3 mnd. waarvan allebei de ballen niet zijn ingedaald. Voor zover mogelijk zijn ze ook niet te voelen, dus zitten ze diep in de buikholte.
De ballen kunnen op een plaats ziten waar een beknelling door ontstaat, er hoeft nog geen kanker daar door te ontstaan, maar de kans is groot dat het irritatie of pijn kan geven, en dat het zich wel eens kan uiten in agressie .
Ik zou zoal als ik jullie was is met de hond bij een of meerdere andere dieren artsen op bezoek gaan, niet alleen uit gaan van een dieren arts.
Gr Bertus.
Tjonge, dat is i.d.d. ook nog mogelijk. Ik heb net een stukje gehad van iemand. Ik ga maandag zowieso advies inwinnen, ook bij andere DA's.idorh schreef:Ja dit is een moeilijke zaak.Golden Stanley schreef:Ik heb sinds een week een herplaatser erbij. Een Goldenreu van 1 jaar en 3 mnd. waarvan allebei de ballen niet zijn ingedaald. Voor zover mogelijk zijn ze ook niet te voelen, dus zitten ze diep in de buikholte.
De ballen kunnen op een plaats ziten waar een beknelling door ontstaat, er hoeft nog geen kanker daar door te ontstaan, maar de kans is groot dat het irritatie of pijn kan geven, en dat het zich wel eens kan uiten in agressie .
Ik zou zoal als ik jullie was is met de hond bij een of meerdere andere dieren artsen op bezoek gaan, niet alleen uit gaan van een dieren arts.
Gr Bertus.
Nog bedankt voor je reactie.
http://www.bernersennenhond.nl/Medisch/ ... 200204.htm
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Heel goed van jou dat jij je zo serieus met deze zaak bezig houd.Golden Stanley schreef:Tjonge, dat is i.d.d. ook nog mogelijk. Ik heb net een stukje gehad van iemand. Ik ga maandag zowieso advies inwinnen, ook bij andere DA's.idorh schreef:Ja dit is een moeilijke zaak.Golden Stanley schreef:Ik heb sinds een week een herplaatser erbij. Een Goldenreu van 1 jaar en 3 mnd. waarvan allebei de ballen niet zijn ingedaald. Voor zover mogelijk zijn ze ook niet te voelen, dus zitten ze diep in de buikholte.
Gr Bertus.
Nog bedankt voor je reactie.
http://www.bernersennenhond.nl/Medisch/ ... 200204.htm
Het wordt jammer genoeg nog teveel onderschat.
Gr Bertus.
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Mol schreef:juist dat is zo, maar als fokker zijnde wil je je van je beste kant laten zien en zal je dan delen in de kostenPikelien schreef:Lijkt mij dat je dan eerst aan moeten kunnen tonen dat het echt erfelijk is en niet stomtoeval...
mol
uiteraard zal je dan meebetalen in de kosten, als je het weet van tevoren tenminste. Stel dat je een pup verkoopt met 2 ingedaalde balletjes. Eenmaal bij de kopers gebeurt het na een poosje dat er 1 weer de lies in trekt, en na een hoop gedoe wordt er een operatie besloten. Het lijkt mij dan dat je als fokker zijnde niet hoeft mee te betalen. Ook niet om je van je beste kant te laten zien want jij verkocht een goede pup die toen nog niks had. Ik zou er iig even goed over moeten nadenken.
ailena.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik begrijp even deze vraag niet, heb ik deze zin geplaatst, ik citeer.EvavT schreef:Hoe bedoel je dat Bertus, dat het fout afloopt als de niet ingedaalde bal niet weggehaald wordt ofzo???idorh schreef:[Heel goed van jou dat jij je zo serieus met deze zaak bezig houd.
Gr Bertus.
Hoe bedoel je dat Bertus, dat het fout afloopt als de niet ingedaalde bal niet weggehaald wordt ofzo??
Gr Bertus.
Misschien dat ik voor jou mag praten, Bertus. Want ik ben ook wel benieuwd naar jouw aanvulling op mijn vraag. Het is volgens jou dus wel verstandig om onderzoek te laten doen en te kijken in hoeverre er een kundige DA is die het aandurft te opereren?idorh schreef:Ik begrijp even deze vraag niet, heb ik deze zin geplaatst, ik citeer.EvavT schreef:Hoe bedoel je dat Bertus, dat het fout afloopt als de niet ingedaalde bal niet weggehaald wordt ofzo???idorh schreef:[Heel goed van jou dat jij je zo serieus met deze zaak bezig houd.
Gr Bertus.
Hoe bedoel je dat Bertus, dat het fout afloopt als de niet ingedaalde bal niet weggehaald wordt ofzo??
Gr Bertus.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Zeer zeker met deze hond niet blindelings van 1 opinie uit gaan.Golden Stanley schreef:Misschien dat ik voor jou mag praten, Bertus. Want ik ben ook wel benieuwd naar jouw aanvulling op mijn vraag. Het is volgens jou dus wel verstandig om onderzoek te laten doen en te kijken in hoeverre er een kundige DA is die het aandurft te opereren?idorh schreef:Ik begrijp even deze vraag niet, heb ik deze zin geplaatst, ik citeer.EvavT schreef:Hoe bedoel je dat Bertus, dat het fout afloopt als de niet ingedaalde bal niet weggehaald wordt ofzo???idorh schreef:[Heel goed van jou dat jij je zo serieus met deze zaak bezig houd.
Gr Bertus.
Gr Bertus.
Is het mogelijk dat je ons op de hoogte houd, evt via mijn pb, want soms lees ik over de berichten heen, gewoon senieleteit.
Is er verder niks bekend van groot ouders ooms en tantes dus familie van beide takken.
Ik bedoel dus lichamelijke afwijkingen/hart problemen/niet dalen bal/knik in staart, vervormde uiterlijkheden.
Gr Bertus.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Kijk ik ben geen arts, ik kan niet zeggen haal weg die ballen, maar de praktijk en de links van webside's hier boven geven aan wat er evt kan gebeuren met het laten zitten, als EEN arts zegt laat maar zitten, dan vind ik voor mijn gevoel het risico te groot om van EEN arts uit te gaan, en vooral van deze hond dat allebei de ballen misschien in het lijf zitten, en verder ben ik heel erg begaan met deze materie en wil er graag uit leren , en ik wil graag weten uit erfelijkheid aangaande of er meer gebreken in deze tak van de hond zit wat ik al aan gaf.EvavT schreef:Oké nu snap ik ook wat je bedoelt, ik vroeg me af of je het had over het gevaar van het niet weghalen van een niet ingedaalde bal.
Je doelde echter op erflijnen, serieus nemen van afwijkingen, zoals bv een niet ingedaalde bal
Gr Bertus.
Begrijp ik
Ik heb een mixje, met één niet ingedaald balletje. Diverse da´sen geven aan dat het wel een aandachtspunt is maar dat ie niet persé nu eruit hoeft.
Verder gaat het goed met hem, béétje hitsig energiek is ie wel.
Met zijn ouders wordt verder niet gefokt.
Een kennis wilde graag dekken met haar hondje en mijn hond maar dat blijkt zeer onverstandig las ik hier elders omdat het toch een erfelijke aandoening is die er toe kan leiden dat er andere mankementen gaan ontstaan aan de nakomelingen
En dat zou ik toch echt niet op mijn geweten willen hebben
Ik heb een mixje, met één niet ingedaald balletje. Diverse da´sen geven aan dat het wel een aandachtspunt is maar dat ie niet persé nu eruit hoeft.
Een kennis wilde graag dekken met haar hondje en mijn hond maar dat blijkt zeer onverstandig las ik hier elders omdat het toch een erfelijke aandoening is die er toe kan leiden dat er andere mankementen gaan ontstaan aan de nakomelingen

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Heel verstandig van jou je moet gewoon het noodlot niet tarten.EvavT schreef:Begrijp ik
Gr Bertus.
-
- Vaste gebruiker
Heb, vóór m'n witjes, een DH gehad met maar 1 ingedaalde bal. De hond is 11 jaar geworden, hij was helemaal op, versleten, maar van die niet ingedaalde bal heeft-ie nooit last gehad. Je moet denk ik, ook niet té bang zijn en te gauw laten opereren. Maar een dergelijke hond moet je zéker nooit voor de fok gebruiken!
Groetjes, Neeltje2
Groetjes, Neeltje2
Klopt heb ik nu ook gedaan: nog niet laten opereren
als da's zouden zeggen dat er risico's aanzitten zou ik het meteen laten doen
Voorlopig ieder jaar een controle tijdens zijn inenting, en als het advies blijft zoals het nu is, laat ik het
Opereren is ook nogal wat als het niet persé nodig is
Bovendien hebben ze het dan direct over een hele castratie
......hopen dat dit de goede keuze is............
als da's zouden zeggen dat er risico's aanzitten zou ik het meteen laten doen
Voorlopig ieder jaar een controle tijdens zijn inenting, en als het advies blijft zoals het nu is, laat ik het
Opereren is ook nogal wat als het niet persé nodig is
Bovendien hebben ze het dan direct over een hele castratie

......hopen dat dit de goede keuze is............
Ik heb van de week contact gehad met 1 DA. Hij zegt zolang de hond geen last heeft, moet je het nog niet laten doen. De kans op prostaatproblemen op latere leeftijd is wel aanwezig. Wel vindt hij dat Whooper vast een check up moet krijgen om te achterhalen of die ballen in de lies of in de buik zitten. Mocht het dan zover komen, dan is opereren echt altijd mogelijk en zij hebben veel ervaring met dit soort gecompliceerde castraties. Dat vind ik wel een fijne gedachte moet ik zeggen. Deze maand moeten ze allebei geend worden en dan laat ik Whooper onderzoeken. Voorlopig wordt er niet gesneden, hoor.neeltje2 schreef:Heb, vóór m'n witjes, een DH gehad met maar 1 ingedaalde bal. De hond is 11 jaar geworden, hij was helemaal op, versleten, maar van die niet ingedaalde bal heeft-ie nooit last gehad. Je moet denk ik, ook niet té bang zijn en te gauw laten opereren. Maar een dergelijke hond moet je zéker nooit voor de fok gebruiken!
Groetjes, Neeltje2
Beetje bang blijf ik wel en daarom wil ik ook via het forum zoveel mogelijk hierover weten. En fokken doen we niet, dus bewust vermeerderen met zo'n hond is hier echt niet aan de orde.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Mijn Harzer Fuchs heeft 2 niet ingedaalde ballen, hij is nu bijna 7 maanden. Heb de hoop laten varen dat ze nog komen. Bij hem zitten ze echt in de buik. Ook mij is afgeraden de ballen uit de buik te laten halen. Het is een behoorlijke operatie, alhoewel het laporoscopisch schijnt te kunnen, en het risico op problemen wat tumorvorming betreft is klein.
Wat wel kan, maar dat schijnt zelden te gebeuren, is dat de bal draait waardoor de bloedbaan bekneld wordt. Het is niet te missen aangezien het erg veel pijn veroorzaakt en de hond bol staat. Zaak is dan z.s.m. naar de dierenarts te gaan en dan te melden dat de ballen in de buik zitten.
Ik heb trouwens begrepen dat ook een paar van Rein's broers niet ingedaalde ballen hebben.
Het is jammer, maar ik vind het geen halszaak en ga ook geen geld terug vragen aan de fokker.
Groet, Sieneke
Wat wel kan, maar dat schijnt zelden te gebeuren, is dat de bal draait waardoor de bloedbaan bekneld wordt. Het is niet te missen aangezien het erg veel pijn veroorzaakt en de hond bol staat. Zaak is dan z.s.m. naar de dierenarts te gaan en dan te melden dat de ballen in de buik zitten.
Ik heb trouwens begrepen dat ook een paar van Rein's broers niet ingedaalde ballen hebben.
Het is jammer, maar ik vind het geen halszaak en ga ook geen geld terug vragen aan de fokker.
Groet, Sieneke
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Harzer Fuchs???ras of naam hond,Bas Rouge schreef:Mijn Harzer Fuchs heeft 2 niet ingedaalde ballen, hij is nu bijna 7 maanden. Heb de hoop laten varen dat ze nog komen. Bij hem zitten ze echt in de buik. Ook mij is afgeraden de ballen uit de buik te laten halen. Het is een behoorlijke operatie, alhoewel het laporoscopisch schijnt te kunnen, en het risico op problemen wat tumorvorming betreft is klein.
Groet, Sieneke
Gr Bertus.
Laatst gewijzigd door idorh op 11 sep 2004 17:41, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Ras, of nou ja, ras. De hond heeft geen status als rashond, geen FCI-erkenning. Dat zit er ook niet aan te komen.
Het is een varieteit van de Altdeutsche Hutehund (AHH). De vosachtige herdershond uit het Harzgebied in Duitsland, heet Harzer Fuchs.
Er zijn, als ik me niet vergis een zes-, of zevental varianten van deze AAH's. Voor als je het leuk vindt heb ik deze site toegevoegd. Deze is van de Duitse (ras)vereniging van de hutehunde.
http://www.a-a-h.de/index.html
Groet, Sieneke
Het is een varieteit van de Altdeutsche Hutehund (AHH). De vosachtige herdershond uit het Harzgebied in Duitsland, heet Harzer Fuchs.
Er zijn, als ik me niet vergis een zes-, of zevental varianten van deze AAH's. Voor als je het leuk vindt heb ik deze site toegevoegd. Deze is van de Duitse (ras)vereniging van de hutehunde.
Groet, Sieneke
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt deze site gaat ik zeker bekijken.Bas Rouge schreef:Ras, of nou ja, ras. De hond heeft geen status als rashond, geen FCI-erkenning. Dat zit er ook niet aan te komen.
Groet, Sieneke
Ik ben wel benieuwd wat er nog meer in die lijnen zit vooral van de ouders en grootouders, bedoelende evt gebits fouten knik in de staart enz.
Natuurlijk hoeft niet atijd geopereert te worden, maar zoals al aan gegeven was een kromme rug of misschien ineens afstandelijk zijn of grommen of veel hijgen het kan een vorm van pijn zijn .
Toch altijd de hond in de gaten houden.
Gr Bertus.
-
- Vaste gebruiker
Ken je die niet ? Leuk hondje hoor! Zeker voor wolven liefhebbers!idorh schreef:Harzer Fuchs???ras of naam hond,Bas Rouge schreef:Mijn Harzer Fuchs heeft 2 niet ingedaalde ballen, hij is nu bijna 7 maanden. Heb de hoop laten varen dat ze nog komen. Bij hem zitten ze echt in de buik. Ook mij is afgeraden de ballen uit de buik te laten halen. Het is een behoorlijke operatie, alhoewel het laporoscopisch schijnt te kunnen, en het risico op problemen wat tumorvorming betreft is klein.
Groet, Sieneke
Gr Bertus.
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Amaranthas