Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geen geld over voor de hond
Moderator: moderatorteam
- KLEINE HOBBES
- Actief
Geen geld over voor de hond
Ik kom tijdens wandelingen steeds meer mensen tegen die zeuren over geld en wat de hond(en) wel niet kosten in dagelijks verzorging.Wij gaan iedere dag ergens anders wandelen dus jullie moeten niet denken datik iedere dag dezelfde mensen tegen kom .Deze mensen hebben een hele slechte aan mij . Wat ik dan meestal zeg is je moet niet naar het geld kijken maar wat je er voor terug kijkt . Als ze dan door gaan dan krijgen ze mijn ongezouten mening.
Groetjes marcel en een poot van loewieke en kleine hobbes
- hanneke18
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Caramba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het is gewoon zo dat als je een hond neemt dat je er normaal goed over nadenkt wat dat allemaal inhoud...
Dus als je nadien begint te zeuren wat een hond allemaal wel niet kost. :M:, dan heb je er niet goed over nagedacht, je hond kost meer dan brokken en een halsband...
voor onze 4 van de 6 schnauzers hebben we gister 200euro mogen betalen voor 4 chips, hondenpaspoorten en 1 puppiespuit , dat is natuurlijk veel geld, maar die liefde wat je ervoor dat is met geen 10.000 euro te vergelijken...
als je een hond neemt moet zeker rekenen dat je een 2de hond minimaal kwijt bent aan dierenarts etc...
:jump: en wij hebben dat er heeeeeel graag voor over :jump:
Dus als je nadien begint te zeuren wat een hond allemaal wel niet kost. :M:, dan heb je er niet goed over nagedacht, je hond kost meer dan brokken en een halsband...
voor onze 4 van de 6 schnauzers hebben we gister 200euro mogen betalen voor 4 chips, hondenpaspoorten en 1 puppiespuit , dat is natuurlijk veel geld, maar die liefde wat je ervoor dat is met geen 10.000 euro te vergelijken...
als je een hond neemt moet zeker rekenen dat je een 2de hond minimaal kwijt bent aan dierenarts etc...
:jump: en wij hebben dat er heeeeeel graag voor over :jump:
- Zoie
- Zeer actief
Neemt niet weg dat ik me toch zwaar getild voel als ik 60 euro voor een potje pijnstillers moet neerleggen .Branka schreef:Bij ons zijn de honden ook onderdeel van het gezin en de laatste tijd hebben mijn ouders dus krom moeten liggen om de (medische) kosten op te hoesten. Maar klagen doen ze niet, want als je voor een hond kiest moet je ook die verantwoordelijkheid dragen.

- Branka
- moderator
Yep, die krengen zijn duur. Maar als je weet dat mijn ouders voor 1 hond dit jaar al ruim € 1700,- hebben uitgegeven, dan valt € 60,- bijna mee.Zoie schreef:Neemt niet weg dat ik me toch zwaar getild voel als ik 60 euro voor een potje pijnstillers moet neerleggen .Branka schreef:Bij ons zijn de honden ook onderdeel van het gezin en de laatste tijd hebben mijn ouders dus krom moeten liggen om de (medische) kosten op te hoesten. Maar klagen doen ze niet, want als je voor een hond kiest moet je ook die verantwoordelijkheid dragen.

- Zoie
- Zeer actief
Ik denk dat ik voor Zoë niet veel minder heb uit gegeven , en ik klaag daar niet over , ik heb het alleen over het gevoel dat ik word getild voor een potje pijnstillers . Misschien niet terecht , maar zo voelt het voor mij wel .Branka schreef:Yep, die krengen zijn duur. Maar als je weet dat mijn ouders voor 1 hond dit jaar al ruim € 1700,- hebben uitgegeven, dan valt € 60,- bijna mee.Zoie schreef:Neemt niet weg dat ik me toch zwaar getild voel als ik 60 euro voor een potje pijnstillers moet neerleggen .Branka schreef:Bij ons zijn de honden ook onderdeel van het gezin en de laatste tijd hebben mijn ouders dus krom moeten liggen om de (medische) kosten op te hoesten. Maar klagen doen ze niet, want als je voor een hond kiest moet je ook die verantwoordelijkheid dragen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
Soms geef ik tijden niets uit behalve wat voer halen. Dat kan je ook zo duur maken hoe je zelf wilt. Ik doe meestal een periode wat makkelijker (brok) en een periode veel afwisselend (brok, versvlees, pens) en dat is goed te betalen. Medische kosten heb ik niet veel aan ze maar wel gehad.
Het doet me allemaal niets.. toen ik een krantenwijk had ging al mijn geld op aan de honden, dat vind ik juist leuk.
Het doet me allemaal niets.. toen ik een krantenwijk had ging al mijn geld op aan de honden, dat vind ik juist leuk.
Groetjes Rob
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- hanneke18
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat te denken van "kwekers" (ik noem ze bewust geen fokkers) die hun honden op afbetaling verkopen?massam schreef:tip 1: neem een goede, goedkope dierenarts
tip 2: dieren kosten geld. heb je dat niet? ga dan naar bart smit
Dan zullen mensen die krap bij kas zitten zich toch wel een hond aanschaffen, denken ze. En dat is dikwijls ook zo, maar wat daarna? Als de voedingskosten, de spulletjes voor de hond, de kosten voor de DA te hoog oplopen?
Klagen dat een hond teveel geld kost. Of de hond weg...

Eerst nadenken, dan kopen.

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Jacksel schreef:Ik heb straks een (zeer) beperkt budget voor mn hond, maar als ik het niet red springen mn ouders in en hond gaat voor kleren en leuke dingen... Heel simpel voor mij...
als je het zo kunt redden dan is dat toch prima?

Veel dingen kun je al van te voren uitrekenen.
Wat je kwijt zult zijn aan (goed) voer , en vaste da kosten.
Als je dat al op een rijtje hebt en verder probeert een spaarpotje voor onvoorziene kosten op te bouwen, ben je al een heel eind.
Dingen zoals riemen en halsbanden en een mand, kun je zo duur/goedkoop maken als je wilt.
En als je ouders in noodgevallen kunnen bijspingen, dat is natuurlijk super.
Probeer wel van te voren uit te rekenen of die vaste kosten wel haalbaar zijn.
- Branka
- moderator
Mogelijk dat dit jouw gevoel getilt te worden een beetje verminderd: vroeg vanmiddag aan mijn moeder wat ze voor die pot had betaald... Niet schrikken! Maar was dus bijna € 73,-.Zoie schreef:Ik denk dat ik voor Zoë niet veel minder heb uit gegeven , en ik klaag daar niet over , ik heb het alleen over het gevoel dat ik word getild voor een potje pijnstillers . Misschien niet terecht , maar zo voelt het voor mij wel .Branka schreef:Yep, die krengen zijn duur. Maar als je weet dat mijn ouders voor 1 hond dit jaar al ruim € 1700,- hebben uitgegeven, dan valt € 60,- bijna mee.Zoie schreef:Neemt niet weg dat ik me toch zwaar getild voel als ik 60 euro voor een potje pijnstillers moet neerleggen .Branka schreef:Bij ons zijn de honden ook onderdeel van het gezin en de laatste tijd hebben mijn ouders dus krom moeten liggen om de (medische) kosten op te hoesten. Maar klagen doen ze niet, want als je voor een hond kiest moet je ook die verantwoordelijkheid dragen.
Mijn vader hoorde ons praten en die merkte ook op dat ie het idee had dat een d.a. er voor vroeg wat ie eraan wilde verdienen.

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik krijg klein ras, dus dat scheelt in voerkosten (overigens niet daarop uitgezocht, maar wel leuke bijkomstigheid) Voerkosten enzo ben ik nog allemaal aan het uitzoeken, maar er is zoveel keus, best ingewikkeld... Heb ook al de adressen klaar voor de gratis puppypaketten (pedigree pal en bonzo) en idd niet de duurste dingen nemen, dan moet het te redden zijn met stufi en een bijbaan (woon nog thuis bij mn ouders)Daan schreef:Jacksel schreef:Ik heb straks een (zeer) beperkt budget voor mn hond, maar als ik het niet red springen mn ouders in en hond gaat voor kleren en leuke dingen... Heel simpel voor mij...
als je het zo kunt redden dan is dat toch prima?![]()
Veel dingen kun je al van te voren uitrekenen.
Wat je kwijt zult zijn aan (goed) voer , en vaste da kosten.
Als je dat al op een rijtje hebt en verder probeert een spaarpotje voor onvoorziene kosten op te bouwen, ben je al een heel eind.
Dingen zoals riemen en halsbanden en een mand, kun je zo duur/goedkoop maken als je wilt.
En als je ouders in noodgevallen kunnen bijspingen, dat is natuurlijk super.
Probeer wel van te voren uit te rekenen of die vaste kosten wel haalbaar zijn.

You'll be in my heart... Always...
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- KLEINE HOBBES
- Actief
geen geld over voor de hond
De mensen die over de kosten van een hond(en) zeuren.Dat zijn het soort mensen die op een mooie zondag door belgie rijden en een lieve kleine puppy kopen .Maar puppy,s worden ook volwassen honden endan is lol er een beetje af.Dierenartsen er zit heel veel qau prijs en kwaliteit. Helaas is mijn dierenarts er mee moeten stoppen.De man was al 69 jaar en 42 jaar dierenarts het was zijn werk en hobby zijn leven dus .De man had geen opvolger door het gering aantal klanten.Dus dan word je als kleine zelfstandingen snel de nek om gedraait in nederland.[/img]
- KLEINE HOBBES
- Actief
Dat klopt sietske !!!! Maar die mensen kopen wel dure dingen voor de kinderen en voor zich zelf.Maar voor een inenting is er geen geldSietske schreef:Ach, zeuren Nederlanders niet altijd over dat alles te veel geld kost? Dus ook over de kosten van hun hond.
Gaap...
-
- Zeer actief
Ik heb bijna 1,5 jaar heel krap gehad en het enige wat ik veranderd had was dat Ramses parttime op brok moest maar wel een goede brok.
Verder niets veranderd ach geen shows meer maar dat mist hij niet hihi.
Gelukkig is Ramses nooit ziek (knock on wood) maar dat vind ik fijner voor hem dan voor mijn beurs al zit dat gevoel op krappe momenten wel dicht bij elkaar

Verder niets veranderd ach geen shows meer maar dat mist hij niet hihi.
Gelukkig is Ramses nooit ziek (knock on wood) maar dat vind ik fijner voor hem dan voor mijn beurs al zit dat gevoel op krappe momenten wel dicht bij elkaar

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ik sta er nooit bij stil behalve als mensen klagen hoe duur dat hondenvoer wel niet is....en terwijl ze dat doen steken ze nog effe een sigaret op
....sigaretten zijn gelukkig niet duur zeg ik dan, maar dat doe ik al zo lang he?...ja das een logisch antwoord...als ik moet gaan optellen wat ze alleen al kosten aan voer, tsja hoort erbij, entingen(nu doe ik dat niet veel, maar toch), ontwormen, operaties(knietjes), en noem de kleine dingetjes maar op, weleens een infectie of een darmontsteking..... :N: .....
............tering, nu ik het zo allemaal optel????...Wie wilt er 3 Boxers????????? 

- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
pfff ik heb het niet zo op mensen die gaan lopen klagen hoe duur het wel allemaal niet is.. ik zou zelfs met mijn hamste van 3 euro naar de dierenarts gaan als het nodig is. Het zijn toch ook allemaal levende wezens en lid van je familie??
ailena
ailena
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

- vinkje
- Zeer actief
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ik woon ook in Eindhoven maar ik kom nooit mensen tegen die er over klagen dat een hond zo duur is, ach misschien woon ik wel in een elite buurt
Nee ik heb er nog nooit iemand over horen klagen.
Als iemand er zo over denkt moet ie ook niet aan honden beginnen, want die hebben ZEKER recht op een goede verzorging.
Mijn Beau heeft net weer op de klok gekeken en staat te popelen om te gaan wandelen, het is inderdaad net of ze klok kunnen kijken, hij weet precies wanneer het zijn tijd is.
Nee mijn hondje mag niets tekort komen, hij krijgt wat hem toekomt, en al zou ik er een lening voor af moeten sluiten bij wijze van spreken zou ik dat zonder aarzelen doen.

Als iemand er zo over denkt moet ie ook niet aan honden beginnen, want die hebben ZEKER recht op een goede verzorging.
Mijn Beau heeft net weer op de klok gekeken en staat te popelen om te gaan wandelen, het is inderdaad net of ze klok kunnen kijken, hij weet precies wanneer het zijn tijd is.
Nee mijn hondje mag niets tekort komen, hij krijgt wat hem toekomt, en al zou ik er een lening voor af moeten sluiten bij wijze van spreken zou ik dat zonder aarzelen doen.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- KLEINE HOBBES
- Actief
Vinkje zoals jij erover denkt zo denk ik ook .Alleen niet iedere honden bezitter is zo.(voorbeeld)Mijn pup kleine hobbes heeft nu voor de twee keer kennel hoest de eigenaar van de hond die hem besmet heeft heb ik hier op aangesproken. Als antwoord kreeg ik dat gaat van zelf wel over .Ik zeg nee dat gaat niet over jij moet naar de dierenarts .Hij zegt ben gek weetje wat dat kost .Nu ga ik morgen ook voor zijn hond medicijnen halen in de hoop dat hij ze geeft .MISSCHIEN WOON IK WEL IN EEN ACHTERBUURT OP DIEREN WELZIJN.
Ik kom ze ook niet tegen hoor...vinkje schreef:Ik woon ook in Eindhoven maar ik kom nooit mensen tegen die er over klagen dat een hond zo duur is, ach misschien woon ik wel in een elite buurt![]()
Mensen die klagen over de kosten van een hond.
Wel rijke mensen ( die wonen dus ook in mijn buurt) die luid en duidelijjk verkondigen hun hond bij een broodfokker te halen, 'want het scheelt zeker 300 euri's'
Gatver de gatver.
Doe mij dan een student die zegt met stufi en bijbaan gaat mij dat lukken.
Maar even aan hobbes.
Goed voer kost iets meer, maar daar hoef je minder van te geven.
Wat ook heel belangerijk is als je zo jong bent, en nog volop aan het studeren is dat je goede back-up hebt.
Niet alleen financieel ( je gaf zelf aan dat je ouders in nood willen bijspringen, dat is dus echt super...) maar vooral als het gaat om oppas.
Want die ga je nodig hebben.
ik heb zelf in mijn studententijd mijzelf beperkt tot een kat.
En in vakanties had ik de bouvier van thuis bij me.
Ik vond het super. Maar ook best een belasting/verantwoordelijkheid.
Voor mij waren die vakanties genoeg. Verder had ik mijn vrijheid echt wel nodig.
Ik wil maar 1 ding zeggen.
Regel het goed en regel het vooraf.