Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup uitzetten onder fokkersvoorwaarden

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

PHILA
Vaste gebruiker

Pup uitzetten onder fokkersvoorwaarden

Ongelezen bericht door PHILA »

Vorige week zijn, via een keizersnede, de pups (4 reuen en 1 teef) van Phila geboren.

Omdat Odette (onze “stammoederâ€
Groetjes, Marian

en natuurlijk de "Veluws Markizaat Markiesjes" & BC Szuka!

Afbeelding

http://www.hetmarkiesje.nl
Nu ook: http://www.webdogs.nl
Duvel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Duvel »

Klinkt mij als 'pupkoper' goed in de oren, maar denk dat je ook nog ff afspraken moet maken over wie de opbrengst van de nesten krijgt... Dan lijkt mij alles netjes geregeld... Maar ik heb dan ook nog nooit iets gekocht onder fokkersvoorwaarden, dus geen idee hoe zo'n contract er werkelijk uit kan zien. Succes iig :ok:
Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Duvel schreef:Klinkt mij als 'pupkoper' goed in de oren, maar denk dat je ook nog ff afspraken moet maken over wie de opbrengst van de nesten krijgt... Dan lijkt mij alles netjes geregeld... Maar ik heb dan ook nog nooit iets gekocht onder fokkersvoorwaarden, dus geen idee hoe zo'n contract er werkelijk uit kan zien. Succes iig :ok:
koopen onder fokkers voorwaarden op deze manier nou a me nooit niet he

mol :8):
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Duvel schreef:Klinkt mij als 'pupkoper' goed in de oren, maar denk dat je ook nog ff afspraken moet maken over wie de opbrengst van de nesten krijgt... Dan lijkt mij alles netjes geregeld... Maar ik heb dan ook nog nooit iets gekocht onder fokkersvoorwaarden, dus geen idee hoe zo'n contract er werkelijk uit kan zien. Succes iig :ok:
Het lijkt mij dat als de fokker voor alle kosten opdraait, die dus ook de opbrengst krijgt.
Wat ik heb begrepen is het bij het plaatsen onder fokkersvoorwaarden n.l. zo dat de pup 'bezit' van de fokker blijft totdat de afgesproken nestjes zijn gefokt of tot blijkt dat de hond niet fokwaardig is en dus niet als fokteef wordt ingezet maar gewoon huishond wordt.
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Mol schreef:
koopen onder fokkers voorwaarden op deze manier nou a me nooit niet he

Kun je dit uitleggen Mol? Bedoel je nu dat je zo geen pup zou willen "kopen" of zo als fokker geen pup zou willen plaatsen?
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
PHILA
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door PHILA »

Mol schreef:koopen onder fokkers voorwaarden op deze manier nou a me nooit niet he

Welke voorwaarden hanteer jij dan? Op welke manier kan ik het het beste aanpakken? :denken:
Groetjes, Marian

en natuurlijk de "Veluws Markizaat Markiesjes" & BC Szuka!

Afbeelding

http://www.hetmarkiesje.nl
Nu ook: http://www.webdogs.nl
Duvel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Duvel »

Ik zeg ook bewust LIJKT mij okay als je alles netjes weet te regelen... maar persoonlijk zou ik nooit onder 'voorwaarden' een pup kopen. Denk toch dat er altijd wel iets uit voortvloeit wat niet te overzien was en wat dan...?? Overgens is dat puur gevoelsmatig, want ervaring heb ik er niet mee, maar 'ken' het wel uit de CC wereld waar het met regelmaat gedaan wordt... (en ken positieve, maar ook negatieve verhalen... dus schiet je er nog nix mee op)
Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!
fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

als fokker zijnde zou ik op deze manier inderdaad ook niet een hond kopen, maar als gewoon pupkoper, die zelf totaal geen fokplannen zou hebben, zou ik met dit contract wel een pup bij je willen

zelf heb ik ook ooit 1 teef uitgezet, dit was bij een vriend van me, hij wou graag een pup, maar had hier het geld niet voor, en ik wou graag mijn lijn behouden, maar had er de ruimte niet voor

in principe was het contract hetzelfde, maar wij hebben er in gezet "2 nesten of 6 pups"
het eerste nest ging dus verkeerd, de pups werden op de 54e dag geboren en gingen allemaal dood
het 2e nest bracht 6 pups, waarvan ik er nu dus 1 heb rond te lopen :ok:

de teef is trouwens wel beide keren bij mij bevallen
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”