Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Camper-ervaring?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Marion.

Camper-ervaring?

Ongelezen bericht door Marion. »

Wij zitten al jaren te kwijlen bij de gedachte aan een camper. Niet zo'n nieuw super-de-luxe ding hoor, maar gewoon een omgebouwde Ford Transit ofzo. Laag genoeg om hier gewoon in de garage te kunnen. Een vast bed erin met ons eigen dekbed daarop. Op hond-inspring-hoogte natuurlijk. Tafeltje is wel leuk. Stromend water is wel leuk.
Lijkt me zo ideaal. Als we een weekendje willen gaan wandelen in Limburg ofzo. Hoppa, bus uit de garage en karren maar. Al je 'eigen' spulletjes en dingetjes bij de hand. Honden alle ruimte.
Maar ook als we een feestje in Scheveningen hebben ofzo. Bus ergens op de oprit parkeren. Meiden gewoon mee. Wij lekker feest vieren, en af en toe 1 van ons tweën even de meiden uit gaan laten. En 's nachts toch gewoon lekker met z'n allen slapen.

Wie heeft er ervaringen met een camper? Mag ik wel op de oprit van m'n zus overnachten in mijn camper, of is dat zwart kamperen?
Neem je die bus inderdaad zo snel mee als ik denk dat wij dat doen, of doe je dat in de praktijk niet?

Wij zijn overigens niet van die 'standvastige' kampeerders. Dus paar nachtjes hier en een paar nachtjes daar, past beter bij ons dan 3 weken op een zelfde plek. Ook voor het broodjes halen 's morgens, lopen wij liever een half uur naar het dorp dan dat we de auto pakken. Wat dat betreft is het voor ons niet erg dat - als we een keer ver weg willen - we het hele 'huis' mee moeten nemen.

Positieve en negatieve ervaringen met een camper. Die wil ik graag horen dus!
ducktails
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ducktails »

Wij hebben dus ook een camper en het is echt ideaal.
We kamperen de bus echt overal.
Ergens in een stad even winkelen en op een parkeerplaats eten koken of koffiedrinken kan heel makkelijk, je hebt alles immers bij de hand.
Het pakken is ook zo makkelijk, alleen wat kleren want alles is in de bus aanwezig.
We halen thuis flink wat boodschappen en doen alles in de bakken onder de stoelen. De honden gaan gewoon mee en ook nog drie kinderen.
Onze bus is helemaal geisoleerd met open dak , echt heet wordt het niet.
De honden blijven dus ook wel eens in de camper als we b.v. in een winkel gaan. We nemen de bus heel makkelijk overal mee naar toe.
We hebben ongeveer twee parkeerplaatsen nodig en dat lukt altijd wel.
We hebben een oude Renault saviem van 27 jaar oud en dus belastingvrij.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

misschien dat jij mijn campervraag dan ook kunt beantwoorden..

wij hebben een caravan en als we boodschappen gaan doen ofzo pakken we de auto en gaan we, maar met een camper gaat dat niet. dan moet je elke keer alles opruimen en vastzetten voor je kunt gaan. is datgeen nadeel?
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

massam schreef:misschien dat jij mijn campervraag dan ook kunt beantwoorden..

wij hebben een caravan en als we boodschappen gaan doen ofzo pakken we de auto en gaan we, maar met een camper gaat dat niet. dan moet je elke keer alles opruimen en vastzetten voor je kunt gaan. is datgeen nadeel?
misschien je fietsen meenemen?
Eddy en Nancy
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eddy en Nancy »

Wij gaan al enkele jaren met de camper en 2 honden op reis en vinden dit echt een ideale manier om rond te trekken. Winkelen is meestal geen probleem, wij staan maximum 3 nachten op dezelfde plaats en voor we een camping oprijden stoppen we aan een plaatselijke supermarkt en leggen een voorraadje aan voor de volgende dagen - brood kan je toch op bijna elke camping krijgen. Als we ergens een goed plekje gevonden hebben, rijden we niet meer rond met de camper en doen alles met de fiets of te voet. Onze camper wordt ook thuis vrijwel dagelijks gebruikt om naar een plek te rijden waar de honden kunnen loslopen. De honden associëren de camper dan ook alleen maar met positieve zaken en voelen zich er prima in thuis. Een gewone auto hebben we niet en we vinden dat geen probleem, je doet dan automatisch meer met de fiets, te voet of met het openbaar vervoer.
Eddy, Nancy, Oxbow, Fakie en Ponderke

www.mobielehonden.be
Marion.

ducktails schreef:Wij hebben dus ook een camper en het is echt ideaal.
We kamperen de bus echt overal.
Ergens in een stad even winkelen en op een parkeerplaats eten koken of koffiedrinken kan heel makkelijk, je hebt alles immers bij de hand.
Het pakken is ook zo makkelijk, alleen wat kleren want alles is in de bus aanwezig.
Kijk! Dit had ik dus ook in gedachten. Dus het mag wel zomaar ergens op een parkeerplaats, en dan ook slapen?
Eddy en Nancy schreef:Wij gaan al enkele jaren met de camper en 2 honden op reis en vinden dit echt een ideale manier om rond te trekken. Winkelen is meestal geen probleem, wij staan maximum 3 nachten op dezelfde plaats en voor we een camping oprijden stoppen we aan een plaatselijke supermarkt en leggen een voorraadje aan voor de volgende dagen - brood kan je toch op bijna elke camping krijgen.
Oké, en nu ga ik dus bijna spijt krijgen dat ik de vraag gesteld heb. Ik wil een camper, en wel nu :mrgreen:

Wij blijven ook nooit 2 weken lang ergens staan, en het liefst gebruiken we de auto alleen maar voor de heen- en terugreis (en verder alleen maar lopen).
En vooral voor de weekendjes tussendoor lijkt hij me zo ideaal. Gewoon lekker je eigen bedje, die inderdaad al gespreid is (dus zonder de heisa van pakken en tent opzetten). En in een tent laat ik mijn honden niet alleen, maar in een camper zou dat dus wel kunnen.
Owwww, ik ga heel snel weer even verder snuffelen wat er zoal te koop is :smile:
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Het lijkt me geweldig, een camper die er niet uitziet als een camper dan :wink: Ik denk dat jullie het erg leuk zullen vinden.
Marion.

sypke schreef:Het lijkt me geweldig, een camper die er niet uitziet als een camper dan :wink: Ik denk dat jullie het erg leuk zullen vinden.
Ik heb al een geweldige gezien! Zo'n lichtblauw volkswagen busje van een jaar of 30. Met zo'n omhoog-uitschuif dak. Ik willllllll :W:
(Heb jij een oprit trouwens :idea: )
Gast

Marion. schreef:
(Heb jij een oprit trouwens :idea: )
ik heb een oprit ja. hoezo? :mrgreen:
Marion.

sypke schreef:ik heb een oprit ja. hoezo? :mrgreen:
Hmmm, zomaar. Zomaar vraagje tussendoor :F:
Gast

Marion. schreef:
sypke schreef:ik heb een oprit ja. hoezo? :mrgreen:
Hmmm, zomaar. Zomaar vraagje tussendoor :F:
jullie mogen wel op mijn oprit proefkamperen hoor met jullie nieuwe blauwe camper :slaap: :slaap:
Marion.

sypke schreef:jullie mogen wel op mijn oprit proefkamperen hoor met jullie nieuwe blauwe camper :slaap: :slaap:
Ik dacht dat het nooit zou komen :jump1:
Hij mag ook wel rood worden eventueel toch? Er zijn ook een hoop witte, maar die zijn weer zo saai :jank:
Gast

Marion. schreef:
sypke schreef:jullie mogen wel op mijn oprit proefkamperen hoor met jullie nieuwe blauwe camper :slaap: :slaap:
Ik dacht dat het nooit zou komen :jump1:
Hij mag ook wel rood worden eventueel toch? Er zijn ook een hoop witte, maar die zijn weer zo saai :jank:
rood mag ook wel :wink:
Marion.

sypke schreef:rood mag ook wel :wink:
:jump:
(ik vind het cheerleadertje ietwat tuttig, dus ik doe deze maar hahaha)
Gast

Hebben jullie nu al zo'n ding gekocht?! :mrgreen: De zomer is al weer bijna voorbij! :wink:
Marion.

sypke schreef:Hebben jullie nu al zo'n ding gekocht?! :mrgreen: De zomer is al weer bijna voorbij! :wink:
We gaan er één kopen. Weten ook precies wat voor één. Ik heb al hele leuke gezien, maar m'n neefje heeft me ervan weten te overtuigen dat we nog even moeten blijven kijken. Na het seizoen schijnt het prijs-technisch gezien iets handiger te zijn om te kopen :wink:
little-wolf
Zeer actief

Marion. schreef:
sypke schreef:Hebben jullie nu al zo'n ding gekocht?! :mrgreen: De zomer is al weer bijna voorbij! :wink:
We gaan er één kopen. Weten ook precies wat voor één. Ik heb al hele leuke gezien, maar m'n neefje heeft me ervan weten te overtuigen dat we nog even moeten blijven kijken. Na het seizoen schijnt het prijs-technisch gezien iets handiger te zijn om te kopen :wink:
heb je een foto?
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Mijn ouders hebben ook een camper en zijn er helemaal gek mee.

Ze beginnen elke dag met naar Soesterduinen te rijden elke ochtend en met de hond te wandelen, lekker in de camper te ontbijten enz, pas daarna begint de dag voor ze.

Ook gaan ze heel Europa door met dat ding en de hond gaat 9 van de 10 keer mee.

Zij zijn begonnen met een Volkswagen California busje, maar vonden deze uiteindelijk toch te klein, slecht geisoleeerd en flink aan de krappe kant.

Nu hebben ze een volwaardige camper (niet groot hoor) en ze zijn er bijna niet meer uit te krijgen!
Marion.

little-wolf schreef:heb je een foto?
Nee. Volkswagen T3. Met hefdak. Liefst in een leuke felle kleur (geel ofzo)
Sietske schreef:Zij zijn begonnen met een Volkswagen California busje, maar vonden deze uiteindelijk toch te klein, slecht geisoleeerd en flink aan de krappe kant.
Ehmmmmmmmm, een California willen wij dus :mrgreen:
Maar wij zijn wel mensen die in een piramidetent kamperen ook. Ruimte hoef ik niet. Pieter wil wel graag kunnen staan. Een bankje, of een echt bed vinden wij al heel wat :mrgreen:

Ik wil geen echte camper. Ik wil iets wat eruit ziet als gewoon busje. Zo oud mogelijk, maar wel genoeg om niet te hoeven sleutelen. En hij moet in de garage passen. En Pieter moet erin kunnen staan. En we moeten lekker ruim kunnen slapen, ook met 2 hondjes op bed :wink:
Sietske

Marion. schreef:En Pieter moet erin kunnen staan. En we moeten lekker ruim kunnen slapen, ook met 2 hondjes op bed :wink:
Ik hoop dat Pieter erg flexibel is en jullie bereid zijn behoorlijk in te schikken wat betreft slapen, anders kun je een California echt wel vergeten...

Mijn ouders hadden overigens een verlengde California. Ze hebben inderdaad als voordeel dat ze voor hun maatje heel compleet zijn, maar je kunt 'm natuurlijk ook overvragen.....
Marion.

Sietske schreef:Ik hoop dat Pieter erg flexibel is en jullie bereid zijn behoorlijk in te schikken wat betreft slapen, anders kun je een California echt wel vergeten...
Daarom dus een hefdak :wink:
Qua slapen mag de hele bus omgebouwd zijn tot slaapplek. Zitten hoef ik niet zo nodig, lekker slapen wil ik wel.
Nog steeds een fout plan? Een California met hefdak?
Sietske schreef:Mijn ouders hadden overigens een verlengde California. Ze hebben inderdaad als voordeel dat ze voor hun maatje heel compleet zijn, maar je kunt 'm natuurlijk ook overvragen.....
Ik wil hem niet verlengd. Ik wil een gewoon busje, die in de garage past. Er hoeft geen potti-potti in (of hoe heet zo'n chemische afvalbak?)
Ik wil een bed, op hond-inspringhoogte, en ik wil stromend schoon water. En de bus moet rijden. Dat is alles.
Gast

Afbeelding

zo eentje?
rosie
Actief

Ongelezen bericht door rosie »

wij hebben hier ook een camper, wel een beetje groter dan op de foto, maar nog net te doen om er overal mee te komen, want zo'n reuze ding parkeer je nu niet overal waar je dat zou willen
als je zou zoeken naar parkingplaatsen waar overnachten toegelaten is moet je eens kijken naar vakantiegenoegens, die geven een boek uit waar per land al de parkingplaatsen in staan, welke voorzieningen er zijn ( proper water, lozen,w.c. electr enz ) ook is het aan te raden om even naar de toeristische dienst te bellen van de stad of dorp) waar je wil overnachten langs de weg, want ieder heeft er zo zijn idee van, en sta je ergens waar je niet mag overnachten dan zijn de boetes wel behoorlijk hoog!!( kan je beter in een hotel overnachten, das goedkoper dan :mrgreen: )
het is inderdaad plezant om alles bij de hand te hebben, en inladen is een makkie!
de honden hebben plaats, kunnen altijd mee, geen gezeur van campinghouders dat je meer dan één hond bijhebt enz..
toch zijn er ook nadelen aan verbonden vinden wij: als je denkt dat je op die speciale parkings voor mobilhomes ook kan kamperen zoals je op een camping doet dan kom je bedrogen uit hoor!! de meeste zijn enkel bedoelt om te "overnachten" en dan staan je buren op twee meter van je camper, dus allen netjes op een rijtje naast elkaar, kan en mag je ook je stoeltjes niet buitenzetten, geen bbq enz.
wij hebben ons mobilleke al een tijdje en weten ondertussen al een paar plaatsen, vooral in Duitsland waar deze dingen wel mogen, maar Frankrijk en spijtig genoeg Nederland zijn niet echt campervriendelijk hoor!
ik zou het ding echt niet meer kunnen missen, straks laden we hem weer in en hop, wij zijn van het weekend weer weg, morgen gaan we eerst wandelen met de honden, 's avonds is er een countrybijeenkomst,blijven we daar dan op de parking slapen en zondag is het weer wandeldag.
de meeste weekends zijn we weg, naar zee, ardennen, noem maar op ZALIG GEWOON!!
groetjes rosie
Marion.

sypke schreef:zo eentje?
Haha, die is wel heel erg luxe Marie-José :mrgreen:
Ik heb hem wel zien staan, maar volgens mij was hij een beetje boven ons budget.
Maar........ ojeeeeeeeeee...... vanochtend bericht gekregen dat Pieter z'n voorlopige teruggaaf van 2003 al heeft gekregen (ik heb het pas 4 weken geleden ingevuld ofzo).
Uiteraard gelijk weer aktief gaan zoeken naar campers (jammer dat het mijn laatste vakantiedag is, maar ach, we krijgen nog weekenden genoeg).
Deze klinkt wel heel erg goed:

Afbeelding

Zeer mooie en nette T3-camper, type Eurec Cassandra. Zeer compleet uitgevoerd met hefdak, keuken met spoelbak, fornuis en grill (!!), grote watertank, standkachel, kluisje, fietsenrek, trekhaak,220-aansluiting etc.. De bus is van 1982 en verkeert in een meer dan uitstekende staat. Door meerdere ML-behandelingen door de jaren heen is de auto vrij van roest, en het lakwerk is ook prima in orde. De 2.0 liter benzinemotor loopt uitstekend. Vraagprijs € 3700,-.
little-wolf
Zeer actief

dat noem ik geen camper. ik heb daarbij een hele andere voorstelling. :19:

maar ieser zijn smaak! :ok:
Sietske

Marion. schreef:Er hoeft geen potti-potti in (of hoe heet zo'n chemische afvalbak?)
Porta-potti. Wel lekker als je ergens staat en je moet hoognodig en er is toevallig even geen bosje om je behoefte te doen.

Mijn ouders hebben er zo eentje een Hymermobiel 584:

http://static.marktplaats.nl/fotos/cara ... /36126.jpg
Laatst gewijzigd door Sietske op 03 sep 2004 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

little-wolf schreef:dat noem ik geen camper. ik heb daarbij een hele andere voorstelling. :19:
Psies! Daarom wil ik deze ook haha. Hij mag er niet uitzien als camper :smile:
Marion.

Sietske schreef:Porta-potti. Wel lekker als je ergens staat en je moet hoognodig en er is toevallig even geen bosje om je behoefte te doen.
Ik zou van narigheid niets kunnen doen op dat ding haha. Maar wij zijn wel wat gewend he? In onze tent hebben we ook geen toilet :wink:
Maar serieus. Zoals ik denk dat wij de camper gaan gebruiken, hebben we geen porta-potti nodig. Ook geen ingebouwde douche enzo.
Lekker slapen is het belangrijkste. Of hij op diesel of benzine rijdt, maakt ook niet uit. We gaan er niet mega veel kilometers mee maken, denk ik...
Marion.

Sietske schreef:Mijn ouders hebben er zo eentje een Hymermobiel 584:
http://static.marktplaats.nl/fotos/cara ... /36126.jpg
Die is inderdaad prachtig! En een echte camper :mrgreen:
Maar hij past niet in de garage, dus valt hij af. Wij zijn ook geen echte vakantiegangers, dus hij brengt z'n geld niet op bij ons.
Wij gaan hem grotendeels gebruiken tijdens weekendjes, denk ik. Als er goeie sneeuw ligt, op vrijdagavond besluiten dat we een weekendje naar Winterberg gaan ofzo. Als het mooi is, met het ding ergens naar een mooie plek rijden en 2 dagen gaan wandelen...
rosie
Actief

Ongelezen bericht door rosie »

Marion. schreef:
Sietske schreef:Porta-potti. Wel lekker als je ergens staat en je moet hoognodig en er is toevallig even geen bosje om je behoefte te doen.
Ik zou van narigheid niets kunnen doen op dat ding haha. Maar wij zijn wel wat gewend he? In onze tent hebben we ook geen toilet :wink:
Maar serieus. Zoals ik denk dat wij de camper gaan gebruiken, hebben we geen porta-potti nodig. Ook geen ingebouwde douche enzo.
Lekker slapen is het belangrijkste. Of hij op diesel of benzine rijdt, maakt ook niet uit. We gaan er niet mega veel kilometers mee maken, denk ik...
tot je der eentje hebt, dan zal je wel anders praten hoor!!
toch niks gezelligers dan met je camper erop uit te trekken en verre horizonten te bekijken :mrgreen:
groetjes rosie
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”