Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Anti-blafband
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
De blafband van ons geeft eerst een piep ter waarschuwing. Hij reageert puur op de trilling van Amar zelf, dus niet op andere honden. Hoewel je wel van die banden hebt, die gaan bijv. af als de postbode wat in de brievenbus gooit.
Als Amar binnen 30 sec. na het piepje weer blaft, krijgt ze een stroomstootje.
Als Amar binnen 30 sec. na het piepje weer blaft, krijgt ze een stroomstootje.
- cayuse
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
ik heb jaren bij mijn hond(argentijnse dog reu),een blafband gebruikt.Hij blafte uren achter elkaar.
En tuurlijk omwille van burenruzies doe je een hond een blafband om,we zijn op een gegeven moment verhuist en daar waren de buren zeer verontwaardigd over mijn dierenmishandling bij de hond,ach wat was het zielig.....
de hond zat met mooi weer(met 3 andere honden)in de tuin,en daar had hij een eigen zwembadje,maar helaas de batterjen van de blafband zijn niet echt waterbestendig,we waren een avondje weg, toen bleek dat hij iedere dag(!!!!!)zijn bandje testte!!door inderdaad even te blaffen,deed dat ding bellen hield hij braaf de hele dag zijn waffel dicht.Die avond testte hij ook,en zowaar batterijtje kapot...de buren hebben 3 uur lang in het geblaf gezeten(om niets!!!),wat waren ze daarna blij met het blafbandje.
Ik vind het niet zielig!!ze worden gecorrigeerd op gedrag wat niet wenslijk is,en zeggen dat je steeds iets langer weg moet gaan...ach wat heb ik niet geprobeert,zelf op wacht staan achter de deur...maar ja,dan had ie weer aandacht.
Ik woon nu op een boerderij,ben de hele dag thuis,en nog zit meneer af en toe gewoon midden in de ren te blaffen,om niets....dus,tja...
En tuurlijk omwille van burenruzies doe je een hond een blafband om,we zijn op een gegeven moment verhuist en daar waren de buren zeer verontwaardigd over mijn dierenmishandling bij de hond,ach wat was het zielig.....
de hond zat met mooi weer(met 3 andere honden)in de tuin,en daar had hij een eigen zwembadje,maar helaas de batterjen van de blafband zijn niet echt waterbestendig,we waren een avondje weg, toen bleek dat hij iedere dag(!!!!!)zijn bandje testte!!door inderdaad even te blaffen,deed dat ding bellen hield hij braaf de hele dag zijn waffel dicht.Die avond testte hij ook,en zowaar batterijtje kapot...de buren hebben 3 uur lang in het geblaf gezeten(om niets!!!),wat waren ze daarna blij met het blafbandje.
Ik vind het niet zielig!!ze worden gecorrigeerd op gedrag wat niet wenslijk is,en zeggen dat je steeds iets langer weg moet gaan...ach wat heb ik niet geprobeert,zelf op wacht staan achter de deur...maar ja,dan had ie weer aandacht.
Ik woon nu op een boerderij,ben de hele dag thuis,en nog zit meneer af en toe gewoon midden in de ren te blaffen,om niets....dus,tja...
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nogmaals, angst corrigeer je niet. Zowel ben je een onmens en een hele slechte baas.cayuse schreef:Ik vind het niet zielig!!ze worden gecorrigeerd op gedrag wat niet wenslijk is,en zeggen dat je steeds iets langer weg moet gaan...ach wat heb ik niet geprobeert,zelf op wacht staan achter de deur...maar ja,dan had ie weer aandacht.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
het is heel moeilijk te bepalen eline.....ik zelf heb ook een hond waar ik een blafband bij gebruik, dat is absoluut niet van op de een op andere dag gegaan...heeft twee jaar geduurd eer ik echt geen andere oplossing meer zag....ook bij mijn hond werd de "diagnose' verlatingsangst vastgesteld...tja ...dus ook angst...en wat als er dan niks helpt? mocht het zo geweest zijn dat hij 'anders"werd door het gebruik van de band,nee dan had ik hem herplaatst...maar dat is dus niet zo, hij vind zelfs een stukje rust erdoor, doordat hij niet kan of durft te blaffen gaat hij in zijn mand liggen...en w8 tot ik er weer ben...is dan blij als ik thuis kom, heb ik de band niet om, blaft hij, plast hij, sloopt hij en is hij helemaal hysterisch als ik thuis kom....lijkt me voor hem ook niet prettig...ik ben nog altijd aan het trainen met hem en kan hem ondertussen iig alleen thuis laten als ik ff boodschappen ga doen, zonder band dan dus, oke er ligt dan wel eens een plas, maar hij blaft dan niet, als ik echt een paar uur weg ga, en danvooral s'avonds dan kan ik het risico niet nemen en weet ik dat hij dan wel gaat blaffen... het is verder een hond met een enorme harde kop, voor de duivel niet bang...ik zal de eerste zijn die toegeeft dat ik in zijn puppy tijd fouten heb gemaakt, hem niet goed geleerd heb om alleen te zijn, maar dat heb ik geprobeerd over te doen...dat lukt niet...als ik thuis ben heeft hij de band niet om, dat vind ik onzin....maar ook bij hem is negeren niet echt een optie want hij kan dus ook gewoon boven op de overloop liggen en maar blijven blaffen....dan moet ik hem een keer corrigeren....Eline* schreef:Nogmaals, angst corrigeer je niet. Zowel ben je een onmens en een hele slechte baas.cayuse schreef:Ik vind het niet zielig!!ze worden gecorrigeerd op gedrag wat niet wenslijk is,en zeggen dat je steeds iets langer weg moet gaan...ach wat heb ik niet geprobeert,zelf op wacht staan achter de deur...maar ja,dan had ie weer aandacht.
ik promoot de band niet en zal het ook niemand zomaar aanraden....maar ik weet uit ervaring dat het soms de enige oplossing kan zijn...ik heb zelf 5 honden...en er "maar'1 met dit "probleem"
- JoviGirlAnita
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb al eens eerder tegen mijn buren gezegd dat negeren een oplossing kan zijn voor het geblaf. We hebben het toen een week geprobeerd en toen kwamen ze radeloos bij mij aan de deur. Ik kan ze daar ook geen ongelijk in geven. Zelf hebben ze geen hond en naar mijn idee is het dan ook moeilijker te verdragen en ook moeilijker te begrijpen. Zelf mijn overburen klaagden toen en aan de andere kant woont gelukkig mijn broer die zelf ook twee honden heeft. Hij kon mijn poging nog wel begrijpen, maar vertelde ook dat zijn buren weer ook klaagden over het aanhoudende geblaf.
Om wederom een poging te doen heb een maand te laten blaffen gaat geheid problemen geven dus.
Ik heb nu eenmaal rekening met mijn omgeving te houden èn met mijn honden. Samen moeten we eruit zien te komen. Ik heb geen zin in politie aan de deur.
Een band met citronelle spray zou ik niet gebruiken ALS ik een blafband ga gebruiken, want Jovi zit ook in dezelfde ruimte, dus zij moet er geen last van hebben, want zij blaft werkelijk nooit, alleen als ik wel thuis ben en er wordt aangebeld, maar anders hoor je haar niet.
Mijn buurvrouw is nu zwanger 4 maanden hoorde ik en ik zou graag willen dat alle ellende voorbij is zodra die baby er is. Dan kan dat geblaf gewoon echt niet meer.
Ik begrijp dat er dus wel degelijk mensen zijn die een blafband hebben gebruikt en er wel degelijk baat bij hebben gehad.......
Het is denk ik ook meer een wanhoopsmiddel hoor en ik had begrepen dat je hond heel erg snel de link legt van blaffen en dat schokje.
Pfffffff, wat een situatie
Om wederom een poging te doen heb een maand te laten blaffen gaat geheid problemen geven dus.
Ik heb nu eenmaal rekening met mijn omgeving te houden èn met mijn honden. Samen moeten we eruit zien te komen. Ik heb geen zin in politie aan de deur.
Een band met citronelle spray zou ik niet gebruiken ALS ik een blafband ga gebruiken, want Jovi zit ook in dezelfde ruimte, dus zij moet er geen last van hebben, want zij blaft werkelijk nooit, alleen als ik wel thuis ben en er wordt aangebeld, maar anders hoor je haar niet.
Mijn buurvrouw is nu zwanger 4 maanden hoorde ik en ik zou graag willen dat alle ellende voorbij is zodra die baby er is. Dan kan dat geblaf gewoon echt niet meer.
Ik begrijp dat er dus wel degelijk mensen zijn die een blafband hebben gebruikt en er wel degelijk baat bij hebben gehad.......
Het is denk ik ook meer een wanhoopsmiddel hoor en ik had begrepen dat je hond heel erg snel de link legt van blaffen en dat schokje.

Pootje van my SUPER doggies Bobby & Jovi

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Gaat het nou puur om blaffen als je er bent? Je kan er dan ook voor kiezen om te corrigeren door iets naast je hond te gooien waarvan hij schrikt en verder de hond te negeren. Dus Blaffen is geen aandacht, maar een blik steentjes naast je op de grond en de baas is ineens ook weg.JoviGirlAnita schreef:Ik heb al eens eerder tegen mijn buren gezegd dat negeren een oplossing kan zijn voor het geblaf. We hebben het toen een week geprobeerd en toen kwamen ze radeloos bij mij aan de deur. Ik kan ze daar ook geen ongelijk in geven. Zelf hebben ze geen hond en naar mijn idee is het dan ook moeilijker te verdragen en ook moeilijker te begrijpen. Zelf mijn overburen klaagden toen en aan de andere kant woont gelukkig mijn broer die zelf ook twee honden heeft. Hij kon mijn poging nog wel begrijpen, maar vertelde ook dat zijn buren weer ook klaagden over het aanhoudende geblaf.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik het dus niet moeilijk te bepalen...je zit in een klotepositie..absoluut en dat onderschat ik ook niet. Maar als een hond bang is ga je niet met aversieve middelen aan de gang. Er zijn zo ontzettend veel manieren om een hond met verlatingsangst/scheidingsangst te helpen of te trainen..bv. bench, in de auto, clomicalm, oppas nemen of de hond naar een oppas brengen..allemaal mogelijkheden die fatsoenlijker zijn dan een bang dier nog banger maken. Niemand wordt gedwongen tot het gebruik van een blafband, je hebt altijd keuze.yamie schreef:het is heel moeilijk te bepalen eline.....ik zelf heb ook een hond waar ik een blafband bij gebruik, dat is absoluut niet van op de een op andere dag gegaan...heeft twee jaar geduurd eer ik echt geen andere oplossing meer zag....ook bij mijn hond werd de "diagnose' verlatingsangst vastgesteld...tja ...dus ook angst...en wat als er dan niks helpt? mocht het zo geweest zijn dat hij 'anders"werd door het gebruik van de band,nee dan had ik hem herplaatst...maar dat is dus niet zo, hij vind zelfs een stukje rust erdoor, doordat hij niet kan of durft te blaffen gaat hij in zijn mand liggen...en w8 tot ik er weer ben...is dan blij als ik thuis kom, heb ik de band niet om, blaft hij, plast hij, sloopt hij en is hij helemaal hysterisch als ik thuis kom....lijkt me voor hem ook niet prettig...ik ben nog altijd aan het trainen met hem en kan hem ondertussen iig alleen thuis laten als ik ff boodschappen ga doen, zonder band dan dus, oke er ligt dan wel eens een plas, maar hij blaft dan niet, als ik echt een paar uur weg ga, en danvooral s'avonds dan kan ik het risico niet nemen en weet ik dat hij dan wel gaat blaffen... het is verder een hond met een enorme harde kop, voor de duivel niet bang...ik zal de eerste zijn die toegeeft dat ik in zijn puppy tijd fouten heb gemaakt, hem niet goed geleerd heb om alleen te zijn, maar dat heb ik geprobeerd over te doen...dat lukt niet...als ik thuis ben heeft hij de band niet om, dat vind ik onzin....maar ook bij hem is negeren niet echt een optie want hij kan dus ook gewoon boven op de overloop liggen en maar blijven blaffen....dan moet ik hem een keer corrigeren....
ik promoot de band niet en zal het ook niemand zomaar aanraden....maar ik weet uit ervaring dat het soms de enige oplossing kan zijn...ik heb zelf 5 honden...en er "maar'1 met dit "probleem"
Tegenover jouw hond staan de honden die uiteindelijk volkomen getraumatiseerd met enorme angsten alleen moeten blijven en dat dus echt nooit meer kunnen zonder verschrikkelijk bang te zijn. Honden, die hun eigen poten kapotbijten van de stress.
Nou, dank u..ik zou het mezelf nooit vergeven als ik mijn hond dat had aangedaan.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

dan zorg je ervoor dat de hond geen angst hoeft te hebben. en als dat betekent dat de hond niet of nauwelijks alleen kan zijn, dan zij dat zo.yamie schreef:ook bij mijn hond werd de "diagnose' verlatingsangst vastgesteld...tja ...dus ook angst...en wat als er dan niks helpt?
ik snap het niet. ik snap het werkelijk niet, zo'n blafband. ik vind het zeer dieronvriendelijk. geen haar op mijn hoofd die erover piekert om mijn mormel met flinke verlatingsangst ook maar een seconde dat ding om te hangen.
dus. man paul en ik draaien onze afwezigheid om elkaar heen. voor het mormel met verlatingsangst. en gut, dan moet je je levensstijl en je doen en laten aanpassen. nou en?
- dulci
- Actief
Ook ik heb bij mij vorige hond een anti-blafband moeten gebruiken. Hij zat overdag buiten in de kennel, en had hobby blaffen. Wij zijn erovertuigd dat we bij hem een opvoeding fout hebben gemaakt. We hebben luid geleerd op de etensbak, moet ook zeggen dit doen we nooit meer, leren dit wel op de trainingsveld. Ook hebben we hem gelijk stil/zwijgen geleerd. Maar de hond vond vervolgens blaffen zo leuk, hield niet op. Het was gewoon een hobby van hem. Ja als je thuis was je zei stil/zwijgen dan was die wel stil. Maar ja het probleem als we niet thuis waren.
Als meneer maar iets horen dan bleef hij blaffen. JA daar zijn de buren niet zo blij mee. Wij hebben toen de gekste dingen geprobeerd, een emmer met glas erin aan de kennel vast maken en met een touw naar binnen, gordijen dicht. en dan maar wachten tot meneer ging blaffen.
Moet zeggen dat hij de eerste keer best even schok. maar had gelijk door dat het om het blaffen ging.....zo hebben we nog een aantal dingen geprobeert.
Uiteindelijk zijn we toch op een blafband gekomen. En ik moet zeggen die heeft hij een tijdje omgehad en meneer was stil. en dit hebben we afgebouwd, met een dummie, en zo over gegaan op een gewone halsband
:ok
groetjes marjo
Als meneer maar iets horen dan bleef hij blaffen. JA daar zijn de buren niet zo blij mee. Wij hebben toen de gekste dingen geprobeerd, een emmer met glas erin aan de kennel vast maken en met een touw naar binnen, gordijen dicht. en dan maar wachten tot meneer ging blaffen.
Moet zeggen dat hij de eerste keer best even schok. maar had gelijk door dat het om het blaffen ging.....zo hebben we nog een aantal dingen geprobeert.
Uiteindelijk zijn we toch op een blafband gekomen. En ik moet zeggen die heeft hij een tijdje omgehad en meneer was stil. en dit hebben we afgebouwd, met een dummie, en zo over gegaan op een gewone halsband
:ok
groetjes marjo
W.s. ligt je hond dus ook met doodsangsten in zijn mand te wachten tot je er weer bent...doodsbang om zo'n schok te krijgen als tie ook maar iets doet....yamie schreef:[maar dat is dus niet zo, hij vind zelfs een stukje rust erdoor, doordat hij niet kan of durft te blaffen gaat hij in zijn mand liggen...en w8 tot ik er weer ben...is dan blij als ik thuis kom, heb ik de band niet om, blaft hij, plast hij, sloopt hij en is hij helemaal hysterisch als ik thuis kom...."
Ik moet er niet denken.....
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Lijkt me niet gezond, die citronellaspray.JoviGirlAnita schreef:Je hebt er twee, eentje die werkt op stroom en eentje die werkt op citronellaspray.
Zodra de hond blaft en geeft dus geluid boven een aantal decibel, dan stoot hij een hoeveelheid spray af of een schok (kan je instellen). Bij een schok krijgt een hond een schrikeffect en die moet het afleren. Bij de spray vindt de hond de walm zeer onaangenaam en is dat het wat het af zou moeten leren.
Ik zou ook nooit maar zo voor deze optie kiezen hoor, maar als je al zoveel hebt geprobeerd is het wel heel moeilijk om weer iets nieuws te zoeken.
Laten blaffen en het negeren is een goede optie, maar moet je eens zien watvoor gedonder je daarmee krijgt met de buren, dat is het hele euvel nou juist bij mij.
Jekkes.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ja wat ik me nou afvraag doen jullie (mensen die die band gebruiken) ook iets aan het gevoel wat de hond heeft? Dus niet alleen de uitingen van het gevoel tegen gaan maar wat doen jullie eraan dat de hond ontspannen alleen kan zijn?estelle schreef:W.s. ligt je hond dus ook met doodsangsten in zijn mand te wachten tot je er weer bent...doodsbang om zo'n schok te krijgen als tie ook maar iets doet....yamie schreef:[maar dat is dus niet zo, hij vind zelfs een stukje rust erdoor, doordat hij niet kan of durft te blaffen gaat hij in zijn mand liggen...en w8 tot ik er weer ben...is dan blij als ik thuis kom, heb ik de band niet om, blaft hij, plast hij, sloopt hij en is hij helemaal hysterisch als ik thuis kom...."
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Zeer actief
Zoals ik al eerder verteld had, heb ik mijn buurvrouw gevraagd in de gaten te houden wat Amar doet als wij weg zijn en ze heeft de band om. Amar doet rustig de dingetjes die ze ook doet als wij wel thuis zijn. Ze sjouwt wat rond, ligt relaxed in de zon (of binnen, wat ze wil), toont geheel niet gestresst.Rataplan schreef:Ja wat ik me nou afvraag doen jullie (mensen die die band gebruiken) ook iets aan het gevoel wat de hond heeft? Dus niet alleen de uitingen van het gevoel tegen gaan maar wat doen jullie eraan dat de hond ontspannen alleen kan zijn?estelle schreef:W.s. ligt je hond dus ook met doodsangsten in zijn mand te wachten tot je er weer bent...doodsbang om zo'n schok te krijgen als tie ook maar iets doet....yamie schreef:[maar dat is dus niet zo, hij vind zelfs een stukje rust erdoor, doordat hij niet kan of durft te blaffen gaat hij in zijn mand liggen...en w8 tot ik er weer ben...is dan blij als ik thuis kom, heb ik de band niet om, blaft hij, plast hij, sloopt hij en is hij helemaal hysterisch als ik thuis kom...."
- Rataplan
- Zeer actief
Inge ben je er dan achter gekomen van waaruit jouw hond blafte? en waarom dat nu dan weer terug zou zijn?
Mijn andere vraag is meer dat ik een balfband symptoom bestrijding vind en mijn vraag is dus wat er aan de achterliggende oorzaak (scheidingsangst of iets anders) wordt gedaan?
Mijn andere vraag is meer dat ik een balfband symptoom bestrijding vind en mijn vraag is dus wat er aan de achterliggende oorzaak (scheidingsangst of iets anders) wordt gedaan?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Zeer actief
Nee, ik ben daar dus niet achter gekomen. Op het moment dat wij haar kochten, wist ik niet beter dan dat ze een 'normale' hond was, die je rustig even alleen kon laten. Dat was ook de reden dat ik geen pup wilde hebben, omdat ik daar niet zoveel tijd aan kon besteden.Rataplan schreef:Inge ben je er dan achter gekomen van waaruit jouw hond blafte? en waarom dat nu dan weer terug zou zijn?
Volgens mij is het geen scheidings- of verlatingsangst van Amar. Daarvoor is ze gewoon veel te relaxed als ze alleen is, met blafband om. Ik heb het idee dat ze maar blaft om het blaffen en dat ze het nodig heeft om tot de orde geroepen te worden. Als ik er niet ben, kan ik dat niet doen, vandaar dat ik het op deze manier doe.
En natuurlijk kreeg ze niet meteen de blafband om, we hebben ook andere manieren geprobeerd. Totdat de buren (meerderen) erover begonnen te klagen en we toch snel een oplossing moesten bedenken. Maar volgens mij is ze ook gewoon supereigenwijs en probeert ze haar eigen zin door te zetten.
- JoviGirlAnita
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zorg altijd voor genoeg afleiding voor mijn honden als ik weg ben. Van speeltjes tot botten, van tv tot radio, probeer dat allemaal. Bobby blaft niet altijd als ik weg ben overigens, hij heeft van die vreselijke buien van tijden blaffen en dan maar zo hoor je hem bijvoorbeeld een week praktisch niet. Mijn broer heeft tijdens zijn vakantie zelf sneaky op de loer gelegen om te kijken waarom hij blaft, of er IETS is wat aanleiding kan geven, maar niets lijkt zo.
Heb trouwens ook al een videocamera laten lopen, hahahaha, ja je moet jezelf eens zien, Colombo is er niets bij
Maar ook daar merkte of zag je niets op. Bobby lijkt totaal NIET angstig of bang. Ligt heel relaxed, sjouwt wat heen en weer,maar verder niet. Ineens blaft hij voluit en dat duurt LANG!
Heb trouwens ook al een videocamera laten lopen, hahahaha, ja je moet jezelf eens zien, Colombo is er niets bij
Maar ook daar merkte of zag je niets op. Bobby lijkt totaal NIET angstig of bang. Ligt heel relaxed, sjouwt wat heen en weer,maar verder niet. Ineens blaft hij voluit en dat duurt LANG!
Pootje van my SUPER doggies Bobby & Jovi

- cayuse
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
bij gringo heb ik het idee dat hij het doet omdat hij het vreselijk fijn vind negatieve aandacht te hebben....
dus hij maakt je hoe dan ook boos,door de hele dag te piepen,te kreunen(als hij gewoon achter je in een mand ligt),en allerlei geluidjes te maken,gewoon zeggen dat hij moet ophouden helpt niet,nee je moet gillen,dan pas is het leuk,als je het negeert gaat hij steeds harder en harder piepen en kreunen....zo hard dat je wel MOET reageren!!!
dat is ook zo met blaffen,hij weet dat het niet mag,maar doet het toch,krijgt hij toch weer die aandacht...
hoe dan ook negeren helpt niet hij blijft blaffen,leve de blafband...daar houd hij mee op,en zielig zijn, bang in een mand liggen ,hou toch op...dat beest test die band elke dag weer(inmiddels heeft ie hem al 1,5 jaar niet meer om,omdat ik hem hier kan corrigeren,en we zo vrijstaand wonen dat als hij blaft het niet uitmaakt vanwege burenruzies enz),hij deed gewoon elke dag even blaffen om te horen of het belletje ging, zo niet blafte hij vrolijk door!!!!!!!!!
Nee ,echt afgeleerd en bang zijn om te blaffen is hij nooit geweest,maar hij was verder wel stil...
dus hij maakt je hoe dan ook boos,door de hele dag te piepen,te kreunen(als hij gewoon achter je in een mand ligt),en allerlei geluidjes te maken,gewoon zeggen dat hij moet ophouden helpt niet,nee je moet gillen,dan pas is het leuk,als je het negeert gaat hij steeds harder en harder piepen en kreunen....zo hard dat je wel MOET reageren!!!
dat is ook zo met blaffen,hij weet dat het niet mag,maar doet het toch,krijgt hij toch weer die aandacht...
hoe dan ook negeren helpt niet hij blijft blaffen,leve de blafband...daar houd hij mee op,en zielig zijn, bang in een mand liggen ,hou toch op...dat beest test die band elke dag weer(inmiddels heeft ie hem al 1,5 jaar niet meer om,omdat ik hem hier kan corrigeren,en we zo vrijstaand wonen dat als hij blaft het niet uitmaakt vanwege burenruzies enz),hij deed gewoon elke dag even blaffen om te horen of het belletje ging, zo niet blafte hij vrolijk door!!!!!!!!!
Nee ,echt afgeleerd en bang zijn om te blaffen is hij nooit geweest,maar hij was verder wel stil...
- JoviGirlAnita
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Met Amar hetzelfde verhaal hoor. Die kan ook zo een tijd stil zijn, niet gestresst of zo en dan ineens blaffen tot ze een ons weegt.JoviGirlAnita schreef: Bobby lijkt totaal NIET angstig of bang. Ligt heel relaxed, sjouwt wat heen en weer,maar verder niet. Ineens blaft hij voluit en dat duurt LANG!
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
niks gut....ik pas me ook aan aan mijn honden...ik zorg ervoor dat hij niet of nauwelijks alleen hoeft te zijn, ik heb geen partner...en de boodschappen wandelen hier niet vanzelf het huis in...ik heb adressen voor hem als ik echt langer weg moet, maar heel soms kan het gewoon niet anders...dit is niet iets dagelijks of zelfs wekelijks ...dat hij de band dus om moet...linlin schreef:dan zorg je ervoor dat de hond geen angst hoeft te hebben. en als dat betekent dat de hond niet of nauwelijks alleen kan zijn, dan zij dat zo.yamie schreef:ook bij mijn hond werd de "diagnose' verlatingsangst vastgesteld...tja ...dus ook angst...en wat als er dan niks helpt?
ik snap het niet. ik snap het werkelijk niet, zo'n blafband. ik vind het zeer dieronvriendelijk. geen haar op mijn hoofd die erover piekert om mijn mormel met flinke verlatingsangst ook maar een seconde dat ding om te hangen.
dus. man paul en ik draaien onze afwezigheid om elkaar heen. voor het mormel met verlatingsangst. en gut, dan moet je je levensstijl en je doen en laten aanpassen. nou en?
-
- Zeer actief
Ik heb wel een man, maar ook hier zijn de honden wel eens alleen hoor. Mijn man werkt (ik ook, maar thuis) en de kinderen zullen toch naar school moeten. Ook hebben ze hun clubjes e.d.yamie schreef:niks gut....ik pas me ook aan aan mijn honden...ik zorg ervoor dat hij niet of nauwelijks alleen hoeft te zijn, ik heb geen partner...en de boodschappen wandelen hier niet vanzelf het huis in...ik heb adressen voor hem als ik echt langer weg moet, maar heel soms kan het gewoon niet anders...dit is niet iets dagelijks of zelfs wekelijks ...dat hij de band dus om moet...linlin schreef:dan zorg je ervoor dat de hond geen angst hoeft te hebben. en als dat betekent dat de hond niet of nauwelijks alleen kan zijn, dan zij dat zo.yamie schreef:ook bij mijn hond werd de "diagnose' verlatingsangst vastgesteld...tja ...dus ook angst...en wat als er dan niks helpt?
Er wordt best rekening met de honden gehouden, maar tot hier en niet verder. Ze zijn niet vaak langere tijd alleen. Als het dan toch eens gebeurt, mag de hond zich aanpassen.
- JoviGirlAnita
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ja, Amar is stil met de band. Hoewel, volgens mij probeert ze 'm zo nu en dan wel uit, want dan begint ze weer met blaffen. Dan blijkt de batterij leeg te zijn.JoviGirlAnita schreef:En bij Amar helpt het wel zo'n band?
Maar een hele tijd was ze er mee opgehouden en om een of andere reden heeft ze dus laatst weer een hele avond lopen blaffen. Toen had ze dus geen band om, omdat ik dacht dat ze ermee was opgehouden.
Maar zodra de band weer omgaat, is ze stil.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
doe eens een leren bandje om net zo strak als de blafband...tbeast schreef:Maar zodra de band weer omgaat, is ze stil.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Rataplan
- Zeer actief
linlin schreef:misschien kan je ze ook leren afwassen, doen ze ook nog 'ns wat terug.tbeast schreef: Er wordt best rekening met de honden gehouden, maar tot hier en niet verder. Ze zijn niet vaak langere tijd alleen. Als het dan toch eens gebeurt, mag de hond zich aanpassen.

On topic dat is wel heel leuk om te stellen dat ze zich aan moeten passen maar dan moeten ze dat wel kunnen dus "alleen zijn" op een zo hondse manier proberen op te bouwen.
- Rossi
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Dat is best een idee......linlin schreef:misschien kan je ze ook leren afwassen, doen ze ook nog 'ns wat terug.tbeast schreef: Er wordt best rekening met de honden gehouden, maar tot hier en niet verder. Ze zijn niet vaak langere tijd alleen. Als het dan toch eens gebeurt, mag de hond zich aanpassen.
Nee, zonder gekheid Lin, zoals jij vindt dat de kindjes niet heilig zijn, zijn de hondjes dat ook niet.
-
- Zeer actief