Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tripje naar Hongarije...... (vervolg)

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Tripje naar Hongarije...... (vervolg)

Ongelezen bericht door Danielle »

Na al zeer geruime tijd intensief email contact te hebben met een BC fokker in Hongarije die voor ons DE droomreu bezit, hebben we ze nu de afgelopen dagen ontmoet en het was geweldig!!!!

Het doel voor deze reis was heel duidelijk, naast uiteraard deze super aardige mensen in het echt te gaan ontmoeten, hadden we besloten om deze topreu te gaan gebruiken voor het eerste nestje van onze Cupid (Gawain's Duchess of Winter). Na diverse dagen bloed geprikt te hebben, werd afgelopen maandagochtend het groen licht gegeven om na 24 uur te gaan dekken. Een hele tijd geleden was al afgesproken dat vriendin en collegafokker Thineke mee zou gaan, ten eerste natuurlijk voor de gezelligheid (en dat is zeker gelukt), maar verder ook omdat ze erg graag de vader van haar aanstaande pupje wilde zien.... Dus snel Thineke gebeld en alles verder in orde gemaakt voor deze lange trip. JIgal is uiteraard thuis gebleven bij de andere hondjes en pupjes, dus alles was perfect geregeld.

Om ongeveer 14.00 uur op maandagmiddag trok ik Thineke (die uit Groningen moet komen) bij Arnhem aan waar ze naar toe gebracht was door vriend Marc en 2 van haar honden. Snel afscheid genomen en daar gingen we, op weg naar Hongarije. We hadden het plan opgevat om gewoon te rijden zover als we kwamen, dan een hotel te zoeken en dan de volgende ochtend weer door te gaan. We zijn met mijn auto gegaan (helaas zonder airco), dus het was wel aardig afzien met dit weer, want overal troffen we toch wel temperaturen aan tussen de 25 en 30 graden Celsius. Onder weg zijn we uiteraard diverse keren gestopt voor een plas/rook/koffie pauze en voor mij om ff bij te komen (ik heb de hele tijd gereden) en natuurlijk om Cupid ook ff haar pootjes te laten strekken. Op een gegeven moment in Duitsland maakte Thineke nog wat leuks mee. We waren gestopt bij wat nader bleek alleen een supermarkt te zijn zonder toilet. Kijk en wat doe je dan als je toch nodig moet, dan maar gewoon de bosjes in. Thineke had mij op wacht gezet voor het geval dat er iemand aankwam. En natuurlijk kwam er iemand, maar dat was niet zonder iemand, nee dat was gewoon een super lekkere Italiaan waar je graag een beschuitje mee wilt eten. Ik een paar keer Thineke geroepen dat er iemand aankwam, maar ze hoorde me waarschijnlijk te laat waardoor ze dus dit lekkere ding met haar broek op haar knieen tegenkwam, uiteraard moest die Italiaan hartelijk lachen.

Uiteindelijk zijn we rond een uur of 1 in de nacht (savonds reed het gewoon wat lekkerder doordat de temperatuur gewoon wat aangenamer was) gestopt vlak na de plaats Linz in Oostenrijk. Het eerste hotel wat we tegen kwamen bleek helaas vol te zijn, maar de manager verwees ons door naar een nabijgelegen dorpje St Valentin waar vast nog wel plaats was. Wij bij het eerste het beste Gasthof aangebeld. Het duurde even maar toen werd er op de eerste verdieping een raam opengedaan door een oudere man. Zo te zien hadden wij hem wakker gebeld (oeps) wat bleek ook uit het feit dat zo'n 5 minuten later de deur voor ons opengemaakt werd door deze man met alleen een hemd aan (zo'n lelijk ouderwets wit ding) en een broek die snel aangeschoten was. Maar we werden keurig netjes naar een kamer gebracht waar we uiteindelijk na een lekkere koude douche zijn gaan slapen. Hij keek ff erg zuur toen we zeiden dat we een hond bij ons hadden, maar ze mocht gelukkig (anders waren we weer weg gegaan hoor) toch gewoon mee (heb haar maar wel in een bench laten slapen). Om 6 uur ging de wekker alweer en na een lekkere douche en een goed ontbijt, zijn we weer vertrokken voor het laatste stuk van onze trip. Onderweg veelvuldig SMS contact gehad met Hongarije hoe te rijden en uiteindelijk bereikten we rond 12 uur de afgesproken plek, waarna we nog een klein stukje de vriendin van de eigenaresse van de reu gevolgd hebben om zo bij het huis aan te komen. Wat ons erg opviel is hoe armoedig Hongarije eigenlijk is en hoe grauw en grijs, althans in ieder geval het stadje waar wij waren (al hadden ze wel een Mc Donalds haha). Ook valt het erg op dat alle huizen grote hekken om hun huis hebben staan waar alles op slot is, het blijkt dat daar toch nog erg veel zigeuners rondlopen die moeite hebben mijn en dijn van elkaar te onderscheiden.

Maar eindelijk ontmoeten wij daar onze vrienden + hun honden en ik was erg "impressed". Ze zagen er gewoon allemaal fantastisch uit en uiteraard was de reu van onze keuze (die trouwens Fanta heet (3 keer raden wat wij voortdurend tijdens ons bezoek hebben gedronken)) nog veeeeeeeeeel mooier dan op foto's en zijn karakter, wow, dat was het helemaal en deed me ook nog eens heel veel aan Kip denken (de reu die wij vanuit Amerika hier voor een jaar gehad hebben) dus ik heb geen seconde spijt gehad van ons grote avontuur. Binnen no time had Fanta Cupid al verleid en was de dekking een feit en dat is dan zo'n grote opluchting, dat dat in ieder geval maar gelukt is. Daarna hebben we zalig uitgebreid geluncht. De eigenaresse van Fanta spreekt zelf geen Engels of Duits, dus haar vriendin Kate was ook aanwezig (zij heeft een tijdje in Londen gewoond en is zelf Engelse lerares, maar ook BC lover) dus via een soort van tolk hebben we zalig gekletst en uiteraard voornamelijk over honden en dan BC's in het bijzonder. De lunch bestond uit allerlei soorten vlees die op de barbeque bereid waren, samen met een overheerlijke salade en broodjes dus al met al een groot succes. Als toetje was er watermeloen en zelfgebakken kersencake/taart. We hebben gegeten tot we bijna ploften geloof ik (oeps). Rond een uur of 3 heeft Kate ons naar ons hotel gebracht waar ze een kamer voor de nacht gereserveerd had. Dat viel een beetje heel erg tegen, wel netjes en schoon maar super superklein (je zou er claustrofobisch van worden). Dus ik toch maar brutaal gevraagd of ze geen grotere kamer hadden en gelukkig die was er, inclusief minibar....... Weer een lekkere douche genomen (want ook daar was het dus zo'n 30 graden) en de airco op windkracht 10 gezet en ff een paar uurtjes gedommeld. Ff het stadje ingegaan voor een kopje koffie en een glas cola light bij de Mac en tegen 7 uur weer naar onze vrienden gegaan. Daar met zijn allen en met hun teven en Cupid lekker een heel stuk gewandeld. Dat hebben ze nu wel weer mooi, grote velden waar de honden zalig kunnen rennen en spelen (uiteraard mijn camera vergeten,........).

Rond half 9 waren we weer terug waarna we gingen dineren. In Hongarije eten ze tussen de middag warm, zodat het nu lekker brood was met allerlei soorten harig beleg als wat kazen, heel veel soorten salami (mjammieeeeeeeeee), eieren, tomaten en wittige paprika's die erg lekker zijn. Rond een uur of half 11 moe gekletst naar het hotel teruggegaan waar we in de bar nog wat wilden drinken, ok, we hebben wat gekregen maar het ging zeker niet van harte. Dus uiteindelijk maar gewoon naar onze kamer gegaan, gaan douchen en gaan slapen. Om 8 uur de volgende ochtend weer opgestaan en na het douchen super ontbeten op een soort binnenplaats. Toen waanden we ons echt op vakantie, tot aan Julio in zijn regenjas (Iglesias) aan toe op de achtergrond. We hebben gewoon schandalig zitten eten, maar er was ook zoveel keuze en het was zo lekker allemaal en je wilt toch alles proberen dus we hebben daar ruim een uur zalig zitten genieten. Weer terug naar onze kamer, alle spullen rustig aan gepakt en naar onze vrienden gereden. Daar de auto geparkeerd en lekker met Cupid gewandeld op het terrein waar we de dag ervoor ook waren en zalig op een bankje in de schaduw zitten genieten en kletsen natuurlijk.

Tegen 12 uur aangeklopt en we werden opnieuw zeer hartelijk verwelkomd. Uiteraard Cupid door Fanta ook en enige tijd later was dekking 2 ook een feit. Deze ging iets moeizamer dan de dag ervoor, dus ik denk dat we zeer zeker op het juiste tijdstip zijn geweest. Na weer veel geklets/gepraat en uitwisselen van papieren en nog meer info etc, zijn we rond 1 uur met Kate nog naar een supermarkt gegaan. Niks bijzonders eerlijk gezegd, het leek gewoon op een K markt ofzo. Wel een lekkere salami gekocht en verder weer veel water voor onderweg. Uiteraard ook nog een een plantje voor Dora en Kate als dank voor hun gastvrijheid en hulp met vertalen en verder gewoon alles. Nog ff bij een dierenwinkel langsgegaan (ook niets bijzonders) en toen Cupid weer opgehaald bij Dora (die kon natuurlijk niet mee de supermatk in of in de auto blijven). Uiteindelijk rond 14.00 uur vertrokken, tegen middernacht een hotel gevonden vlak voor Frankfurt en vanmorgen om 8 uur weer vertrokken zodat we uiteindelijk 12.15 in Arnhem aankwamen waar Marc al stond te wachten. Daarna scheiden onze wegen waarna ik iets na 13.00 uur weer lekker thuis kwam. Jigal heeft denk ik de pupjes pokon gegeven want wat zijn die gegroeid in die 4 dagen tijd........

En nu het spannende wachten totdat we zeker weten of deze hele hete reis niet voor niets is geweest...........
Laatst gewijzigd door Danielle op 30 aug 2004 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Annet
Zeer actief

Re: Tripje naar Hongarije...... (lang verhaal)

Ongelezen bericht door Annet »

Leuk verhaal en wat leuk dat alles meteen naar wens ging. Over een paar weekjes weer een puppycam dus. Spannend!
Danielle schreef:blabla .....

harig beleg

..... blabla

Nog geen buikkramp? :smile:
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Leuk verhaal en nou maar hopen dat de lange rit niet voor niets is geweest. :ok:
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Mooi verhaal en je zult nu wel weer een spannende tijd tegemoet gaan.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Mooi verhaal, nu maar hopen dat het gelukt is!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Mooi verhaal en nu maar duimen dat het gelukt is. :ok:
carolaleijtens
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door carolaleijtens »

Wat een super verhaal om te lezen zeg! Nu word het spannend zeg...Ik duim ook mee. :wink:
Afbeelding
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Heel leuk verhaal om te lezen! Ik duim voor je dat het doel van de reis ook wordt behaald!
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Leuk verhaal! Heb je ook een foto van Fanta?
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Zo, wat zal jij gaar geweest zijn na al dat rijden. Heel leuk verhaal!
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Leuk om je uitgebreide verhaal te lezen! Ik duim ervoor dat het gelukt is en dat je over een maandje of 2 weer "gezinsuitbreiding" zal krijgen.
En dat de webcam weer overuren gaat maken natuurlijk!
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

Yes vandaag echo gedaan en ze is hartstikke zwanger, dus de lange reis was niet voor niets!!!!!
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

gefeliciteerd :cheer:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Gefeliciteerd! Ik kijk nu al uit naar de beelden van de bevalling op de webcam. De vorige keer heb ik het helemaal kunnen volgen, geweldig was dat zo vlak voor de bevalling van Sjefke, kon ik vast een beetje de kunst bij je afkijken! :ok:
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

:cheer: :cheer: :cheer:
Gefeliciteerd
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Gefeliciteerd! :ok:
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

hartstikke gaaf! :ok:
Jij bent tenminste iemand die er moeite voor doet om een goede reu te vinden. toppie! :ok:
( en dat bedoel ik niet verkeerd voor degene die wel in nederland een reu zoeken :wink: )
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

hey gaaf, gefeliciteerd :ok:
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Gefeliciteerd!!!
Wilma