Als eerste viel me het galspugen op. Een à twee maal per dag sinds drie dagen.
Verder voelt ze zich zielig, piept, is zeurderig en aanhankelijk.
Ze heeft honger als een wolf, ze vindt ineens dat ze véél te weinig te eten krijgt en zeurt echt om eten.
Maar ze is wél fit en actief (al is ze een dag iets minder fit geweest, ze leek wat moe).
Ze sleept niet met dekentjes en speeltjes. Haar tepels zijn iets opgezet, maar ze lacteert niet.
Ze wil graag naar buiten, geen enkel probleem. Buiten is ze speels, vrolijk en actief.
Afgelopen nacht was een drama. Tot drie keer toe werd ik wakker omdat ze extreem heftig droomde (en dat doet ze bijna nooit meer).
En daarnaast heeft ze me tot vier keer toe piepend wakker gemaakt omdat ze een knuffel wou.
*kijkt opzij*
Oh, ze sleept nú wel met een speeltje, een flos. Maar die schudt ze heftig heen en weer, ik denk niet dat ze dat met een 'pup' zou doen
Aangezien mijn vorige teef nooit ergens last van had (al was die wel intact), vraag ik me af of dit nu schijndracht is of niet?
Wat meer ervaring met teven heb ik niet.
Wat ik wél weet is dat iets haar behoorlijk dwars zit, en ik kan eigenlijk geen andere oorzaken bedenken.
Oh ja, nuttig om te weten, ze is 25 mei voor het eerst loops geworden, ze was toen 11 maanden.
Voorlopig handel ik maar of ze schijndrachtig is.
Dus weinig voer, en veel lichaamsbeweging, en zodra ze gaat lopen trutten met dekentjes of speeltjes, worden die afgepakt.
Maar iemand anders nog nuttige inzichten?
En komt galbraken vaker voor bij schijndracht?