Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voedingsallergie en niet willen eten....HELP

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

chris10e
geregistreerd lid

voedingsallergie en niet willen eten....HELP

Ongelezen bericht door chris10e »

Dag allemaal,
Ik, nou ja mijn hond, heeft een probleem en ik hoop d.m.v. dit berichtje een aantal adviezen te krijgen van jullie.
Mijn hond bobby is een witte shih tsu van 2 enhalf jaar. Als pup kreeg hij royal canin te eten tot dat hij rond 9 maand was en voedingsallergie kreeg, rode poten, rood langs zijn ogen (traansporen), jeuk, sabbelen aan zijn poten, etc. Hij is zo'n mooi hondje maar het is natuurlijk wel erg jammer dat hij in het gezicht zo rood is en bovendien als belangrijkste het is voor hem mega sneu al dat gejeuk. Sindsdien krijgt bobby alleen maar bio food, lam en rijst + aanvulling voedingssupplementen (vitaminen). Dit ging een tijdje goed maar ja,,, Alle verschijnselen zijn er sinds deze lente weer en ik krijg hem ook niet meer op de juiste pad. Tussendoor krijgt hij weleens een stukje paprika, tomaat (groente fruit).
Nu laat hij ook het eten staan, hij moet er niks van hebben. Ik laat het dan 10 min staan en haal het weer weg. Soms eet hij dan s'avonds laat, w.s. toch honger, maar meestal de volgende dag.
Eigenlijk wil ik graag dat hij met plezier zijn eten op eet, dat hij iets eet wat hij lekker vind.

Hebben jullie nog ideeën adviezen. want ik de wanhoop slaat bij mij aardig toe.

christine
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Ga naar de dierenwinkel of supermarkt en koop daar RODI HART EN PENS COMPLEET of bij de dsz ENERGIQUE.Dit is allebei kvv(kompleet vers vlees).Geef dit tenminste 2-3 maanden en ik durf te wedden dat je hond veel beter in haar vel zal zitten en er beter uit zal gaan zien.Ik weet ook zeker dat ze het erg lekker zal vinden.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hmmm, ik vraag me af of het een voedselallergie is. Is erop getest?
chris10e
geregistreerd lid

Ja getest met een dieet, 6wkn lang rijst en hertenbiefstuk. daarna langzaam voedingsstoffen geven kijken waar hij op reageerde, maar heeft geen bloedonderzoek of allergie test gehad. Dierenarts en trimsalon zeggen beiden dat het een voedingsallergie is.

Kan het ook zo zijn dat hij (bobby) mij in de maling neemt met dat steeds niet eten, hij weet namelijk ook wel dat ik weer naar de winkel ga nieuwe eten kopen. Zoals dat carnibest lijkt me wel wat, maar ben dan bang dat hij dat na een paar dagen weer laat staan.
Christine
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

chris10e schreef:Ja getest met een dieet, 6wkn lang rijst en hertenbiefstuk. daarna langzaam voedingsstoffen geven kijken waar hij op reageerde, maar heeft geen bloedonderzoek of allergie test gehad. Dierenarts en trimsalon zeggen beiden dat het een voedingsallergie is.
Als je een elleminatie dieet hebt gegeven moet je toch weten voor wat soort voedingsstoffen hij allergisch is?
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
chris10e
geregistreerd lid

Heb het niet afgemaakt, we zijn na 6 weken opgehouden omdat er geen fut meer in de hond zat, Dus nee....ik weet ook niet precies waar hij allergisch voor is,
Daarom neem ik uit voorbaat voeding waar geen chemische stoffen in zitten, en zonder rund/varken.
Afbeelding
Salty
nieuw lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Salty »

Ik zou de lam/rijst versie van Carnibest eens proberen .
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik zou inderdaad ook eens kijken hoe je hondje het doet op versvlees van Carnibest...
Je kunt de Lam-Rijst proberen want daar zit geen rund in.
In de rest zit wel allemaal rund..

maar ja, eigenlijk weet je niet zeker of ze allergisch is voor rund...maar dat doet er ook niet toe, je kunt lam en rijs van Carnibest proberen.
Hij is wel wat duurder dan de andere varianten, maar je hebt maar een klein hondje dat geen hele aantallen per dag wegvreet...
dat scheelt dan weer.

Bij versvoer zitten er ook geen chemische rommels in het voer...dat is het voordeel en veel honden met allergieen knappen behoorlijk op van versvoer...niet allemaal, maar ik hoor toch eigenlijk altijd positieve verhalen.

Veel succes! :ok:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

mercedes2803 schreef:Ik zou inderdaad ook eens kijken hoe je hondje het doet op versvlees van Carnibest...
Je kunt de Lam-Rijst proberen want daar zit geen rund in.
In de rest zit wel allemaal rund..
Er is ook een speciale variant voor allergische honden met eend geloof ik. Wel duur, ik dacht 4,70 de kilo.

Anne
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mijn hond krijgt tegenwoordig Brokken bij de dierenarts vandaan royal canin sensitivity controle, voordeel hiervan is dat ze het erg lekker vinden(Baco tenminste Wel) en als je het ongeveer 8 weken hebt gegeven kan de voedsel allergie zijn uitgedoofd :denken: Het grootste nadeel aan dit verhaal is dat het SCHREEUWEND DUUR IS zo rond de 70 euro per 14 kilo, aan de andere kant kun je na 8 weken weer iets ander gaan voeren, het is tijdelijk :19: je zou het kunnen proberen
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Sandro schreef:
chris10e schreef:Ja getest met een dieet, 6wkn lang rijst en hertenbiefstuk. daarna langzaam voedingsstoffen geven kijken waar hij op reageerde, maar heeft geen bloedonderzoek of allergie test gehad. Dierenarts en trimsalon zeggen beiden dat het een voedingsallergie is.
Als je een elleminatie dieet hebt gegeven moet je toch weten voor wat soort voedingsstoffen hij allergisch is?

dan weet je alleen dat ie niet allergisch voor het eliminatievoer en wel voor iets wat je daarvoor wel gaf. maar wat dat is weet je niet...

mijn sam heeft een heleboel allergieen. ontdekt via testen. daarvoor behandeld geen resultaat.

toen eliminatiedieet rijst en geit. he! verbetering!!

dan kun je dus zeggen het zit in het eten.

maar dan ga je niet zoeken wat ie niet meer mag. je draait het om..

sammy mag dus niks meer behalve hetgene wat we voorzichtig aanbieden.

dus niet 3 dingen in een week. want krijgt ie jeuk dan weet je niet waar het van komt.

sam krijgt nu carnibest eend/rijst en lam/rijst en heeft gister voor het eerst een koekje gehad. een lamsstick.

dat kreeg hij nu pas omdat we nu na 5 weken zeker weten dat ie tegen de carnibest kan en we nu dus iets nieuws kunnen introduceren.

erachter komen waar ie allergisch voor was weten we dus nooit.

ik gok op 2 dingen: rund en toevoegingen aan brok..

waarom?

rund: hij heeft KVV AHV rund gehad. kon daar niet tegen en tegen carnibest zonder rund wel.

toevoegingen brok: zelfs hypoallergene brokken werd ie ziek van. dus waarschijnlijk zit er iets in de brokken waar hij niet tegen kan.
Afbeelding
chris10e
geregistreerd lid

Allereerst enorm bedankt voor de reacties.
In royal canin zijn hoogstwaarschijnlijk chemische stoffen toegevoegd, Toch? Als dat zo is dan kan ik dit ook wel uitsluiten.
Carnibest lijkt me tot dus ver wel wat, aangezien ik ook nog niet weet voor welk stofje hij allergisch is zou ik dus eerst een elliminatiedieet moeten doen met eend/rijst variant. Wanneer hij zijn allergie na 6wkn kwijt is zou ik iets anders kunnen proberen als lam/rijst van carnibest?
Dit is zo'n intensieve dieet, is er echt geen andere mogelijkheid om te kijken waar hij allergisch voor is, zoals allergietest bloed of op zijn buik met allerlei stofjes?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”