Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie wil me helpen?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Wie wil me helpen?

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik wil Jamey helemaal over naar KVV. Nu voeren we 1 dag per week rodi en dat bevalt mij echt super, alleen is het nogal aan de prijs. Gister bij Ariane heb ik Carnibest gezien en Ariane heeft verteld hoe duur het is en hoe lang ze ermee doet (1 kilo voor 3 of 4 euro ofzo, daarmee doet ze met 2 hondjes 4 dagen, dat betekent dat ik met Jamey er 8 dagen mee zou kunnen doen... Dat is te betalen...

Dus wat mij betreft is volledig Carnibest goed te doen...
Maarja... Nu mijn ouders nog, waar Jamey dus woont (ik zie haar alleen in de weekeinden)...

Kunnen jullie me helpen met echt duidelijk op een rijtje te zetten wat er beter is aan KVV?

Wat ik als redenen heb:

Ze eet het beter (brokken eet ze moeilijk, hoewel ze niet te dun is, dus blijkbaar is er geen probleem, dat is ook gelijk het argument van mn ouders)
Het is beter voor haar (alleen de want vind ik lastig om goed onder woorden te brengen, mijn ouders zeggen: de dierenarts vindt dat versvlees onzin, brokken zijn perfect uitgebalanceerd wat de hond nodig heeft)

Ik wil echt mn ouders graag overhalen, dus hulp is welkom!
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
-sanne
Actief

Ongelezen bericht door -sanne »

Kijk eens op www.carnibest.nl daar staat een hele hoop.
Mijn hond vond het heerlijk. Helaas was ze allergisch voor kip en rund.....
Er zit gewoon veel minder troep in dan in brokken dat is gewoon dood gekookt hier zit het meeste nog natuurlijk in.
Kijk anders eens op www.barfplaats.nl ook daar staat veel info.
Succes met overhalen het is de moeite waard :ok:
Groetjes

Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Wat je ook zou kunnen doen is het afwisselen met Smuldier en/of A.H.V.

Ook versvlees merken maar een stuk goedkoper :wink:
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Probeer de zoekfunctie eens op term 'kvv'.
Ik denk dat je daar heel veel info vandaan haalt.

Ik was trouwens in de veronderstelling dat aan Carnibest een behoorlijke prijskaart hangt... :denken:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
-sanne
Actief

Annelies schreef:Probeer de zoekfunctie eens op term 'kvv'.
Ik denk dat je daar heel veel info vandaan haalt.

Ik was trouwens in de veronderstelling dat aan Carnibest een behoorlijke prijskaart hangt... :denken:
\

voor de normale variant betaal je per kf 3,05 euro en hoe meer je inkoopt hoe minder natuurlijk. Oke hel goedkoop is het niet maar als je het vergelijkt met een A merk in brokken scheelt het niet heel erg veel volgens mij
Ik vind zelf carnibest beter dan rodi, smuldier etc. Ik vind dat er niet lekker uitzien en alles wat je bij de supermarkt kan kopen vertrouw ik helaas niet zo in kwaliteit....
Groetjes

Afbeelding
Marion.

Re: Wie wil me helpen?

Ongelezen bericht door Marion. »

Jacksel schreef:Nu voeren we 1 dag per week rodi en dat bevalt mij echt super, alleen is het nogal aan de prijs. Gister bij Ariane heb ik Carnibest gezien en Ariane heeft verteld hoe duur het is en hoe lang ze ermee doet (1 kilo voor 3 of 4 euro ofzo, daarmee doet ze met 2 hondjes 4 dagen, dat betekent dat ik met Jamey er 8 dagen mee zou kunnen doen... Dat is te betalen...
Ehhhh, Carnibest is toch echt duurder dan Rodi hoor :wink:
(een pakje Rodi is 400 gram, en hooguit een euro geloof ik)

Maar goed. Qua argumenten voor. Minder ontlasting? Zouden je ouders hun kinderen groot willen laten worden op iedere dag een astronatautenpil of multivitamine-preparaat? Waarom zouden je ouders voor hun kinderen wel een uitgebalanceerde maaltijd kunnen maken, en voor de hond niet?
-sanne
Actief

Marion. schreef:
Jacksel schreef:Nu voeren we 1 dag per week rodi en dat bevalt mij echt super, alleen is het nogal aan de prijs. Gister bij Ariane heb ik Carnibest gezien en Ariane heeft verteld hoe duur het is en hoe lang ze ermee doet (1 kilo voor 3 of 4 euro ofzo, daarmee doet ze met 2 hondjes 4 dagen, dat betekent dat ik met Jamey er 8 dagen mee zou kunnen doen... Dat is te betalen...

Maar goed. Qua argumenten voor. Minder ontlasting? Zouden je ouders hun kinderen groot willen laten worden op iedere dag een astronatautenpil of multivitamine-preparaat? Waarom zouden je ouders voor hun kinderen wel een uitgebalanceerde maaltijd kunnen maken, en voor de hond niet?
Ik denk dat de stap van brok naar barf wel heel groot is in dit geval als kvv nog overwogen moet worden :mrgreen: maar ja beter is het wel
Groetjes

Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Marion. schreef:
Ze hebben er wel veel minder van nodig. Rodi kost op zijn goedkoopst 95 cent maar in de dierenwinkel vaak meer. Ik had zitten rekenen en zou met carnibest ongeveer net zo duur uit zijn als Rodi of Duck. Dacht overigens dat het ook altijd duurder was maar valt dus mee :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb mijn honden destijds op versvlees gezet omdat Floor een slecht gebit had. Nu heb ik wel vrij makkelijke ouders, als ik zeg dat het goed is geloven ze dat eigenlijk wel. Als ze dan ook nog zien dat ze het veel lekkerder vinden dan zwichten ze al helemaal snel :roll: :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik zal eens ff bonnetje opsnorren, om te zien hoe duur rodi is... Maar daar moet ze 3 hamburgers per dag van hebben... Dus dat gaat best wel snel erdoorheen, 3 pakjes per 4 dagen...

Als ik de berekening van Ariane kan gebruiken voor Jamey (en onze hondjes zijn op moment ongeveer zelfde gewicht, als er verschil is zijn die van haar zwaarder) gaat er qua geld veel minder carnibest doorheen...
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

-sanne schreef:Ik denk dat de stap van brok naar barf wel heel groot is in dit geval als kvv nog overwogen moet worden :mrgreen:
Volgens mij had ik het ook nergens over barf :wink:
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Dan nog een vraag voor de carnibest voerders...

Jamey staat nu op Hills light... Eet ze lang niet de aanbevolen dagelijkse portie, maar is dus absoluut niet dun...

Kan ik haar dan het beste overzetten naar Carnibest light? Of gewoon?

Qua prijs maakt het (volgens mij) niets uit, dus het gaat er echt om wat beter is voor Jamey...

Ze is gecastreerd, maar dus niet te zwaar, volgens de dierenarts omdat we haar op light hebben overgezet. (Als er meer info nodig is roepen jullie maar)
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik heb altijd Rodi gevoerd en heb vandaag Carnbibest op de markt gekocht. Ik heb de light variant gekocht die is 3.05 per kilo. Een hond heeft 20-25 gram per kg. lichaamsgewicht nodig. Ik moet zeggen dat het er wel beter uitziet dan Rodi en Buffy vond het heel erg verschrikkelijk lekker. Dus volgende week haal ik wel weer een paar rollen op de markt.

Rodi is niet veel goedkoper, ongeveer 2,85 per kilo.

Anne
starfleet
Erelid

Jacksel schreef:Dan nog een vraag voor de carnibest voerders...

Jamey staat nu op Hills light... Eet ze lang niet de aanbevolen dagelijkse portie, maar is dus absoluut niet dun...

Kan ik haar dan het beste overzetten naar Carnibest light? Of gewoon?
Op het foldertje wat ik gekregen heb stond dat light het beste is als je wil overschakelen van brok naar Carnibest. Ik heb na overleg light gekocht omdat Buffy ook bepaald niet dun is en de lightvariant dan wat minder kcal. bevat terwijl er toch verder de benodigde voedingsstoffen inzitten. Want zo zeiden ze: als je veel minder geeft en dan gewone gaat ze op den duur toch wat te weinig krijgen van wat ze nodig heeft voor haar gezondheid. Het zal wel meevallen, maar het klonk toch wel een beetje plausibel. Ik ben van plan te gaan afwisselen, maar die light ziet er prima uit verder, dus van de week ga ik wat meer inslaan.

Anne
starfleet
Erelid

Jacksel schreef:Ik zal eens ff bonnetje opsnorren, om te zien hoe duur rodi is... Maar daar moet ze 3 hamburgers per dag van hebben... Dus dat gaat best wel snel erdoorheen, 3 pakjes per 4 dagen...
Dat is erg veel voor een klein gecastreerd hondje als Jamey. Buffy eet maar 200 gram en die weegt 16 kilo.

Anne
-sanne
Actief

Marion. schreef: Waarom zouden je ouders voor hun kinderen wel een uitgebalanceerde maaltijd kunnen maken, en voor de hond niet?
Hahhaha ik dacht dat je hier een barf maaltijd bedoelde...... :mrgreen:
Groetjes

Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Betaal jij of je ouders het voer? Als jij betaald zou het je ouders toch niet uit moeten maken. Daarnaast is het denk ik voor zo'n kleine hond ook niet veel duurder dan hills. Als je weet dat ze op light brokken niet mager is terwijl ze minder dan de aanbevolen hoeveelheid eet dan zou ik haar ook op light carnibest zetten, voor de prijs maakt het niet uit. Je belangrijkste argumenten zijn denk ik al genoemd: lekkerder, minder ontlasting en minder kans op tandproblemen waar kleine honden vaak last van krijgen.
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

starfleet schreef:
Jacksel schreef:Ik zal eens ff bonnetje opsnorren, om te zien hoe duur rodi is... Maar daar moet ze 3 hamburgers per dag van hebben... Dus dat gaat best wel snel erdoorheen, 3 pakjes per 4 dagen...
Dat is erg veel voor een klein gecastreerd hondje als Jamey. Buffy eet maar 200 gram en die weegt 16 kilo.

Anne
Volgens mij ligt dat ook erg aan de hond.... :wink:
Bassie bijvoorbeeld is 11, weegt 10 kilo,gecastreerd en eet dik 300 gram per dag aan KVV.
Ik had hem eerst op 200 gram staan en maar bedelen en vragen. Ik dacht nog: veelvraat! :roll: :mrgreen: Maar ja...hij viel ook af dus...tja...dan maar meer geven.....nu dus dik 300 gram per dag en dat gaat goed.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

starfleet schreef:

Anne
Bij Rodi houd ik de verpakking aan... Kan moeilijk zien wat het met haar doet qua gewicht, aangezien ze het maar 1 dag per week heeft...
Afbeelding
starfleet
Erelid

Marie-José schreef: Volgens mij ligt dat ook erg aan de hond.... :wink:
Bassie bijvoorbeeld is 11, weegt 10 kilo,gecastreerd en eet dik 300 gram per dag aan KVV.
Ik had hem eerst op 200 gram staan en maar bedelen en vragen. Ik dacht nog: veelvraat! :roll: :mrgreen: Maar ja...hij viel ook af dus...tja...dan maar meer geven.....nu dus dik 300 gram per dag en dat gaat goed.
Verschilt zeker per hond, maar omdat Jamey van het gewone voer al de light heeft en ze niet bepaald mager is, denk ik dat ze van vers vlees ook veel minder nodig heeft dan op het pak staat, net als Buffy.

Anne
joieblanche
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door joieblanche »

starfleet schreef:Ik heb altijd Rodi gevoerd en heb vandaag Carnbibest op de markt gekocht. Anne
Op de markt ??
Mag ik weten, waar ze met Carnibest op de markt staan ?
groetjes, Karin

Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Voorlopig mislukt, vanwege gebrek aan vriezerruimte...

Any excuse will do :roll:
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

starfleet schreef:
Marie-José schreef: Volgens mij ligt dat ook erg aan de hond.... :wink:
Verschilt zeker per hond, maar omdat Jamey van het gewone voer al de light heeft en ze niet bepaald mager is, denk ik dat ze van vers vlees ook veel minder nodig heeft dan op het pak staat, net als Buffy.

Anne
Maxi en Dusty hebben ook minder nodig hoor... :wink:
Vaak is dat toch wel het geval...wat op de pakjes staat is,vind ik, meestal te veel.
Salty
nieuw lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Salty »

joieblanche schreef:
starfleet schreef:Ik heb altijd Rodi gevoerd en heb vandaag Carnbibest op de markt gekocht. Anne
Op de markt ??
Mag ik weten, waar ze met Carnibest op de markt staan ?
Volgens mij het verkooppunt uit Dordrecht.
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Zoals ik je gisteren al zei had ik je topic nog niet gezien :19: .

Volgens mij is CB goedkoper dan Rodi of iets anders, omdat ze er minder van nodig hebben. Bovendien lijkt het me ook beter. Zoals je zelf hier ook al zei krijgen Jagger en Boudewijn samen 250 gram per dag, dus kost het voor 4 dagen idd 3,05 euro. Ik laat het bezorgen en betaal als ik minder dan 30 kilo bestel 2 euro bezorgkosten, dus kost het 3,25 per 4 dagen. Jamey heeft dezelfde hoeveelheid per dag nodig, dus zo'n 120/125 gram.

Jij hebt alleen Jamey, dus kun je met 5 kilo, even rekenen..... 8 dagen per kilo, dus 40 dagen doorkomen.
Hebben ze daar ook geen plaats voor??
Marianna
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marianna »

ik ben sinds vorige week gaan overstappen op KVV ook omdat mijn hond erge jeuk had, of het voedselallergie is weet ik niet, maar de jeuk is een heel stuk minder geworden. Nu geef ik elke dag Farmfood brokken gemengd met pens en 2 dagen per week een KVV dag...hopen dat de verbetering blijft doorzetten, want de jeuk is nog niet helemaal over alleen zijn de kale plekken die ze had wel aan het dichtgroeien...toeval of toch....???
Grote Zwitserse Sennenhond
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”