Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pedigree
Moderator: moderatorteam
-
Mauyak
Re: pedigree
Ik zou een hond nooit Pedigree voeren.Ik vind dat echt een heel slecht merk.Als je toch brokken wilt voeren dan zijn er echt betere merken te vinden.Pedigree bevat naar mijn idee teveel kleurstoffen.Kijk maar naar de ontlasting van je hond.Die is na het eten van Pedigree rood van kleur.De normale kleur van hondenpoep is bruin.Ik zou zelf kiezen voor Cavom,Farmfood oid,dat zijn merken die ook nog goed betaalbaar zijn.romda40 schreef:ik weet dat het per hond verschilt maar hoeveel gram pedigree zouden jullie en golden retriever van 7 maanden geven per keer?
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Re: pedigree
0 gram Pedigree voor mijn hondenromda40 schreef:ik weet dat het per hond verschilt maar hoeveel gram pedigree zouden jullie en golden retriever van 7 maanden geven per keer?
Hierboven staan wat merken die je beter kan geven

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
romda40
- Vaste gebruiker
-
jelle
- Zeer actief
ik vind Pedigree ook bagger. Ik zou je ook van harte willen afviseren om het niet te voeren.romda40 schreef:Fokker van mijn hond gaf aan dat Pedigree in orde is en daar ben ik vanuit gegaan. Dus daarom mijn keuze. Mijn vraag alleen is, hoeveel zal ik haar geven?
Als je echter alleen vertrouwen hebt in het advies van je fokker zou ik je andere vragen (dus hoeveel te voeren) daar ook stellen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
romda40
- Vaste gebruiker
Ik vraag dit omdat ik geen uitgangspunt heb van hoeveel gram ik haar kan geven. Nu krijgt ze tussendoor vlees en dadelijk gaat ze gewoon over op 2x brokken vandaar de vraag. Als ik weet van hoeveel gram ik uit kan gaan kan ik daarvandaan kijken hoeveel het uiteindelijk moet worden
leef bij de dag van vandaag!Gisteren is voorbij; morgen komt nog.
-
romda40
- Vaste gebruiker
-
romda40
- Vaste gebruiker
-
joieblanche
- Actief
- Contacteer:
Als je je een beetje verdiept in hondenvoeding, dan kijk je eerst op de zak, om te lezen wat voor een troep er in sommige brokken zit.romda40 schreef:Ik vraag dit omdat ik geen uitgangspunt heb van hoeveel gram ik haar kan geven. Nu krijgt ze tussendoor vlees en dadelijk gaat ze gewoon over op 2x brokken vandaar de vraag. Als ik weet van hoeveel gram ik uit kan gaan kan ik daarvandaan kijken hoeveel het uiteindelijk moet worden
Normaal gesproken staat daar ook een "dosering" op.
Zelf voer ik ook nog gedeeltelijk brok, maar Pedigree komt er bij mijn honden niet meer in .............
groetjes, Karin

-
romda40
- Vaste gebruiker
Het voordeel van een forum als dit is de ervaringen van ervaren hondenbezitters te delen. Ik als "beginner" moet er nog ingroeien en vraag jullie advies. Op zakken voer lezen wat er in zit is voor mij een boek lezen in chinees Sorry, anders had ik geen info bij jullie gevraagd
-
jelle
- Zeer actief
om te beginnen zou je gewoon eens naar de ingrediëntenlijst kunnen kijken en daar kritisch over nadenken.
Op zo'n lijst staan de ingrediënten genoemd in volgorde van de hoeveelheid die erin zit. Dus wat vooraan staat zit er het meeste in.
Wat zit er in en wat vind je er van dat dat is wat je je hond voert?
Op zo'n lijst staan de ingrediënten genoemd in volgorde van de hoeveelheid die erin zit. Dus wat vooraan staat zit er het meeste in.
Wat zit er in en wat vind je er van dat dat is wat je je hond voert?

- Annelies
- Zeer actief
Ik denk dat je je eerst moet gaan afvragen wà t je je hond wil gaan voeren, voordat je de hoeveelheden gaat bepalen...romda40 schreef:Ik vraag dit omdat ik geen uitgangspunt heb van hoeveel gram ik haar kan geven. Nu krijgt ze tussendoor vlees en dadelijk gaat ze gewoon over op 2x brokken vandaar de vraag. Als ik weet van hoeveel gram ik uit kan gaan kan ik daarvandaan kijken hoeveel het uiteindelijk moet worden
Ben je bereid om je werkelijk te verdiepen in een goede voeding voor je hond...?

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
-
joieblanche
- Actief
- Contacteer:
Ik wil helemaal niet vervelend doen, maar misschien denk jij dat wel, daarvoor dan sorry.romda40 schreef:Fokker van mijn hond gaf aan dat Pedigree in orde is en daar ben ik vanuit gegaan. Dus daarom mijn keuze. Mijn vraag alleen is, hoeveel zal ik haar geven?
Maar heb je van je fokker dan helemaal geen voedingsrichtlijn gekregen ?
Mijn puppiekopers krijgen een hele uitgebreide "handleiding" mee, als informatie en richtlijn, in de hoop dat ze zich daar dan ook aan zullen houden.
Bij wat voor een soort fokker heb je je hond gekocht en hoe oud was hij op dat moment.
groetjes, Karin

-
romda40
- Vaste gebruiker
Ik heb haar bij een echte fokker gekocht. kreeg inderdaad een handleiding mee gericht op puppybrokken die fokkers gebruiken ervan uitgaande (zou ik ook doen) dat ik de brokken van mijn fokker zou gebruiken. Deze brokken zijn niet te koop in de winkel want alleen fokkers zou de brokken gebruiken. ik kocht ze bij mijn fokker. Alleen bleek het in de praktijk niet lekker te werken om de brokken op te halen bijvoorbeeld. Moesten steeds zoeken naar een tijdstip waarop het ons of hun uitkwam om de brokken te halen. Niet omdat de brokken niet beviel. toen vroeg ik of ik over kon op bijv. pedigree en volgens de fokker was dat prima voer. Ik kocht mijn pup gewoon uit het nest.
Als vlees geef ik haar rodi hart/pens. Dat vindt ze heerlijk.
Als vlees geef ik haar rodi hart/pens. Dat vindt ze heerlijk.
-
romda40
- Vaste gebruiker
-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
Meestal staat op de verpakking hoeveel jouw hond zou moeten krijgen. Let erop dat er Compleet op de verpakking staat. Dan weet je zeker dat je hond alles krijgt dat hij nodig heeft. De pens bijvoorbeeld, daar staat niet op de verpakking dat het compleet is. Dat is leuk om af en toe een keer te geven maar als je dat altijd zou geven zou je hond toch voedingsstoffen te kort komen.romda40 schreef:Geef ik haar dan bijvoorbeeld smorgens een soort vlees bv 2 plakken en savonds 2 plakken ander vlees met tussendoor een snack van rodi?.
De meeste dierenwinkels hebben een vriezer staan met andere merken compleet vers voer. Meestal in verpakkingen van een kilo. Dat is wat makkelijker als je een wat grotere hond hebt.
Mijn honden staan nu ruim anderhalf jaar fulltime op Duck (binnenkort Carnibest) en hier komt er geen brok meer in huis op hier en daar een Frolicje als beloning na.
Punt is (want dat was je vraag geloof ik ook) dat je je hond zonder probleem op vers vlees kunt zetten. Hij zal niks te kort komen. Maar het is wel een beetje eng in het begin. Dat zullen de meeste mensen die hun hond gaan overzetten op vers vlees wel gevonden hebben. Ik wel in ieder geval.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Rodi heeft naast de pakketjes hart en pens en dergelijke ook een compleet variant. Dat staat ook op het doosje.
Dit is gewoon een compleet voer waar je dus niets aan toe hoeft te voegen.
Er staat op het doosje vast een voer-schema waaraan je je kunt houden. Dit gaat vaak op gewicht. Stel dat je hond 300 gram per dag nodig is van de Rodi Compleet, dan kun je inderdaad 's ochtends 150 gram geven en 's avonds nog eens 150 gram.
Wat je tussendoor aan lekkers wilt geven ligt aan jou.
Een lekker bot, wat snoepjes van Rodi, etc.
Ik voer zelf Carnibest, wat ook een compleet versvoer is.
Rimpel krijgt 's ochtends en 's avonds gewoon hetzelfde.
Ik varieer wel in de smaken die Carnibest heeft. Zo zit hij een paar dagen op de ene smaak en dan even een paar dagen een andere smaak er tussendoor.
Je kunt hier in het hoekje voeding best veel vinden over Versvoer/Vlees/KVV (allemaal verschillende benamingen om het even moeilijker te maken
)
Blikvoer valt NIET onder vers/vlees of KVV...
Dit is gewoon een compleet voer waar je dus niets aan toe hoeft te voegen.
Er staat op het doosje vast een voer-schema waaraan je je kunt houden. Dit gaat vaak op gewicht. Stel dat je hond 300 gram per dag nodig is van de Rodi Compleet, dan kun je inderdaad 's ochtends 150 gram geven en 's avonds nog eens 150 gram.
Wat je tussendoor aan lekkers wilt geven ligt aan jou.
Een lekker bot, wat snoepjes van Rodi, etc.
Ik voer zelf Carnibest, wat ook een compleet versvoer is.
Rimpel krijgt 's ochtends en 's avonds gewoon hetzelfde.
Ik varieer wel in de smaken die Carnibest heeft. Zo zit hij een paar dagen op de ene smaak en dan even een paar dagen een andere smaak er tussendoor.
Je kunt hier in het hoekje voeding best veel vinden over Versvoer/Vlees/KVV (allemaal verschillende benamingen om het even moeilijker te maken
Blikvoer valt NIET onder vers/vlees of KVV...
-
romda40
- Vaste gebruiker
ja ik vind het best eng allemaal. Ik kreeg de handleiding mee van mijn fokker zoveel brokken mag ze met rodi vlees tussendoor. dit mag ze als ze zoveel maanden zijn en daarna dit. Maar in de dierenwinkels staat het vol met brokken en diepvries vlees en houdbare worsten. Het ene merk is bagger (zie boven) vlgns de mede hondenbezitters en dan moet je dit nemen en anders dat. Ik zei al het is voor mijn net als het lezen van een boek in chinees vandaar dat ik hier info prik. ik ken iemand die haar hond gewoon brood en yoghurt geeft en ook brokken. andere laten de hond meeeten met de pot. krijgen dus restjes, ik heb altijd gedacht dat dat heel slecht is. Omdat de meeste Pedigree zo slecht vinden wil ik me er wel eens in verdiepen wat ik dan zou moeten en dan wel zo dat ik daarna niet meer overga op iets anders want dan blijf ik aan de gang. Bij de dierenwinkel kreeg ik een folder mee want daar was een actie voor Nutro Choice, maar zo'n dame zal altijd in haar straatje praten, dus onafhankelijk advies is altijd zo moeilijk te krijgen.
-
romda40
- Vaste gebruiker
@mercedes2803: dus dit zou voor mij betekenen, mijn hond is 7 maanden en weegt ong. 25 kg. (zou ik exact moeten nagaan dan) en op de verpakking rodi complete pens & hart staat dan dat ze 10 schijven per dag zou moeten hebben. Dus 5 smorgens en 5 smiddags. Klopt dat?
-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
Ik denk dat het heel goed is om op je gemakje wat meer informatie te gaan zoeken op internet over brokken en vers voeren.romda40 schreef: Omdat de meeste Pedigree zo slecht vinden wil ik me er wel eens in verdiepen wat ik dan zou moeten

-
Mauyak
Nutro choice zijn dure maar hele goede brokken.Als je liever brokken blijft voeren dan is dat een goed merk.Je zult zien dat je hond er minder van poept en dat de kluer van de poep ook normaal word.romda40 schreef:ja ik vind het best eng allemaal. Ik kreeg de handleiding mee van mijn fokker zoveel brokken mag ze met rodi vlees tussendoor. dit mag ze als ze zoveel maanden zijn en daarna dit. Maar in de dierenwinkels staat het vol met brokken en diepvries vlees en houdbare worsten. Het ene merk is bagger (zie boven) vlgns de mede hondenbezitters en dan moet je dit nemen en anders dat. Ik zei al het is voor mijn net als het lezen van een boek in chinees vandaar dat ik hier info prik. ik ken iemand die haar hond gewoon brood en yoghurt geeft en ook brokken. andere laten de hond meeeten met de pot. krijgen dus restjes, ik heb altijd gedacht dat dat heel slecht is. Omdat de meeste Pedigree zo slecht vinden wil ik me er wel eens in verdiepen wat ik dan zou moeten en dan wel zo dat ik daarna niet meer overga op iets anders want dan blijf ik aan de gang. Bij de dierenwinkel kreeg ik een folder mee want daar was een actie voor Nutro Choice, maar zo'n dame zal altijd in haar straatje praten, dus onafhankelijk advies is altijd zo moeilijk te krijgen.
-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
Ooooh, nog een voordeel van vers vlees: ze poepen minder. Toen ik Casper net had kreeg hij blikvoer te eten van me, van Pedigree ja. Of Bonzo, weet ik niet meer precies. En het was een wandelende poepfabriek. Bergen en bergen vieze, drappige en stinkende poep kwam eruit. Gatverdamme. Nu ze Duck krijgen poepen ze veel en veel minder en wat ze poepen zijn mooie stevige drolletjes. Stinkt ook een stuk minder en het is makkelijker op te ruimen
Verder glimmen ze als spiegeltjes en ruiken ze lekker. Ze ruiken naar gezonde hond
Zo, einde verkooppraatje.
Verder glimmen ze als spiegeltjes en ruiken ze lekker. Ze ruiken naar gezonde hond
Zo, einde verkooppraatje.

- mercedes2803
- Zeer actief
Als dat op het compleet-doosje staat klopt dat inderdaad.romda40 schreef:@mercedes2803: dus dit zou voor mij betekenen, mijn hond is 7 maanden en weegt ong. 25 kg. (zou ik exact moeten nagaan dan) en op de verpakking rodi complete pens & hart staat dan dat ze 10 schijven per dag zou moeten hebben. Dus 5 smorgens en 5 smiddags. Klopt dat?
Het zal idd wel ongeveer kloppen, (geen idee hoe Rodi eruit ziet trouwens) maar met versvlees moet je altijd even kijken hoe je hond het erop doet. De 1 is meer nodig dan de ander.
Sommige honden van 25 kg zouden het bijvoorbeeld goed doen op 4 schijfjes per keer.
Toen ik nog Energique voerde had je schijfjes van 100 gram per stuk en Rimpel kreeg er vier tot 5 op een dag voor zijn gewicht. maar ik kende ook Sharpei;'s van zijn gewicht die er maar 3 op een dag kregen omdat ze daar voldoende aan hadden.
-
jelle
- Zeer actief
Van Rodi heb je (volgens de verpakking althans) vaak wel meer nodig dan van de andere KVVmerken. Het is mede daardoor ook wat duurder in gebruik. (maar wel weer lekker makkelijk verkrijgbaar)
Bij de andere merken kun je uitgaan van ongeveer 2-2,5 % van het lichaamsgewicht per dag dat je moet voeren, weliswaar voor een volwassen hond. Dat zou neerkomen op 500-625 gram per dag voor een hond van 25 kilo.
Een hond van 7 maanden is natuurlijk nog in de groei en moet meer hebben.
Bij de andere merken kun je uitgaan van ongeveer 2-2,5 % van het lichaamsgewicht per dag dat je moet voeren, weliswaar voor een volwassen hond. Dat zou neerkomen op 500-625 gram per dag voor een hond van 25 kilo.
Een hond van 7 maanden is natuurlijk nog in de groei en moet meer hebben.

- mercedes2803
- Zeer actief
Ik heb geen idee wat je nu betaald voor de Rodi, maar wat Martijn zegt, soms zijn andere merken goedkoper...
Carnibest en Energique zijn niet de goedkoopste vers varianten maar ik ben er dik tevreden over.
Wat hierboven al gezegd wordt; je hond eet het graag, hij poept er minder op, hij drinkt minder water, dus minder plassen. Ze hebben net dat beetje meer weerstand, Ze draaien mooie harde keuteltjes die zo weer weg zijn.
Het is maar hoever je je wilt verdiepen in poep hoor
maar ga voor de gein eens kijken naar de keutels op een grasveldje.
De pedigree keutels liggen er na weken nog steeds en de keuteltjes van Rimpel zijn met een paar dagen al zo goed als weg.
Dat zegt meer dan genoeg over wat het lichaam dus opneemt uit het voer en wat de hond er uiteindelijk nog uitpoept
Rimpel glimt ook mooi en ziet er goed uit. Hij blijft mooi op gewicht, hoewel ik hem nu schapenvet (echt, niet van die kant en klaar brokjes
) geef om hem wat kilootjes erbij te voeren.
Ook hier nu einde verkooppraatje
nee, ik verkoop het spul niet en nee, ik heb ook geen aandelen in Carnibest of andere versvoeren..
.en alle mensen hierboven mij ook niet..
Zoals je ziet zijn we dus gewoon ontzettende tevreden hondenbaasjes die eigenlijk alleen maar jubelen over het voer dat hun hond krijgt.
We zijn er zo blij mee, voor onze honden, dat we graag zouden zien dat alle honden dit krijgen..
Vandaar het actieve getik van de vingertjes
Carnibest en Energique zijn niet de goedkoopste vers varianten maar ik ben er dik tevreden over.
Wat hierboven al gezegd wordt; je hond eet het graag, hij poept er minder op, hij drinkt minder water, dus minder plassen. Ze hebben net dat beetje meer weerstand, Ze draaien mooie harde keuteltjes die zo weer weg zijn.
Het is maar hoever je je wilt verdiepen in poep hoor
De pedigree keutels liggen er na weken nog steeds en de keuteltjes van Rimpel zijn met een paar dagen al zo goed als weg.
Dat zegt meer dan genoeg over wat het lichaam dus opneemt uit het voer en wat de hond er uiteindelijk nog uitpoept
Rimpel glimt ook mooi en ziet er goed uit. Hij blijft mooi op gewicht, hoewel ik hem nu schapenvet (echt, niet van die kant en klaar brokjes
Ook hier nu einde verkooppraatje
nee, ik verkoop het spul niet en nee, ik heb ook geen aandelen in Carnibest of andere versvoeren..
Zoals je ziet zijn we dus gewoon ontzettende tevreden hondenbaasjes die eigenlijk alleen maar jubelen over het voer dat hun hond krijgt.
We zijn er zo blij mee, voor onze honden, dat we graag zouden zien dat alle honden dit krijgen..
Vandaar het actieve getik van de vingertjes
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
Bekijk je de keutel na een dag of wat weleensmarsmallowtjuh schreef:Mijn hond krijgt ook pedigree brokken, zn poep is gewoon bruin, niet veel ook, dus wat jullie schrijven over Pedigree herken ik niet bij hem..
Of het zou kunnen omdat hij ook wel ns een kipdrumstick of duck of rodi tussendoor krijgt.. Maar das niet elke dag.
Dan ligt ie er waarschijnlijk nog net zo bij als dat ie gelegd is
maar nee, niet iedere hond zal bulten stront produceren op pedigree brokken...Maar dat het niet de beste brokken zijn, daar zijn we het eigenlijk allemaal wel over eens.
Pak de zak zou ik zeggen en kom hier vertellen wat er aan percentages inzit van van alles en nog wat..
Praten we dan even verder
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
-
joieblanche
- Actief
- Contacteer:
Niet 1 brok, of KVV is heilig, je hond moet het er namelijk wel goed op doen.romda40 schreef:Omdat de meeste Pedigree zo slecht vinden wil ik me er wel eens in verdiepen wat ik dan zou moeten en dan wel zo dat ik daarna niet meer overga op iets anders want dan blijf ik aan de gang.
Ik voer zelf een Duitse brok, niet in Nederland verkrijgbaar.
Maar aangezien ik dicht bij de Duitse grens woon, is hij voor mij makkelijker verkrijgbaar.
Mijn puppen worden afgespeend op CARNIBEST. Willen de kopers er een brok bij gaan voeren, dan zal ik ze Farmfood adviseren.
Hun principe spreekt mij namelijk erg aan.
Zelf vond ik, dat sommige van mijn honden het niet goed deden op Farmfood en daarom ben ik op zoek gegaan naar een andere brok.
Maar een aantal van mijn verkochte puppen, staan nog steeds naar alle tevredenheid op FF.
Mijn manier van voeren, kun je lezen op:
http://www.pyreneeseberghond.nl/voeding.htm
Over KVV kun je flink wat informatie vinden op de sites van de volgende merken:
Kant en Klaar Versvlees:
Versvlees is dus een kant-en-klaar en compleet, commercieel geproduceerde rauwe, verse voeding.
Deze voeding is meestal in porties van 250 gram, 500 gram of 1000 gram verpakt en wordt in de vriezer bewaard. Omdat deze voeding in de vriezer bewaard wordt, hoeft het niet te worden geconserveerd met conserveringsmiddelen en worden er ook geen antioxidanten, geur en kleurstoffen toegevoegd.
Wat zit er in:
De meeste versvleesvoeding bevatten dus vlees, orgaanvlees, gemalen botten (voor de calcium en vetzuren en mineralen) of een calciumpreparaat, een miniscuul percentage granen, toegevoegde vetzuren, vitamines en mineralen. Sommige merken bevatten ook rauwe/gepureerde groentes of gekookte groentes.
De merken versvlees in Nederland en Belgie:
(op alfabetische volgorde):
http://www.ahv-breda.nl
http://www.banditvoeding.nl
http://www.bibidiervoeding.nl
http://www.carnibest.nl
http://www.ducknatuurvoeding.com
http://www.energique.nl
http://www.frosti-fit.de/NLindex.htm (niet compleet)
http://www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm
http://www.lupoversvleesvoeding.tk/
http://www.prinspetfood.nl
http://www.rodi-petfood.nl
http://www.doggyfood.nl/index.html (Runner)
http://www.diervoeding.com (Smuldier)
http://www.tolerant.nl/actueel/index.htm
groetjes, Karin

-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2