Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KVV, brokken en barfschema

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

KVV, brokken en barfschema

Ongelezen bericht door Ianthe »

Xena krijgt nu vaak Rodi en soms wat RC brokken. Xena eet met steeds minder smaak haar rodi op, ze houd erg veel van afwisseling. Als wij vlees eten, bijvoorbeeld gehakt of kip krijgt zij altijd wat rauw vlees, dit vind ze heeeel erg lekker. rauwe eieren vind ze iets minder.

Wij willen haar graag eens wat barf laten proberen, maar ze is net begonnen met het wisselen van haar kiezen en nu wilt ze niet graag meer kauwen (kauwbotten en dergelijke). Dus lijkt ons het meer geschikt om haar barf te gaan geven als ze een fatsoenlijk stel tanden heeft.

Maar nu komt de vraag... wat geven we tot die tijd. Ik dacht aan energique of carnibest, maar dat is niet in de buurt verkrijgbaar, dan moeten we nog wel even rijden.

En de RC brokken zijnop :cheer:, misschien denk je wat juigt die nou?? :19: Ik wil Xena graag overzettenop een natuurlijke brok zoals cavom, prins of FF.

Even kortom wat is het beste Energique of carnibest. En wat is de beste natuurlijke brok? Ze krijgt dan straks ong. 1 of 2 dagen in de week brok.
En als ze 5 maanden is gaat ze op 2 maaltijden.

A. U. B reageren vóór donderdag, dan heb ik vrij en gaan we het kopen.

*Titel aangepast door moderator, hoofdletters staat voor schreeuwen.*
Laatst gewijzigd door Ianthe op 05 okt 2006 15:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Pendrag schreef:Is duck ook bij jou in de buurt te koop? Vind ik een goed alternatief voor Rodi. Qua brokken heb ik eigenlijk niet echt advies. Ben daar zelf ook zoekend in.
Ja, duck is wel dichtbij :wink:. Maar volgens mij zitten daar toch veel granen in, net als rodi :denken:
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

oja, en niet vergeten. Vaak wil Xena niet eten, niet omdat ze het niet lekker vind, maar omdat ze geen honger heeft. Is er een brok waarvan ze maar weinig hoeft te eten.

Van kvv weten we al dat is carnibest> 150 g/d - energique> 150 g/d
van rodi moet ze nu eigenlijk 400 g/d ze eet meestal nog geen 200 gram

Maar ze is wel goed op gewicht en ze groeit goed. Klein etertje? :denken:
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Zijn er nog meer natuurlijke goede brokken? Die onze kleine smurf hier lust?

Vandaag heeft ze trouwens licht gekookt kipfilet met een paar boontjes op. :ok: dat ging er zo in. Toch meer een barf tiepje??

Wij gaan waarschijnlijk 1 tot 2 dagen per week brok voeren de rest kvv. en Parttime barf,
Afbeelding
Marianna
Vaste gebruiker

oeps

Ongelezen bericht door Marianna »

oeps, had ik zon mooi verhaaltje getypt..is hij in het niets verdwenen :roll:
Grote Zwitserse Sennenhond
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Re: oeps

Marianna schreef:oeps, had ik zon mooi verhaaltje getypt..is hij in het niets verdwenen :roll:
Jammer, verzin maar een nieuw mooi verhaaltje. :ok:

ontopic:

Xena heeft vandaag haar eerste BARF maaltijd op, 1 kippenvleugeltje. Ze vond het eerst een beetje vreemd, maar ze begon er langzaam maar zeker aan te wennen. De botten vind ze het lekkerst. Kunnen jullie me misschien helpen met een partime barfschema.

De vraag naar natuurlijke brokken nog maals herhaald
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Parttime barfschema bestaat niet. Je geeft je hond barf en dus stel je zelf zijn hele menu samen of je geeft iets anders zoals KVV en je geeft je hond af en toe een maaltijdje van het een of ander zoals een kippenvleugeltje, nekjes, lams of geitenribje, kalfsstrot of dergelijke, puur omdat je hond het leuk vindt om een dagje echt te kunnen kauwen.
Maar als je de hele week KVV en brokken geeft, mag je best een dagje iets geven wat niet zo uitgebalanceerd is. Dus een schema is dan echt niet nodig.

Zelf vind ik FF een goede brok, met de rest heb ik geen ervaring.
Je hoeft er niet veel van te geven, want het is een behoorlijk zware brok.
Verschil in kwaliteit tussen energique of carnibest heb ik niet kunnen vinden, tis net wat je hond lekker vindt.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Roelfien schreef:Parttime barfschema bestaat niet. Je geeft je hond barf en dus stel je zelf zijn hele menu samen of je geeft iets anders zoals KVV en je geeft je hond af en toe een maaltijdje van het een of ander zoals een kippenvleugeltje, nekjes, lams of geitenribje, kalfsstrot of dergelijke, puur omdat je hond het leuk vindt om een dagje echt te kunnen kauwen.
Maar als je de hele week KVV en brokken geeft, mag je best een dagje iets geven wat niet zo uitgebalanceerd is. Dus een schema is dan echt niet nodig.

Verschil in kwaliteit tussen energique of carnibest heb ik niet kunnen vinden, tis net wat je hond lekker vindt.
Bedankt voor je reactie :ok:

Maar bestaat er ook niet zoiets als 2 dagen brokken, 2 dagen KVV en 3 dagen BARF per week. of is dat niet goed voor de hond
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Pink0Pink schreef:
Roelfien schreef:Parttime barfschema bestaat niet. Je geeft je hond barf en dus stel je zelf zijn hele menu samen of je geeft iets anders zoals KVV en je geeft je hond af en toe een maaltijdje van het een of ander zoals een kippenvleugeltje, nekjes, lams of geitenribje, kalfsstrot of dergelijke, puur omdat je hond het leuk vindt om een dagje echt te kunnen kauwen.

Maar bestaat er ook niet zoiets als 2 dagen brokken, 2 dagen KVV en 3 dagen BARF per week. of is dat niet goed voor de hond
Alles bestaat, maar of het ook goed is voor je hond, dat weet ik niet. :wink:
Ik zie ook niet zo goed het nut er van in. Waarom zou je nog brokken blijven geven als je ze op rauw over wilt zetten? Dus waarom niet 4 dagen vers en 3 dagen zelf samengestelde maaltijden?
Dit is van alles een beetje en net niks. Snap je wat ik bedoel?
Het is zo halfslachtig. OF je geeft barf en dus geef je de hele week zelf samengestelde maaltijden. OF je geeft brokken met een paar KVV dagen. Of je geeft KVV met een paar daagjes zelf samengesteld.
Maar niet alles een beetje. Er zijn vast honden die darmen hebben als looie pijpjes, maar ik zou het risico niet nemen want met van alles een beetje prikkel je de darmen van je honden wel heel erg.
Ik denk dat je gewoon keuzes moet maken.
En dat je het op wilt bouwen door zijn gewone eten te geven: brok en Kvv en daarnaast wil kijken wat je hond wel of niet kan verdragen door op een kvv maaltijd ook een kipvleugeltje of dergelijke toe te voegen, dat is niet zo'n probleem, maar het is het handigst om dat te doen als je hond volledig op kvv staat, dan zit er niet zo;n verschil in de voersoorten. :wink:
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Roelfien schreef:
Pink0Pink schreef:

Alles bestaat, maar of het ook goed is voor je hond, dat weet ik niet. :wink:
Ik zie ook niet zo goed het nut er van in. Waarom zou je nog brokken blijven geven als je ze op rauw over wilt zetten? Dus waarom niet 4 dagen vers en 3 dagen zelf samengestelde maaltijden?
Dit is van alles een beetje en net niks. Snap je wat ik bedoel?
Het is zo halfslachtig. OF je geeft barf en dus geef je de hele week zelf samengestelde maaltijden. OF je geeft brokken met een paar KVV dagen. Of je geeft KVV met een paar daagjes zelf samengesteld.
Maar niet alles een beetje. Er zijn vast honden die darmen hebben als looie pijpjes, maar ik zou het risico niet nemen want met van alles een beetje prikkel je de darmen van je honden wel heel erg.
Ik denk dat je gewoon keuzes moet maken.
En dat je het op wilt bouwen door zijn gewone eten te geven: brok en Kvv en daarnaast wil kijken wat je hond wel of niet kan verdragen door op een kvv maaltijd ook een kipvleugeltje of dergelijke toe te voegen, dat is niet zo'n probleem, maar het is het handigst om dat te doen als je hond volledig op kvv staat, dan zit er niet zo;n verschil in de voersoorten. :wink:
Ze staat nu bijna volledig op KVV, ze heeft af en toe brokken op haar opvang adres. Daar zijn ze fel tegen KVV en BARF en krijgen de honden carocroq. Dus als ze daar soms een dagje is eet ze daar met de brokken mee. Daarom willen we haar nog geen brokken afleren. Of zou ze het daar ook willen eten als ze hier 1 x per week een maaltje brokjes eet. of gewoon helemaal niets...

KVV word samen met BARF het hoofdvoer. Dus als we een paardaagjes per week gaan Barfen hoeveel GF prutjes moet ze dan hebben

En wat gaat daar in?
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Oh maar als het om een enkel keertje brokken bij de opvang gaat, is er niks aan de hand hoor, kan je gewoon vers voeren en barf. Mijn honden gedragen zich als uitgehongerde idioten als ze weer eens brokken krijgen :denken: :boos: En daar hebben ze die enkele keer helemaal niets van. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”