Zijn er meer mensen met deze ervaring met Bandit?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bandit Geit
Moderator: moderatorteam
-
Reini
- Zeer actief
Bandit Geit
Ik geef Bandit Geit aan Vegas en verbaas me erover hoeveel hij daar van nodig heeft. Vegas weegt ca. 26 kilo en eet 800 gram per dag. Volgens Bandit zou hij maar 400 gram nodig hebben
Nou, dat geldt dan zeker alleen als hij de hele dag ligt te maffen ofzo
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb geen ervaring met Bandit, maar Toby was rond de 22/23 kilo toen hij zo oud was als Vegas en ik gaf ook veel meer versvlees als dat er voor stond omdat ie dat nodig had. Hij kreeg ook rond de 700 gram.
Jonge honden, nog in de groei en superactief in hun doen en laten, hebben gewoon veel meer nodig.
Jonge honden, nog in de groei en superactief in hun doen en laten, hebben gewoon veel meer nodig.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Geen ervaring met Bandit, maar wel hetzelfde met Carnibest.
Toen Rimpel nog op de light stond kreeg hij ruim 700 gram en soms nog wel meer, en dat met zijn 20-21 kilo.
Nu hij natuur als hoofdmoot krijgt en light en natuur als afwisseling krijgt hij ruim 600-650 op een dag.
Volgens de "voedingstabel" zou Rimpel ook aan 400-450 genoeg moeten hebben, maar als ik hem dat geef dan weet ik zeker dat er hier straks een scharminkel rondloopt.
Ik voer hem nu wat op met schapenvet waar nog een randje vlees aanzit...hij vindt het erg lekker, dus dat scheelt weer.
Toen Rimpel nog op de light stond kreeg hij ruim 700 gram en soms nog wel meer, en dat met zijn 20-21 kilo.
Nu hij natuur als hoofdmoot krijgt en light en natuur als afwisseling krijgt hij ruim 600-650 op een dag.
Volgens de "voedingstabel" zou Rimpel ook aan 400-450 genoeg moeten hebben, maar als ik hem dat geef dan weet ik zeker dat er hier straks een scharminkel rondloopt.
Ik voer hem nu wat op met schapenvet waar nog een randje vlees aanzit...hij vindt het erg lekker, dus dat scheelt weer.
-
Reini
- Zeer actief
Dat hij meer nodig heeft dan dat op de verpakking staat had ik met de Carnibest ook, maar daar zat niet zo een groot verschil in en daar kreeg hij ca. 650 gram van. Ik vond het zo veelRoelfien schreef:Ik heb geen ervaring met Bandit, maar Toby was rond de 22/23 kilo toen hij zo oud was als Vegas en ik gaf ook veel meer versvlees als dat er voor stond omdat ie dat nodig had. Hij kreeg ook rond de 700 gram.![]()

- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Reini
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
Reini
- Zeer actief
4,95 per 500 gram, reken maar uitHutsje schreef:Ik wil denk ik niet weten wat je daarvoor kwijt bent :N: . Kun je tussendoor geen geitenribben en geitensnippers geven?
Het is de bedoeling dat ik zelf meer dingen ga geven en maken (zoals o.a. ribben) omdat dit haast niet te betalen is
Als ik bij de dermatoloog ben geweest voor de eerste controle en Vegas dus op de onderhoudsdosis komt van de imuuntherapie dan ga ik beginnen met uitdokteren wat ik met het voer ga doen

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
Eva
- Actief
Tyson weegt 35 kilo en krijgt ongeveer 600 gram per dag, hij doet het er goed op. (CB) Isis weegt 13 kilo en krijgt 400 gr per dag. Zij heeft veel meer energie en is erg actief. Volgens mij kun je beter kijken naar je hond, je merkt vanzelf wanneer ze het er goed op doen.
Bij al die merken Duck, bibi enz zit er verschil in de voedingstabellen. Daarom heb ik maar zelf een beetje gekeken.
Bij al die merken Duck, bibi enz zit er verschil in de voedingstabellen. Daarom heb ik maar zelf een beetje gekeken.
-
spike
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Spike heeft ook een tijdje op de geitmix van Bandit gestaan. Het is voor een grote reu idd bijna niet te betalen, en het klopt dat ze er veel meer van nodig hebben dan op de verpakking staat aangegeven.
Zelf ben ik snel van Bandit afgestapt, nu krijgt hij inderdaad o.a. gewoon geitenribben en geitenvlees, dat scheelt weer een hoop in de portemonnee.
Veel succes met Vegas!
Zelf ben ik snel van Bandit afgestapt, nu krijgt hij inderdaad o.a. gewoon geitenribben en geitenvlees, dat scheelt weer een hoop in de portemonnee.
Veel succes met Vegas!
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Reini
- Zeer actief
Ik ben nu zelfs aan het twijfelen of Vegas wel genoeg heeft aan de 800 gram. Ik wilde hem wat aan laten komen maar dat schiet nog niet echt op met deze hoeveelhedenspike schreef:Spike heeft ook een tijdje op de geitmix van Bandit gestaan. Het is voor een grote reu idd bijna niet te betalen, en het klopt dat ze er veel meer van nodig hebben dan op de verpakking staat aangegeven.
Veel succes met Vegas!

- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
bandit heb ik ook nog nooit gegeven
maar ik heb wel een tijdje bibi gevoerd alle 4 de smaken
en daar moest monky op een gegeven moment 1250 gram van hebben
toen ben ik er mee gestopt
want die 1250 gr. was nog niet genoeg
terwijl hij +- 700 gram moest hebben
nu staat hij volledig op smuldier en daar hoeft hij maar 750 gr. van te hebben 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
Marianna
- Vaste gebruiker
pffttt
Erg ja die hoeveelheden...ik schreef net al op het algemene forum dat ik me rotschrok toen ik berekende wat de richtlijnen KVV voor mijn 7 maanden oude hond waren...1400 gram per dag(ze weegt 35 kilo).
Best een kostenplaatje, maar ik wil dit even 5 dagen doen (advies van FF) alvorens over te stappen naar Farmfood in combi met KVV( energique).
Maar goed..ik hoor zoveel positieve dingen over KVV en natuurlijk wil ik ook het beste voor mijn doggie dus vooruit maar en dan maar te hopen dat haar vacht er ook rustiger van wordt!
Best een kostenplaatje, maar ik wil dit even 5 dagen doen (advies van FF) alvorens over te stappen naar Farmfood in combi met KVV( energique).
Maar goed..ik hoor zoveel positieve dingen over KVV en natuurlijk wil ik ook het beste voor mijn doggie dus vooruit maar en dan maar te hopen dat haar vacht er ook rustiger van wordt!
Grote Zwitserse Sennenhond
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: Bandit Geit
Vaak geven die gewichten op de voerzak een aanwijzing van wat je zou moeten geven. Maar Vegas is natuurlijk een energieke en alerte hond en die verbruikt veel meer energie dan een labrador/golden of kruising of zo van hetzelde gewicht.Reini schreef:Ik geef Bandit Geit aan Vegas en verbaas me erover hoeveel hij daar van nodig heeft. Vegas weegt ca. 26 kilo en eet 800 gram per dag. Volgens Bandit zou hij maar 400 gram nodig hebbenNou, dat geldt dan zeker alleen als hij de hele dag ligt te maffen ofzo
![]()
Zo eten mijn newfoundlanders minder dan de gemiddelde labrador of herder. Mijn teven (tussen de 55 en 70 kilo)eten per dag ongeveer 400 gram brokken en mijn reu van 84 kilo eet tussen de 600 en 800gram per dag afhankelijk van de activiteit en weersomstandigheden
Sandra