Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voeding voor onze puppy

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

fluptje
Vaste gebruiker

Voeding voor onze puppy

Ongelezen bericht door fluptje »

Hoi,

Over vier weken kan ik mijn puppy gaan afhalen (Duitse herder x labrador). Hij zal dan 7 weken zijn.

Ik stond gisteren in de dierenspeciaalzaak naar voeding te kijken en er is geen beginnen aan om iets te kiezen zonder kennis van zaken.

Daarom hoop ik van jullie ervaren hondenliefhebbers wat info te krijgen over wat ik onze puppy het best geeft.

Ik las al in een topic dat puppyvoeding eigenlijk niet zo goed is omdat ze dan te snel groeien. De laatste post van het topic is wel al van 2003 dus misschien is de voeding nu al geëvolueerd zodat de info niet helemaal meer klopt.

En wat geef ik hem best te drinken.

Graag jullie mening zodat we onze Zitka (zo heet hij) optimaal kunnen verzorgen.

Groeten
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Meestal krijg je van de fokker voer mee en dat kun je het beste ook nog even geven. Verandering van voer kan snel diarree geven en dat kun je niet gebruiken bij 'n puppy. Als je puppy het op dat voer goed doet, zou ik daar gewoon bij blijven.

Maar wat je zegt kunnen honden daar snel op groeien en wordt er vaak met 'n maand of 3 overgestapt op 'n volwassen brok. Als je 'n goed contact heb met je fokker kun je het misschien in overleg doen met hun, anders met je da of dierenwinkel.

Drinken: gewoon lekker helder kraanwater!
Skye
Actief

Ongelezen bericht door Skye »

Toen ik Skye kreeg (7,5 week) heb ik de eerste paar dagen Nature diet gegeven. Daarmee komen de darmen tot rust en na een paar dagen kan je dat gaan mengen met het voer dat je wilt gaan geven. Ik geef Eukanuba en sinds een maand geef ik Adult. Ze is nu 6 maanden dus tot 5 maanden heb ik puppybrokken gegeven.

Je moet zelf kijken welk merk voer voor jou pup het beste werkt. Ik heb bijvoorbeeld de eerste weken ander voer gegeven, waar ze aan de diarree van ging. Toen heb ik Eukanuba gekocht en daar doet ze het super op.

Het is gewoon even testen. Laat de overgang van het ene voer naar het andere voer wel elke keer geleidelijk gaan anders kunnen ze daar weer van aan de diarree gaan.

Succes
Afbeelding
eefje
Actief

Ongelezen bericht door eefje »

Ik zou als ik jou was het voer wat hij nu heeft mengen met een compleet versvoer en langzaam over gaan op vers en een poosje laten. Als ik van te voren wat meer in het voer was gaan verdiepen had ik dat zeker direkt gedaan. Het is zoveel beter voor de darmflora. Daarna kun je voor de brok kiezen die jij prettig vind. Ik ben er gelukkig doorheen gekomen met Scooby ( 11 wk), maar niet zonder slag of stoot ( zie mijn topic help beur me op). Heel goed dat je je nu informeerd. Ik heb met de dierenspeciaalzaak niet zulke geweldige ervaring die wilden direkt het duurste aansmeren wat ze hadden. (En onze dierenarts beveeld Ecanuba aan.)Toen ik een voorraad Rodi ging halen bij de dierenspeciaalzaak reageerden ze minzaam op FF omdat ze het zelf niet verkopen ( kost hun omzet he?)
Door het rondneuzen hier in de index voeding en het lezen van de site van FarmFood ben ik tot mijn keuze gekomen FF en 1 dag vers.

succes met zoeken :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Flip
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flip »

Flip at brokjes toen hij bij ons kwam, maar omdat hij niet aankwam en wat lusteloos was, zijn we na wat speuren op het internet overgestapt op Duck (versvlees uit de vriezer)

Na een paar dagen werd Flip actiever, levendiger en kwam lekker aan.
Ook poept hij sinds hij Duck eet maar 1 of 2 keer per dag, met brokjes wel 6 keer.

Wat drinken betreft zorg ik dat er altijd een bak schoon water klaarstaat.

Veel plezier gewenst met je hondje!
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

De labrador van mijn zus is met 7 weken meteen overgezet op cavom compleet. De hond is nu bijna een jaar en mooi uitgegroeid. Zelf heb ik vroeger de pups ook meteen overgezet op cavom. Nu voer ik vers en ik zou dus nu pups meteen op vers zetten. Ik heb nooit last gehad van pups die aan de diaree waren door het overzetten naar cavom en later naar vers.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik zou eerste geven wat de fokker geeft en dan overgaan op vers. had ik eerder over vers gelezen, had ik daar mee begonnen en geen korrekls meer gegeven. nu wil ze geen vers eten :jank: dus krijgt ze noodgedwongen korrels. alles wel met Duck = KVV.

ff vraagje off topic: kom je uit België? aan de naam van je hond te zien... :N: :N: :mrgreen:
fluptje
Vaste gebruiker

Ja ik kom inderdaad uit belgië.

En Zitka is de doelman van anderlecht voor degenen die het niet weten.

Maar bovenal vind ik het eigenlijk wel een mooie naam voor onze hond.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

zitka :kotz: Brugge fan hé :wink:

heb je nu al beslist? of je wat meer verdiept in verse voeding? je kan hier alleszins genoeg info vinden :wink:
fluptje
Vaste gebruiker

maart schreef:zitka :kotz: Brugge fan hé :wink:

heb je nu al beslist? of je wat meer verdiept in verse voeding? je kan hier alleszins genoeg info vinden :wink:

Ik ben me nog vollop aan het inlezen. De site van FF is leerzaam.
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Als enthousiast versvoerder heb ik maar 1 tip. Ga versvoeren :wink:
Duck is in Belgie goed verkrijgbaar.
Ik neem aan dat je inmiddels al wel gelezen hebt dat veel brokkenmerken BHT, BHA en etoxiquine gebruiken....... op de zak staat dan: door de EEG goedgekeurde conserveringsmiddelen. Die zou ik dus beslist laten staan. Dat zijn gewoon gifstoffen en sommige honden krijgen daar op korte of lange termijn problemen mee (oa. epilepsie, kanker)
Mocht je brok gaan voeren, dan is het uitproberen waar je pup het goed op doet. Al die merken met speciale pupbrokken......ik vind het onzin. Een pup heeft z'n gebit niet voor niets.
Succes met je keuze.
fluptje
Vaste gebruiker

Lindsey schreef:Als enthousiast versvoerder heb ik maar 1 tip. Ga versvoeren :wink:

Mocht je brok gaan voeren, dan is het uitproberen waar je pup het goed op doet. Al die merken met speciale pupbrokken......ik vind het onzin. Een pup heeft z'n gebit niet voor niets.
Succes met je keuze.
Kan je wat meer uitleg geven over het versvoer (Duck)?

Wat de brokken betreft ben ik wel gewonnen door wat ik op de site van Farm Food gelezen heb.

Er zouden geen conserveermiddellen in zitten.....
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

fluptje schreef:
Lindsey schreef:Als enthousiast versvoerder heb ik maar 1 tip. Ga versvoeren :wink:

Succes met je keuze.
Kan je wat meer uitleg geven over het versvoer (Duck)?

Wat de brokken betreft ben ik wel gewonnen door wat ik op de site van Farm Food gelezen heb.

Er zouden geen conserveermiddellen in zitten.....
www.ducknatuurvoeding.com Daar staat alles wat je wilt weten :ok:
fluptje
Vaste gebruiker

thanks
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Met Smekkie heb ik eerst de brokken opgemaakt die erbij geleverd werden en daarna ging hij fulltime op de Duck. En dat eet hij nog steeds elke dag met smaak :ok:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”