Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

knoflook slecht???

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

knoflook slecht???

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Net lees ik dat uien (dat wist ik al) maar ook KNOFLOOK slecht zou zijn voor de hond.

http://www.hondenschooltwente.nl/index.php?id=5

Terwijl veel mensen, waaronder ik, juist zo nu en dan knoflook geven....

Weet iemand hier meer van? :19:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Re: knoflook slecht???

Ongelezen bericht door marian* »

AnneMarie schreef:Net lees ik dat uien (dat wist ik al) maar ook KNOFLOOK slecht zou zijn voor de hond.

http://www.hondenschooltwente.nl/index.php?id=5

Terwijl veel mensen, waaronder ik, juist zo nu en dan knoflook geven....

Weet iemand hier meer van? :19:
Kleine hoeveelheden kunnen geen kwaad.
Hier krijgen ze bijna dagelijks knoflook door het voer en ze mankeren niks.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Okay, jouw honden krijgen niks van kleine hoeveelheden, mijn honden ook niet, maar toch blijkt nu dat het niet goed is.

Ik ken ook mensen die hun hondje chocolade geven, dat gaat ook al jaren goed.

Ik zoek eigenlijk naar onderbouwing :19:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

AnneMarie schreef:Okay, jouw honden krijgen niks van kleine hoeveelheden, mijn honden ook niet, maar toch blijkt nu dat het niet goed is.

Ik ken ook mensen die hun hondje chocolade geven, dat gaat ook al jaren goed.

Ik zoek eigenlijk naar onderbouwing :19:
Ik heb weleens gelezen dat honden door knoflook bloedarmoede kunnen krijgen.Verder weet ik er niks over :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Ze kunnen er inderdaad bloedarmoede van krijgen, maar dan moet je ze echt veel knoflook geven hoor! Gewoon lekker blijven geven, maar net als met alles geldt: met mate :wink:

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Het is bekend dat knoflook infectiewerend werkt, ook tegen teken en vlooien. Op diverse websites zoals www.spat.nl en http://www.de-dierendrogist.nl wordt het ook aangeprezen:

KNOFLOOK-TABLETTEN
Bevatten 65% knoflook en 12,5% biergist.
Infectiewerend; bloedzuiverend; licht wormafdrijvend.
Bevordert de spijsvertering en is insectenverjagend.

Knoflook 100 tabletten
Knoflook was reeds in de oudheid bekend om zijn geneeskrachtige eigenschappen. Door zijn antiseptische werking is het een goed geneesmiddel tegen infecties, is schimmelrem–mend,bloedzuiverend en heeft een antibacteriële werking. Knoflook is ook een goed wormafdrij–vend middel en werkt preventief tegen vlooien (voorkomt vlooienallergie). Op de spijsverteringsorganen werkt knoflook als een antisepticum.Knoflook is rijk aan vit./ A, B1, B2 en zwavel.

Bevat per tablet 150 mg. Knoflook extract

Ik geef het ook regelmatig zonder problemen :ok:
nikaboef
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door nikaboef »

Ik geef de honden al jaren knoflookpillen. Ze hebben nooit vlooien maar of dat daar echt doorkomt dat betwijfel ik maar het schijnt wel gezond te zijn om regelmatig knoflook te geven.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Knoflook versterkt het immuunsysteem, is een prima hulpmiddel om vlooien en teken op een afstand te houden en werkt bloedzuiverend.
In hele kleine hoeveelheden kan het geen kwaad. Ook ik heb nooit knoflook gegeven vanwegen het effect op bloedarmoede. Ben het gaan proberen, maar ze reageren er hier niet goed op.
Dat het giftig is, is absoluut niet waar. In de diverse kruiden- en rauw voer boekjes die ik heb, wordt knoflook aangeraden als immuunversterker.
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Ik heb er hier een rondlopen van ruim 14 jaar krijgt ook elke dag knoflook en heeft nog nooit een vlo gehad
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Onderstaand stuk had ik nog op mijn pc staan, hetzelfde

*Men noemt dit: Heinz-body-hemolytic anemia. Hoe men de knoflook toedient maakt niet uit, zowel rauw, gekookt als gedroogd, zou deze ziekte dus kunnen veroorzaken. Anemia is een toestand van het bloed waarbij het aantal rode bloedcellen is afgenomen. Rode bloedcellen brengen zuurstof naar de weefsels via de hemoglobine (de ijzerhoudende kleurstof der rode bloedlichaampjes). Uien en knoflook veroorzaken dat rode bloedcellen niet meer goed functioneren en uiteindelijk vindt men hemoglobine in de urine. Heinz-body is een term die wordt gebruikt om veranderingen te beschrijven die rode bloedcellen ondergaan wanneer zij worden blootgesteld aan oxydanten zoals uien en knoflook. Hoe kleiner het huisdier, hoe meer risico op deze vorm van bloedarmoede. Dit geldt niet voor mensen.

Voor paarden geldt hetzelfde;
uit onderzoek is echter gebleken dat knoflook voor paarden giftig is en het wordt dan ook in verband gebracht met een bepaalde vorm van bloedarmoede (zie internet met de zoekwoorden horse garlic blood). Of een kleine dosis gevaarlijk is daar zijn de meningen nog over verdeeld, maar waarom zou je risico gaan lopen? Knoflook wordt door paarden van nature niet gegeten en dat zou wel eens een reden kunnen hebben...
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

http://en.wikipedia.org/wiki/Heinz_body

Hier staat dat het in verband gebracht wordt met uien. Over knoflook hebben ze het helemaal niet.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

While garlic also contains the toxic ingredient thiosulphate, it seems that garlic is less toxic and large amounts would need to be eaten to cause illness
Ik ben er niet zo mee bezig hoor, maar kreeg dit toen allemaal doorgestuurd omdat de paarden massaal aan de knoflook werden gezet en in behoorlijke hoeveelheden vandaar :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:
While garlic also contains the toxic ingredient thiosulphate, it seems that garlic is less toxic and large amounts would need to be eaten to cause illness
Ik ben er niet zo mee bezig hoor, maar kreeg dit toen allemaal doorgestuurd omdat de paarden massaal aan de knoflook werden gezet en in behoorlijke hoeveelheden vandaar :wink:
Oh vandaar, ik denk dat grote hoeveelheden supplementen nooit goed zijn, maar niet alleen van knoflook :wink:
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Ik heb nog nooit knoflook gegeven en mijn honden hebben ook geen vlooien.Ik zie er verder het nut niet zo van in. :19:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”