Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gebit Kaya

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

gebit Kaya

Ongelezen bericht door Caro. »

In de topic gedrag, had ik al iets geschreven hierover, maar nu valt het toch meer onder medisch, dus vandaar hier even.

Kaya heeft dus tussen twee kiezen een behoorlijke ruimte zitten, waar steeds stukje stok of andere ellende tussen gaat zitten. Dit 'groeit' helemaal in het tandvlees. Je ziet ook een hele holte/inkeping in het tandvlees.

Hier een foto om het duidelijk te maken:
Afbeelding

Typisch he?! :denken: :denken:

Zou hier iets aan te doen zijn?
Het is dus vrij lastig om bijna dagelijks dingen daar te verwijderen, temeer omdat het dus muurvast zit omdat de ruimte onderaan ruimer is dan bovenaan, dus je 'prikt' het niet zo even naar boven toe.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mmm, opvullen lijkt me erg lastig, maar goed, ik ben geen tandarts, ik ken het verhaal wel van ooit iemand anders, is al weer een tijd terug, maar die heeft de P3 , weet niet of het aan beide kanten een probleem was ( dus die tand voor de opening) laten trekken, zo bleef er wel een opening, maar veel groter en bleef er iig niks steken.

lastig hoor..
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:mmm, opvullen lijkt me erg lastig, maar goed, ik ben geen tandarts, ik ken het verhaal wel van ooit iemand anders, is al weer een tijd terug, maar die heeft de P3 , weet niet of het aan beide kanten een probleem was ( dus die tand voor de opening) laten trekken, zo bleef er wel een opening, maar veel groter en bleef er iig niks steken.

lastig hoor..
Ja, dat zou misschien een oplossing zijn. Wel zonde natuurlijk, maar zo gaat de boel steeds ontsteken en het tandvlees bloed regelmatig.
Afbeelding
A good dog never dies...

yamie
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:
yamie schreef:mmm, opvullen lijkt me erg lastig, maar goed, ik ben geen tandarts, ik ken het verhaal wel van ooit iemand anders, is al weer een tijd terug, maar die heeft de P3 , weet niet of het aan beide kanten een probleem was ( dus die tand voor de opening) laten trekken, zo bleef er wel een opening, maar veel groter en bleef er iig niks steken.

lastig hoor..
Ja, dat zou misschien een oplossing zijn. Wel zonde natuurlijk, maar zo gaat de boel steeds ontsteken en het tandvlees bloed regelmatig.
ja idd "zonde" maar ja, echt nodig hebben ze ze niet ( ze kunnen iig goed zonder, laat ik het zo zeggen) en idd ontsteken en moeten prutsen in haar mond is natuurlijk ook niks.

maar ik heb dus geen idee wat nog meer opties zijn hoor.. :19:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik zou aan trekken denken van de kleine kies voor. Het tandvlees lijkt teruggetrokken op die plek en daar zal altijd wat tussen blijven steken en verder onstekingsgevaar opleveren.

Beugeltjes doen ze nog niet aan geloof ik
:wink:

Anne
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Ja, trekken is ook mijn idee. Grotere ruimte creeëren.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

grotere ruimte kan misschien ook door een gedeelte te laten weg slijpen, als je gaat trekken kan de boel gaan schuiven :denken:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

loving bulls schreef:grotere ruimte kan misschien ook door een gedeelte te laten weg slijpen, als je gaat trekken kan de boel gaan schuiven :denken:
nou, van het trekken van 1 of 2 p3'en? als daar de boel al door verschuift, heeft ze wel een heel gammel bekkie :wink:
S@ndr@
Zeer actief

yamie schreef:
loving bulls schreef:grotere ruimte kan misschien ook door een gedeelte te laten weg slijpen, als je gaat trekken kan de boel gaan schuiven :denken:
nou, van het trekken van 1 of 2 p3'en? als daar de boel al door verschuift, heeft ze wel een heel gammel bekkie :wink:
waaron zou je t risico nemen als het niet hoeft :denken: :wink:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Als een stukje afslijpen voldoende zou zijn, dan zou dat perfect zijn natuurlijk.
Uiteraard liever niet trekken als het niet nodig is. Maar zo schiet het echt niet op, want er zit nu alweer wat in, terwijl ik het een paar uur geleden nog schoon heb gemaakt.
Afbeelding
A good dog never dies...

S@ndr@
Zeer actief

ik zou het zeker met de DA overleggen of slijpen een optie is,want nu kauwt ze alles erin vast, kan ook niet prettig zijn :19:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

loving bulls schreef:ik zou het zeker met de DA overleggen of slijpen een optie is,want nu kauwt ze alles erin vast, kan ook niet prettig zijn :19:
Ja precies, alles blijft daarin hangen en die inkeping in het tandvlees wordt alsmaar dieper.
Nou, binnenkort maar even richting dierenarts dan, kan de hele zooi gecombineerd worden :N: :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Volgens mij kunnen ze nooit veel van een kies afslijpen, omdat ze anders de wortel of het leven blootleggen, toch?
Trekken lijkt me ook de verstandigste optie, maar je dierenarts weet er vast wel wat zinnigs op te zeggen.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Stang schreef:
loving bulls schreef:ik zou het zeker met de DA overleggen of slijpen een optie is,want nu kauwt ze alles erin vast, kan ook niet prettig zijn :19:
Ja precies, alles blijft daarin hangen en die inkeping in het tandvlees wordt alsmaar dieper.
Nou, binnenkort maar even richting dierenarts dan, kan de hele zooi gecombineerd worden :N: :wink:
Dat lijkt me een goede optie :wink: Ik zou ook aan trekken denken, maar wie weet heeft de DA een andere oplossing.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb even bij Rana gekeken om te vergelijken.
Ze heeft bijna net zo'n ruimte, maar het loopt ietsje minder taps toe naar boven. En het tandvlees is niet zo teruggetrokken.
Zij heeft bijna nooit last van tussen de tanden zittende houtjes o.i.d. :denken:
Zou het dagelijkse tandenpoetsen (en dus ook massage van het tandvlees) daar wat mee te maken hebben? :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”