Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alweer darmproblemen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Alweer darmproblemen

Ongelezen bericht door Natas. »

Rais is alweer aan de diarree!
En veel overgeven dit keer erbij, arme Pluizemuis.

Toen ik vanochtend beneden kwam bleek dat ze op 5 plekken had overgegeven, een paar plekken met voedsel erin en een paar plekken met alleen gal. Aan de hoeveelheid voer te zien heeft ze er alles uitgewerkt.
Nu geeft ze niet meer over maar heeft wel diarree. Niet veel (denk omdat ze zo veel uitgespuugd heeft), maar wel met relatief veel bloed.
Ze wil nu niet eten, nou is dat niet erg voor een dagje maar maakt voor mij duidelijk dat ze nog echt niet lekker is.

Na de vorige aanval een maand geleden ( http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=94915 ) ben ik naar alleen kvv gegaan en even geen ribben, kippenpoten, hart e.d. meer. Met als doel om barf heel langzaam en beetje bij beetje weer op te bouwen, maar daar ben ik nog niet eens aan toegekomen.
Ze krijgt nu Rodi (omdat dit zo fijngemalen is, variant rund&groenten omdat hier geen granen in zitten vlgs de site), Energique nr.4 (met lam, kip, pens en rijst, voor honden met darmproblemen), af en toe een beetje CB light (zit veel pens in), soms de kruidenmix van CB, beetje yoghurt, eitje, en 1x per week FF brokken. Ook krijgt ze nu een pro-biotica poeder.
Dit is dus een maand heel aardig gegaan. Geen dunne ontlasting, wel af en toe slijm erin en 2x heb ik wat bloed gezien.

Gisteren heeft ze 's ochtends Rodi gehad en 's avonds Energique, verder niets.
Ik weet niet waar ik de oorzaak nu nog moet zoeken. Het enige waar ik aan zat te denken is dat ze in het bos misschien iets heeft lopen vreten, maar dat denk ik niet. Ik heb gisteravond niets gezien (en ik let veel op Rais om haar ontlasting altijd ff na te kunnen kijken en op gedragsveranderingen). Heb net de uitlaat gebeld maar zij heeft gistermiddag ook niets gezien, ze loopt alleen met Rais en heeft haar hoofdzakelijk aan de riem dus lijkt me stug dat Raisa iets heeft kunnen eten. En ik zag ook niets raars in het overgeefsel.

Ik snap er helemaal niets meer van :cry:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

t zou kunnen dat t eenmalig is, maar dit is wel flink balen he, flinke terugslag,ik heb zelf zo`n lekkere gast hier, ook alle keren diarree & buikpijn.Baco krijgt nu speciale brokken van de DA sesitivity controle
en ik hoop bij mijn hond dat t helpt=op basis van blauwe wijting? :denken: en tapioca meel, t idee erachter is dat ze een evt allergie of overgevoeligheid gewoon tijdelijk uitschakelen (2 maanden)zodat alles tot rust kan komen-maar ik denk wel dat als het helpt Baco op deze brokken blijft doorgaan.Vers probeer ik maar helemaal niet meer-daarmee lijkt t alle keren juist fout te gaan-en als t niet gaat, dan gaat t niet :wink: maar t zou een idee kunnen zijn voor je hondje
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Ik zou graag vers willen blijven geven maar misschien moet ik toch aan de speciale brokken. Ik hoop het niet.
Denk er nu aan om haar een aantal weken alleen nog Energique 4 te geven, dit is ook voor honden met darmproblemen, met wat yoghurt, kruidenmix CB en de pro-biotica poeder. De Rodi en Carnibest Light dus even laten vervallen en eerst kijken hoe dit gaat.

En anders weet ik het ook niet meer :19:
Het bloed in de ontlasting zint me niet, zit er ook aan te denken om haar in Utrecht verder te laten onderzoeken en de darmen te laten bekijken. Dit is een nogal belastend onderzoek voor Raisa, maar zo schiet het ook niet op voor d'r.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dit is echt heel vervelend ,ik voel echt met je mee, ik hoop dat je snel een oplossing vind, heel veel sterkte :knuffel1:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”