Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zelf pijnstillers geven?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

stefanie
Zeer actief

Zelf pijnstillers geven?

Ongelezen bericht door stefanie »

Kaya heeft vanmiddag haar poot bezeerd. Ze was met een GR rondjes om een picknicktafel aan het rennen en plotseling kermde ze het uit van de pijn. Het ging zo snel dat we niet hebben kunnen zien wat er nu precies gebeurde. Of ze is tegen de punt van de tafel gekomen óf ze heeft een verkeerde beweging gemaakt. Ze heeft even op de grond gelegen, hard piepend. Helaas moesten we nog een stuk naar huis lopen en dat deed ze licht hinkend. Af en toe piept ze even, waarschijnlijk maakt ze dan net een verkeerde beweging. Nu thuis piept ze ook af en toe.
Nu ben ik niet iemand die snel bij de DA op de stoep staat. Over het algemeen valt het allemaal wel mee. Ik verwacht eigenlijk ook dat de DA zegt dat ze rust zal moeten houden en verder ook niks kan doen. Ik wil het in ieder geval vanavond nog even aankijken.
Nu heb ik nog pijnstillers liggen. Ik zit dus een beetje te dubben om ze te geven. Geven jullie wel eens uit eigen overweging een pijnstiller?
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Ik doe dat met Rocco wel, hij heeft HD en ik heb rimadyl in huis. Als hij zich dus heeft overbelast of misgestapt krijgt hij van mij dus wel een tabletje. Maar da's dan wel met medeweten van de DA..(niet dat ik die bel, maar die heeft de rimadyl voorgeschreven :wink: )
bea leyba
Zeer actief

Ongelezen bericht door bea leyba »

Ik zou vanavond een pijnstiller geven en het morgen even aan kijken.
Wel aan de riem houden vandaag en het weekend, want met pijnstiller gaan ze helemaal door natuurlijk. :wink:
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

bea leyba schreef: Wel aan de riem houden vandaag en het weekend, want met pijnstiller gaan ze helemaal door natuurlijk. :wink:
Daar ben ik inderdaad ook bang voor. Dat ze over haar grenzen gaat omdat ze door de pijnstiller geen pijn voelt.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Ik ben zelf niet zo voor het er meteen een pijnstiller in proppen. Al helemaal niet de eerste dag na een verstuiking.
Pijn is een signaal en heeft een remmende werking voor een dier. Ga je dat onderdrukken dan heb je m.i. kans dat de hond dus zijn grens overschreid. Even aankijken tot morgen en dan evt. in telefonisch overleg met de d.a. (mits die op zaterdat spreekuur heeft) een pijnstiller geven.
Tip die ik ooit van iemand die al jaren honden heeft (Goldens) en ze ook fokt was dat de hond een paar dagen lijnrust kreeg bij haar als ze kreupel waren. Na 2 dagen liepen ze meestal al weer redelijk en een paar dagen daarna liepen ze al weer met de groep mee.
Afbeelding
bea leyba
Zeer actief

Ongelezen bericht door bea leyba »

Als je geen pijnstiller wilt geven kan je ook altijd nog Trauma vetsem geven. Dat zijn homeopatische druppels tegen verstuikingen.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Stefanie,

Als het net vanmiddag is gebeurd, zou ik niet gelijk pijnstilling gaan geven. Gewoon even wat rustiger aan doen, is vaak al genoeg.
Wanneer je gelijk pijnstilling gaat geven, kun je ook niet meer goed beoordelen hoe het nu eigenlijk gaat. Daarnaast loop je ook nog eens het risico dat jouw hond zich gaat overbelasten, omdat hij geen pijn meer voelt.
Pijn is een waarschuwing van het lichaam dat er even rustiger aan gedaan moet worden.
stefanie
Zeer actief

Ze belast haar poot wel maar loopt mank. Af en toe komt er een harde piep uit als ze verkeerd stapt ofzo.
Ik had dus al mijn bedenkingen ivm. overbelasten. Ze is nog maar 8 maanden en dus nogal onbezonnen. :wink: Ze heeft dus de neiging om bezig te blijven.
Ik ga haar in ieder geval aan de riem houden de komende dagen. Voor de zekerheid had ik voor morgenochtend (zaterdag) een afspraak bij de DA gemaakt maar denk dat ik die maar afzeg straks als het niet slechter gaat dan vanavond.
Bedankt voor het meedenken!
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik zou pijnstilling overwegen als ze in rust piept en pijn heeft.

Anne
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik heb er momenteel ook 1, die mankt loopt, of iig af en toe, ik kan er niet precies een vinger opleggen waar de pijn zit, ik kijk het even aan, geef haar arnica tabletjes. en hou haar idd wat rustig.
echte pijnstilling begin ik niet aan, ik wil en moet kunnen zien hoe het er mee gaat, ze moet het zelf aan kunnen geven.

als het maandag nog zo is, ga ik uiteraard naar de Da, maar op dit moment vermoed ik een verekking/kneuzing
stefanie
Zeer actief

yamie schreef:ik heb er momenteel ook 1, die mankt loopt, of iig af en toe, ik kan er niet precies een vinger opleggen waar de pijn zit, ik kijk het even aan, geef haar arnica tabletjes. en hou haar idd wat rustig.
echte pijnstilling begin ik niet aan, ik wil en moet kunnen zien hoe het er mee gaat, ze moet het zelf aan kunnen geven.

als het maandag nog zo is, ga ik uiteraard naar de Da, maar op dit moment vermoed ik een verekking/kneuzing
Ik kan ook niet zeggen waar het nou precies zit. Kan in haar poot knijpen en dan geeft ze geen kik. De afgelopen dagen heeft ze alleen aangelijnd gewandeld.
Ze piept nu bijna nooit meer maar loopt nog wel iets mank. Blijkbaar valt het allemaal mee.
Succes met je mankert! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”