Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje kvv

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

miekmiek

vraagje kvv

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ja, nu ik ga beginnen zullen jullie het weten ook hoor, vind het best een beetje eng. :N:

Maar goed, vandaag wezen sjoppen voor kvv (wat krijg je daar een goed gevoel van! :ok: ) en uiteindelijk zijn we uitgekomen bij engergique. Ik heb een verpakking van 3 kilo gekocht, die verdeeld is in schijven. Aangezien zowel Tommie als Femke rond de tien kilo zitten mogen ze dus ieder twee schijven per dag.

Nu voer ik ze eigenlijk altijd twee keer per dag; s'morgens en s'avonds. En dat wou ik met die schijven eigenlijk blijven doen, dus een schijf s'morgens en eentje s'avonds. Goed idee? Of moet ik alles in 1 keer geven. Het eten gaat zo trouwens wel erg kort duren; zo'n schrijf hebben ze in 1 seconden op!!! :eek:

Ben gelijk bij de poelier naar binnen gelopen, en die kunnen allerlei kippenvlees voor me bestellen. Moet ik wel tien kilo afnemen (gelukkig komt de nieuwe keuken over een paar weken, dan heb ik een vriezer over) dus ik wacht nog even met het bestellen daarvan. Ik betaal dan 35 cent per kilo, wat me wel redelijk leek. Ja toch? Uiteraard wil ik bij het bestellen nog wel even precies weten wat ik nou ga krijgen, maar nu was ik in zo'n jubelstemming dat ik er verder niet over gehad heb. :oeps:

Nou ja, ben erg enthousiast maar zoals jullie waarschijnlijk wel kunnen merken; ik vind het ook wel erg spannend. :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ja hoor, je kunt gewoon 2x per dag blijven geven. Qua hoeveelheid even goed kijken hoe ze het erop doen. Bram krijgt bijv. het dubbele van de aanbevolen hoeveelheid en er zijn ook honden die minder dan de aanbevolen hoeveelheid moeten hebben.

Geen stress, het komt allemaal goed, het is alleen wel te hopen dat ze het lusten :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
miekmiek

Daar twijfel ik eigenlijk niet eens aan. Het zijn echte vreetmonsters hier, dus dat komt wel goed. :wink:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik ben ook met kvv begonnen, maar weet nog niet zo goed welk merk ik wil gaan geven. Welk soort van de energique ga jij geven aan je honden?
Ik heb nu Duck therapie, maar ik ben er niet tevreden over, vandaar mijn vraag.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Leuk :cheer: Ik geniet er elke keer weer van als ze hier vol enthousiastme in hun bakjes duiken :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het geven van botten een beetje eng maar verder bevalt het super hier :cheer: Soms staat Dapper echt te kluiven op een manier waarvan je denkt dat al zijn tanden zullen breken naast dat hij gaat stikken in de botten :N: Maar het gaat goed en ze zien er bijzonder mooi uit :ok: Ik hoop dat Femke en Tommie het er ook zo goed op gaan doen.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Leuk Miek! :ok: Je moet eens opletten hoe mooi je hondjes worden!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Da's fijn voor Tommie en Femke :cheer:

Het is inderdaad wel hap-slik-weg. Moos en Saar moeten het samen doen met 2 Rodi schijven per dag. Da's ook een muizenhapje :mrgreen:
Afbeelding
alani
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door alani »

Super dat je overstapt je honden zullen je dankbaar zijn :mrgreen:

Ik geef de ene keer 1x per dag, de andere keer 2x per dag en heel soms 3x per dag Zo een keer in de 10 tot 14 dagen helemaal niets op een dag :mrgreen: maar hij eet dan ook een kilo per dag dus is wat makkelijker te verdelen in de bak.
Nemo barft en kvvt (carnibest) en ik heb geen vaste voertijden, een wolf in de natuur weet ook niet wanneer hij iets vangt en dus weer wat te eten heeft, het voordeel hiervan is dat je om 17 uur bijv geen zeurende hond in je keuken hebt staan :wink:

Maar als je gewend bent om 2x per dag te voeren kun je dit gewoon doorzetten, als je het in 1x wilt geven is dat ook prima.

Als je zelfsamengesteld erbij gaat geven (dat lees ik uit het poelierzinnetje) moet je je niet alleen gaan beperken tot kip, meer variatie met bijv lam schaap paard of geitenvlees is dan aan te raden. Rundvlees zit al voldoende in de Energique verwerkt
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

ik geef het 1 keer per dag in de ochtend, een hond neemt de voeding beter op met een volle maag, vandaar dat ik als ik vers geef gelijk ze buikie rond voer. :mrgreen:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Re: vraagje kvv

Ongelezen bericht door Rami »

miekmiek schreef: Ben gelijk bij de poelier naar binnen gelopen, en die kunnen allerlei kippenvlees voor me bestellen. Moet ik wel tien kilo afnemen (gelukkig komt de nieuwe keuken over een paar weken, dan heb ik een vriezer over) dus ik wacht nog even met het bestellen daarvan. Ik betaal dan 35 cent per kilo, wat me wel redelijk leek. Ja toch? Uiteraard wil ik bij het bestellen nog wel even precies weten wat ik nou ga krijgen, maar nu was ik in zo'n jubelstemming dat ik er verder niet over gehad heb. :oeps:
Laat je ze eerst aan het complete versvoer wennen voordat je kip gaat geven? Of krijgen ze nu ook al eens vers (naast brok)?

Ik merkte bij Bil toendertijd dat te snel introduceren van vleugels, bouten en karkassen toch wat spijsverteringsproblemen veroorzaakte. Denk dat het met het verteren van bot te maken had. Nekken en spiervlees (filet/borst) gaf geen problemen
Inmiddels verdraagt 'ie alles prima hoor (en Silka had er helemaal geen problemen mee) dus ik ben sowieso voorstander van barfen naast kvv (of alleen barf, uiteraard).
Mocht kip goed gaan kun je al snel voor andere 'diersoorten' kiezen. Juist die soorten die niet verwerkt worden in Energique. En dan liever spiervlees dan orgaan (omdat in de meeste kvv's al veel organen verwerkt zijn).
Maar goed, eerst maar eens het complete versvoer! :wink:

35 cent per kilo lijkt met niet al te duur, trouwens. Ligt er een beetje wat je er voor krijgt. Zijn het organen (levers, maagjes), nekken, vleugels, karkassen? En zijn die goed-bevleesd?
Nou ja, zoals je zelf al tikte: dat moet je nog maar even navragen! :wink:

In ieder geval: succes! :ok:
Afbeelding
alani
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door alani »

Rob* schreef:ik geef het 1 keer per dag in de ochtend, een hond neemt de voeding beter op met een volle maag, vandaar dat ik als ik vers geef gelijk ze buikie rond voer. :mrgreen:
Als ik 1x per dag voer geef ik het juist 's avonds, overdag is rennen, zwemmen of naast de fiets en dat vind ik niet zo lekker met een volle maag. Ik geef het dan rond een uur of 7 in de avond en laat hem daarna alleen nog een keer uit voor de behoefte te kunnen doen.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Buffy krijgt 's morgens een schijf en ' s avonds een schijf. In totaal 200 gram per dag.

Anne
miekmiek

Demi schreef:Ik ben ook met kvv begonnen, maar weet nog niet zo goed welk merk ik wil gaan geven. Welk soort van de energique ga jij geven aan je honden?
Ik heb deze;

Afbeelding

gewoon vrij standaard dus. Tommie heeft nu wel wat huidproblemen, maar ik heb het idee (en de hoop) dat die gaan verdwijnen met het voeren van kvv. Vandaar dat ik eerst de gewone standaard heb gekozen, en niet eentje die ook nog eens speciaal voor honden met huidproblemen is. Ik denk dat dat namelijk niet nodig is.
miekmiek

Re: vraagje kvv

Rami schreef:
Laat je ze eerst aan het complete versvoer wennen voordat je kip gaat geven? Of krijgen ze nu ook al eens vers (naast brok)?
Ze krijgen nu alleen kvv, zodat ik goed kan zien hoe ze erop reageren. Als dat eenmaal soepel verloopt wil ik rustig aan beginnen met het geven van vers.
Eva
Actief

Ongelezen bericht door Eva »

Wat kost energique?
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

miekmiek schreef:
Demi schreef:Ik ben ook met kvv begonnen, maar weet nog niet zo goed welk merk ik wil gaan geven. Welk soort van de energique ga jij geven aan je honden?
Ik heb deze;

Afbeelding

gewoon vrij standaard dus. Tommie heeft nu wel wat huidproblemen, maar ik heb het idee (en de hoop) dat die gaan verdwijnen met het voeren van kvv. Vandaar dat ik eerst de gewone standaard heb gekozen, en niet eentje die ook nog eens speciaal voor honden met huidproblemen is. Ik denk dat dat namelijk niet nodig is.
Je zult versteld staan.
Ghaya van mij had enorme huidproblemen, was helemaal kaal van dr buik tot dr nek zeg maar, binnen 2 weken op Carnibest begon dr haar te groeien op dr buik en nu zitten er gewoon weer plukken haar en dr nek begint ook te komen nu.
Ook voelt ze nit meer klam aan en begint ze steeds minder te stinken, ook dr huid die normaal pikzwart was, wordt nu weer roze....

Ik voer Carnibest, afgewisseld met pens, kippennekken/ruggen en visafval wat ik gratis krijg van de visboer (zalmkoppen e.d.) en ander spuel waar goedkoop aan kan komen.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

alani schreef:
Rob* schreef:ik geef het 1 keer per dag in de ochtend, een hond neemt de voeding beter op met een volle maag, vandaar dat ik als ik vers geef gelijk ze buikie rond voer. :mrgreen:
Als ik 1x per dag voer geef ik het juist 's avonds, overdag is rennen, zwemmen of naast de fiets en dat vind ik niet zo lekker met een volle maag. Ik geef het dan rond een uur of 7 in de avond en laat hem daarna alleen nog een keer uit voor de behoefte te kunnen doen.
Ja inderdaad zo doe ik dat ook. Hier krijgen ze 's morgens ook eten maar de grote hoeveelheid zeg maar krijgen ze 's avonds. 's morgens alles in 1x geven zou ik nooit doen. :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”