Hondje, 10,9 kg voor de castratie (reu) nu 2 jaar later 13 kg. Is erg aangekomen.
Schofthoogte 31 cm.
Nu ook sloom geworden.
Beestje moet dus afvallen.
Kun je een hond dan een tijd 1 burger energique per dag geven? Evt aangevuld met gekookte groenten, tegen de honger (heeft altijd honger)
wandelen: 1,5 tot 2 uur per dag, af en toe rennen maar dat is nooit zo lang, 10 minuten achter de fiets aan, los.
Hoeveel mag zo'n hond binnen bv 1 maand afvallen?
Tips/advies graag!!!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
advies gevraagd
Moderator: moderatorteam
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Een antwoord op mijn gevoel: 100 gram per week afvallen zou ideaal zijn.
Kan het niet geheel onderbouwen. Wel hebben we ons ene kooikerhondje vaak op dieet gehad en volgens mij viel ze toen ongveer die hoeveelheid per week / 400 gram per maand af.
Het gewicht van voor de castratie, denk ik niet dat terug zal komen. Dus dat als "doel" stellen is niet realistisch.
Kan het niet geheel onderbouwen. Wel hebben we ons ene kooikerhondje vaak op dieet gehad en volgens mij viel ze toen ongveer die hoeveelheid per week / 400 gram per maand af.
Het gewicht van voor de castratie, denk ik niet dat terug zal komen. Dus dat als "doel" stellen is niet realistisch.
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
Prima, volgens mij heb ik ooit ook eens zoiets gelezen maar kon het niet terugvinden.
Dan zou hij met 4 maanden 1600 gram kwijt moeten kunnen zijn.
Dat lijkt me voldoende, inderdaad na castratie krijg je een wat steviger hond, is ook geen probleem, maar nu is ie echt sloom geworden en dat is erg zonde en niet goed.
Dank
Dan zou hij met 4 maanden 1600 gram kwijt moeten kunnen zijn.
Dat lijkt me voldoende, inderdaad na castratie krijg je een wat steviger hond, is ook geen probleem, maar nu is ie echt sloom geworden en dat is erg zonde en niet goed.
Dank