Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Te weinig?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Te weinig?

Ongelezen bericht door Demi »

Kenzo krijgt sinds een tijdje alleen nog kvv (hij heeft blaasgruis) nou krijgt hij 500 gram op een dag ( 5 plakken dus) en ik heb het idee dat het niet genoeg s, hij zeurt enorm om eten (heeft hij nog nooit gedaan)
en heeft het binnen 2 tellen op :19:
Maar als ik op de verpakking kijk moet hij toch echt genoeg krijgen :denken:
hij was altijd 30 kilo, maar is doordat hij even flink ziek was afgevallen naar 27 kilo
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Casper krijgt hier meer Duck dan op de verpakking staat anders valt hij teveel af. Gewoon een poosje een plak meer geven en kijken hoe hij het daarop doet. Tenminste, als dat kan vanwege de blaasgruis. Maar dat zal toch geen problemen geven?
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Eva
Actief

Ongelezen bericht door Eva »

Misschien er bv sperziebonen of een andere groente doorheen doen, dit puur alleen om zijn maag meer te vullen. Ik doe er 's avonds altijd groente bij, of een broodje. Je kunt een boel dingen verzinnen om erdoorheen te doen (rijst, pasta e.d)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik vind 500 gram per dag voor hem wel weinig! Hij is toch erg druk? FritZ (nu 33 kilo) kijgt nog steeds 1200 tot anderhalf kilo per dag. Die moet nog aankomen maar ik denk dat hij op een kilo blijft steken.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

De tabel op de verpakking klopt vaak niet omdat daar geen rekening wordt gehouden met de activiteit (en) van de hond.

Vegas zou volgens de tabel van Bandit 400 gram nodig hebben maar dan blijft hij hongerig en valt hij af. Ik geef hem 700 gram per dag en daar gaat het goed op en is de hongerigheid verdwenen :wink:

Misschien kan je hem toch iets meer geven en dan even kijken of hij niet dik wordt?
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Als 30 kilo zijn goede gewicht was wil hij die kilo's die hij kwijt is weer bij eten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”