Janus loopt sinds een week af en toe mank met zijn achterpoot.
Bij het bevoelen geeft hij geen pijn aan.
Ik dacht aan groeipijn, en de DA leek dit ook het meest waarschijnlijke (na onderzoek).
Heb rimadyl meegekregen, dit geef ik zo nodig omdat hij anders de boel gaat overbelasten.
Hebben jullie ervaring met jonge honden met groeipijn?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Groeipijn?
Moderator: moderatorteam
-
C@rmen
-
Maaike
- Zeer actief
Ja, Casper heeft het gehad als pup. Ik ben toen hij voor de zoveelste keer aan het maken was, bij dr. Krooshof beland en die heeft hem helemaal binnenstebuiten gekeerd om tot de conclusie te komen dat hij groeipijnen had. Ik kreeg het advies om pijnstillers te gebruiken indien nodig (Quadrisol) en het voer wat ik hem toen gaf moest ik hem zeker tot hij een jaar, anderhalf jaar zou zijn blijven geven (Royal Canin Maxi Junior). Toen hij 9 maanden was, heeft hij zijn laatste "pijnweek" gehad en daarna geen last meer. Het voer heb ik hem tot 13 maanden gegeven en ben toen overgegaan op volwassen voer van RC. Of het geholpen heeft...geen ideeeee, maar ik kan wel zeggen dat hij eigenlijk nooit wat aan zijn bewegingsapparaat mankeert.
Ik kan mij eigenlijk niet echt herinneren of ik Cas nou echt rustig heb gehouden als hij weer eens een weekje last had...volgens mij niet, maar de wandelingen heb ik geloof ik wel ingekort, balletje gooien achterwege gelaten en het hem verder zelf laten uitzoeken.
Een ding is zeker, het groeien houdt een keer op
Ik kan mij eigenlijk niet echt herinneren of ik Cas nou echt rustig heb gehouden als hij weer eens een weekje last had...volgens mij niet, maar de wandelingen heb ik geloof ik wel ingekort, balletje gooien achterwege gelaten en het hem verder zelf laten uitzoeken.
Een ding is zeker, het groeien houdt een keer op
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
-
Jolly
- Zeer actief
Luca heeft als pup ook groeipijnen gehad, en werd meteen op een seniorenbrok gezet (Specific) en een een onstekings-pijnstiller Corthaphen. En absolute lijnrust, moeilijk maar het heeft zich wel geloond.
Ook heb ik Luca een voedingsuplement gegeven.
www.glucobest.nl
Ook heb ik Luca een voedingsuplement gegeven.
www.glucobest.nl
Groetjes Jolanda