Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Flink ontstoken oog, wat te doen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Terra

Flink ontstoken oog, wat te doen?

Ongelezen bericht door Terra »

Wij hadden zaterdag een housewarming party en sindsdien heeft Terra een ontstoken oog. We hebben met zijn allen goed opgelet, maar ik heb nu toch twijfel of er niet een lief klein kindje met lieve kleine vingertjes in de buurt is geweest van het oog van Terra. Maar meer dan een vermoeden kan ik er niet van maken. Maar goed, het oog is ontstoken dus. Niet een beetje maar ook flink, zowel oog als oogleden zijn rood, het vliesje trekt er half voor, het onderste ooglid gaat 'hangen' zoals bij een bloedhond, er komt flink wat pus uit en ze heeft er zichtbaar last van. Weet er iemand een huismiddeltje hiertegen, of wordt het toch een bezoekje aan de dierenarts? (Bij mezelf kijk ik ontstoken ogen een paar dagen aan, maar ik twijfel bij Terra...)
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

even naar de dieren arts een oog gaat niet alleen ontsteken als er in word geprikt het kan ook komen door dat er iets in is gekomen van buiten
gras,langs een takje :denken:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Merak
Actief

Ongelezen bericht door Merak »

Ik zou even een ritje naar de dierenarts doen, met name als je niet zeker weet of er kindervingertje in hebben gezeten. De dierenarts kan eenvoudig kijken of het oog niet beschadigd is en zal een zalfje voorschrijven.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Precies, in dit geval zou ik ook even naar de dierenarts gaan. Kan ie gelijk even kijken of het hoornvlies niet beschadigd is met een fluoriserende vloeistof of kleurstaafje.

In milde gevallen van oogontstekingen kan kamillethee een uitkomst bieden (wel van die gedroogde bloemmetjes, dus niet een kant- en klaar zakje van Pickwick of zo).

Maar zoals jij de ontsteking omschrijft, denk ik toch wel dat hier een antibioticazalf- of druppeltje aan te pas moet komen om dit te genezen. Dit red je niet met kamillethee.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Terra

Ongelezen bericht door Terra »

Het ziet er al wel een stuk beter uit als vanmorgen, maar ik maak toch maar even een afspraak met de DA. Just to be sure. Bedankt voor de tips!
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Als ze hier een ontstoken oog hebben, spoel ik het oog met (afgekoeld) gekookt water.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”