Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips voor broertje van Xena *update* het gaat niet goed!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Tips voor broertje van Xena *update* het gaat niet goed!

Ongelezen bericht door Ianthe »

Xena's broertje Shailo is het tegenovergestelde van Xena een enorme vreetzak. :N:
Xena eet gewoon echt totdat ze genoeg heeft, ookal is er kaas of rodi dan hoeft ze gewoon niet meer :19: Daar zijn we eigenlijk best blij mee, ze zal zich niet zo snel over eten, want ookal zijn het koekjes ze eet niets wanneer ze geen honger heeft :wink:

Het tegenovergestelde is Shailo, hij eet alles wat los en vast zit. Hij is veel te dik, zijn buikje kan je duidelijk zien hangen als hij loopt. Hij kan ook veel minder dan Xena, hard rennen dat zit er niet in. Het is af en toe best zielig als je ziet dat Shailo zo aan het hijgen is. Xena rent dan nog vrolijk heen en weer, terwijl hij er verloren achteraan sjokt.
We hebben ze allebij gewogen bij de dierenarts bij de puppyparty:
Xena woog 2,8 - Shailo woog 3,4 kg

2 dagen later waren we er voor de puppyenting, toen stonden ze er beide weer op. (dezelfe tijd, en beide goed geteten)
Xena woog 2,8 - Shailo woog 3,8 kg

Een aanzienlijk verschil met Xena en ook nog zoveel aangekomen in 2 dagen :eek:

Is dat niet een beetje veel voor een pup van 12 weken, schofthoogte is 19 cm, en hij weegt dus 3,8 kg.
Xena is precies even oud(heb je zo met nest broertje en zusje :mrgreen: ) en is 18 cm hoog, en weegt 2,8 kg.

De dierenarts heeft heir overigens niets van gezegt...

De eetpatronenvan die 2 zijn bijna hetzelfde.
Xena kreeg in die tijd nog 3x per dag Rc 30 gram, waarvan ze niet altijd alles op at
En Shailo kreeg toen Carocroc 3x per dag 30 gram, waarvan het binnen 30 sec. op was.

Ze vonden dat shailo te dik werd en nu staat hij op 3x per dag 10 gram :jank: :devil: Dat is toch veel te weinig voor zo'n puppy :jank:

wat zijn tips om te pup te laten afvallen, of is dat niet nodig en moeten ze dat pas toen als shailo volwassen is?
Laatst gewijzigd door Ianthe op 12 sep 2006 08:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Tijdelijk wat schraler voeren (maar geen 3 x 10 gram) en de pup is zo weer op gewicht. Nou net bij een pup is dat met een kleine aanpassing zo gepiept omdat ze zo heel hard groeien voor de rest. De pup hoeft niet af te vallen, maar moet minder snel aankomen de komende periode.

Anne
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

doordat hij nu minder eten krijg zal hij best afvallen
maar ik denk dat je dit bij een pup niet zo moet doen

meer bewegen en iets minder eten is soms ook al een hele vooruitgang

ipv 3 x 30 gram kan je ook ex 25 gram en iets meer bewegen
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

ooooooh, het gaat niet de goede kant op... :N:

Toen Xena zaterdag 9 september moest komen voor de weging en meting
Dat doen ze omdat ze in een tabel bij kunnen houden hoe ze groeiden. Ze hebben die groeitabel ook van de ouders. Dus kan je ong. zien hoegroot ze worden. (Xena word zoals het er nu uitziet ong. haar moeder)

Xena:
3.1 KG
19,5 cm schofth.
31 cm ruglengte (tja tekkelbloed hé :wink:)
30 cm borstomtrek

Shailo:
4.7 kg
20 cm schofth.
38 cm ruglengte
42 cm bostomtrek

je ziet wel dat de verhoudingen bij shailo een beetje verschillend zijn als die bij Xena. Overigens hebben ze nu altijd een bak met voer staan, die bijgevuld word als tie op is. :eek:

En meer beweging amehoela, die pup kan blij zijn als hij 1 wandeling in de week mag maken.

Dat was eerst ook zo met Xena vanwegen huiswerk perikelen, maar nu ik weet hoe ik het moet plannen. Nu mag Xena minstends 1x per dag een lange wandeling (1/2 uur tot 1 uur) En elke zaterdag minstends 4 wandelingen. En zondag 2 kleintjes en 1 supergrote van 1 uur los naar het bos. We doen daar ook oefeningentjes dus niet nonstop lopen.

En Xena is vrij rustig geworden, alleen blaft ze wel tegen de buren. Maar die hebben wel eens tegen haar gegromd en gestampt met hun voeten. Toen is wel mijn moeder er heen gegaan en gezegt dat het echt niet hielp :neenee: .Die mensen zijn overigens volwassen, zoiets doe je toch niet met een hond :19:
Maar eigenschuld dikke buld, Xena blaft nog steeds tegen hen.

PS: overigens rent shailo niet meer. Xena heeft geen last van het probleem. Maar Shailo komt niet verder dan draf.(hoe noem je dat bij honden :denken: ) En Xena kan racen van 1 tot 50 in 2 sec (bij wijze van spreken :pffff: )
Is dat ook vanwege meer gewicht meeslepen, of vanwege zijn extra lange rug.

Gewijzigd vanwege overdrijven :wink:
Laatst gewijzigd door Ianthe op 12 sep 2006 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Pardon, een hondje van 3 maanden 1,5 uur laten wandelen?
Je kunt ook teveel doen.
Ik laat mijn Jack Russell pup van 11 weken, een kwartiertje wandelen, dan even op de arm uitrusten en na 10 min nog een kartiertje, dan is ze versleten....
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

fes/lou schreef:Pardon, een hondje van 3 maanden 1,5 uur laten wandelen?
Je kunt ook teveel doen.
Ik laat mijn Jack Russell pup van 11 weken, een kwartiertje wandelen, dan even op de arm uitrusten en na 10 min nog een kartiertje, dan is ze versleten....
Wandelen ja? Als het anderhalf uur is dan gaan we meestal naar de stad. Bij elke winkel die we in gaan word ze opgetild. Dus ze loopt niet de hele tijd hoor. En na een winkel of 5 valt ze meestal in slaap in mijn armen. En dan gaan we terug naar huis. Dus al met al loopt ze tussen het half uur en 3 kwartier. En ze kan veel uitrusten.

PS: sorry dat ik weer zo aan het overdrijven was :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Pink0Pink schreef:
Ik hoop het wel, want twee uur los in het bos rennen is ook veel te lang. Ennuh, ook als je door de week huiswerk hebt kan hondje best eens uitgelaten worden, een rondje van 20 minuutjes.

Anne
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Pink0Pink schreef:
Ik hoop het wel, want twee uur los in het bos rennen is ook veel te lang. Ennuh, ook als je door de week huiswerk hebt kan hondje best eens uitgelaten worden, een rondje van 20 minuutjes.

Anne
Gewijzigd :ok:

Ennuh, dat met dat huiswerk daarom zet er er ook in EERST HAD IK GEEN TIJD. Dat betekend NU WEL :cheer:

Maar waarschijnlijk gewoon verkeerd begrepen, en ik heb wel veel huiswerk hoor. Ik zit op een gymnasium. Dat is zweten. (maar je word er wel voor beloond: So frans 9,3 :cheer: en So Engels 9 :cheer:)

eerst dacht ik dat ik geen tijd meer had voor hondje, maar nu maak ik huiswerk tegelijk met computeren (hondenforum lezen, woordjes lezen ect.) En daarna ga ik spelen/wandelen met het hondje.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Jouw hondje is een teef en het andere hondje is een reu...ik vind er nog niet eens zo gek veel verschil in zitten als ik dit zo bekijk hoor..
Ik snap niet zo goed waar jij je druk om zit te maken met "ohhhh dit gaat helemaal niet goed" :19:
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

mercedes2803 schreef:Jouw hondje is een teef en het andere hondje is een reu...ik vind er nog niet eens zo gek veel verschil in zitten als ik dit zo bekijk hoor..
Ik snap niet zo goed waar jij je druk om zit te maken met "ohhhh dit gaat helemaal niet goed" :19:
Misschien wel omdat het andere hondje te dik is en onbeperkt eten krijgt waardoor hij nog dikker word :idea:

Het is enerzijds voor een pup slecht om zo dik te zijn, maar anderzijds vind ik het ook erg zielig dat hij nog nouwlijks uithoudings vermogen heeft. Hij kan niet op de bank springen die even hoog is als zijn kop. (weet dat op de bank springen niet goed is maar dat doen alle honden daar) En dus als ze aan het spelen zijn en de ene springt op de bank dan kan Shailo niet eens meespelen :19:

Ik vind het gewoon zielig dat een hondje zo belemmerd word in zijn gedram omdat de mensen hem te veel voeren.

Maar als jou mening anders is dan respecteer ik dat.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Pink0Pink schreef:
mercedes2803 schreef:Jouw hondje is een teef en het andere hondje is een reu...ik vind er nog niet eens zo gek veel verschil in zitten als ik dit zo bekijk hoor..
Misschien wel omdat het andere hondje te dik is en onbeperkt eten krijgt waardoor hij nog dikker word :idea:

Het is enerzijds voor een pup slecht om zo dik te zijn, maar anderzijds vind ik het ook erg zielig dat hij nog nouwlijks uithoudings vermogen heeft. Hij kan niet op de bank springen die even hoog is als zijn kop. (weet dat op de bank springen niet goed is maar dat doen alle honden daar) En dus als ze aan het spelen zijn en de ene springt op de bank dan kan Shailo niet eens meespelen :19:

Ik vind het gewoon zielig dat een hondje zo belemmerd word in zijn gedram omdat de mensen hem te veel voeren.

Ja, dat is ook zielig en het is niet leuk voor het hondje, maar wat doe je eraan? Je kunt niet meer dan die mensen wat tips geven om het hondje niet zo aan te laten komen en hem wat meer beweging te geven.
Ik kan ook niet beslissen voor Rimpel's broertjes en zusjes en ouders wat het beste is...
starfleet
Erelid

Vind ik ook hoor. Zorg jij maar goed voor je eigen hondje, je kan het leed van de hele wereld niet op je nemen.

Anne
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

mercedes2803 schreef:
Pink0Pink schreef:

Ja, dat is ook zielig en het is niet leuk voor het hondje, maar wat doe je eraan? Je kunt niet meer dan die mensen wat tips geven om het hondje niet zo aan te laten komen en hem wat meer beweging te geven.
Ik kan ook niet beslissen voor Rimpel's broertjes en zusjes en ouders wat het beste is...
Ja ik weet het... zaterdag word ze daar weer gewogen, dan zal ik het nog eens over die voerbak hebben. Meer bewegen is geen optie omdat de Moeder van een van die mensen (al 80, en die mensen zijn 40) een maand geleden een beroerte heeft gehad en die moest in een verzorgings tehuis. Een lang verhaal in ieder geval. en daar gaan ze nu iedere avond naar toe dus hebben ze geen 'tijd' om de honden 15 min. uit te laten. :19: :jank:

En waarschijnlijk ook gewoon geen zin. :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”