Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hongerig

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Hongerig

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas oogt de laatste paar weken hongerig. Ik ben overgestapt op ander voer (Bandit) en sinds twee weken krijgt hij 600 gram per dag, hetzelfde als hij van de Carnibest kreeg ondanks dat ze van Bandit zeggen dat hij veel minder nodig heeft.

Vegas is goed op gewicht en is niks niet te dun of te mager, of te dik. Als ik Rodi pak wanneer we gaan trainen of zoekspelletjes doen dan valt hij aan als een uitgehongerd beest, hij lijkt dan echt veel honger te hebben. Eerder reageerde hij nooit zo op extraatjes.

Nu mijn vraag: Kan het zo zijn dat hij honger heeft ondanks dat voldoende te eten krijgt en goed op gewicht is?

Meer eten geven is geen optie want dan wordt hij dik :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat weegt hij eigenlijk en hoeveel doe je met hem? Omdat hij een reu is is zijn stofwisseling zowiezo wat sneller dan voor de gemiddelde hond berekent in tabellen. Dapper kan eten wat hij wil maar dik wordt hij niet. Hij krijgt nu 500 gram vlees per dag (6x per week) en wordt gemiddeld uitgelaten omdat hij dus altijd aan een flex moet lopen. Wel 3-4 keer per week een flink eind fietsen. Ik denk dat Vegas rond de 30 kilo zit? En dat jij hem meer beweegt dan wij Dapper omdat hij los kan rennen. Kijk het anders een poosje aan en weeg hem wekelijks om te zien of hij niet heel langzaam toch stiekem wat aan het afvallen is :wink: Als dat erg langzaam gaat valt het nl helemaal niet op.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

MARC_S schreef:Wat weegt hij eigenlijk en hoeveel doe je met hem? Omdat hij een reu is is zijn stofwisseling zowiezo wat sneller dan voor de gemiddelde hond berekent in tabellen. Dapper kan eten wat hij wil maar dik wordt hij niet. Hij krijgt nu 500 gram vlees per dag (6x per week) en wordt gemiddeld uitgelaten omdat hij dus altijd aan een flex moet lopen. Wel 3-4 keer per week een flink eind fietsen. Ik denk dat Vegas rond de 30 kilo zit? En dat jij hem meer beweegt dan wij Dapper omdat hij los kan rennen. Kijk het anders een poosje aan en weeg hem wekelijks om te zien of hij niet heel langzaam toch stiekem wat aan het afvallen is :wink: Als dat erg langzaam gaat valt het nl helemaal niet op.
Vegas woog de laatste keer 27,8 kilo (dat is een week of 3 geleden). Hij eet 600 gram Bandit Geitmix per dag. Volgens de tabel hoeft hij maar 400 gram (ruim genomen), dat heb ik een paar dagen gegeven maar toen zag ik meteen al dat hij meer nodig heeft. Op zich zie ik heel snel of hij afvalt want zijn taille slinkt dan heel snel. Ik zal hem toch eens gaan wegen vanavond en het dan eens in de gaten houden.

Op het moment krijgt Vegas iets minder beweging dan normaal omdat het enorm druk is bij ons op de zaak. In het weekend sowieso twee grote onaangelijnde wandelingen en doordeweeks minimaal 1 keer 's avonds. Verder loopt hij dus veel aan de lijn op het moment dus in principe zou hij juist geen trek meer moeten hebben.

Sinds een paar weken ben ik ook intensief met hem aan het trainen waardoor de Rodi worst erg in 'the picture' is komen te staan. Zou dat er nog mee te maken kunnen hebben? Ik train enerzijds zo intensief omdat de cursussen binnenkort weer gaan beginnen en anderzijds om de gemiste wandelingen te compenseren.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

dubbel
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”