Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoera hoera, eer de Rodi compleet!!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Hoera hoera, eer de Rodi compleet!!

Ongelezen bericht door Ianthe »

Jaa, Xena vind de rodi heerlijk. We hebben nu rodi compleet rund en groenten geprobeert. En het is een succes, ze heeft 1 geprakte schijf in 30 seconden op gegeten. :ok:
Maar moet je het echt 3 uur laten ondooien, bij ons is dat onmogelijk. We hebben het nu wel gedaan. Maar wel 2 uur een piepend en springend stuiterballetje gehad. :mrgreen:

Maar toch nog even een vraagje, wanneer kan ze op 2 maaltijden. Ze is nu 13 weken. Dat is makkelijker in verband met 1x perdag brokjes en 1x per dag rodi.
Ze is van een klein ras, moeder is 24 cm hoog en vader 26 cm. Ze is dus waarschijnlijk al snel uitgegroeid en volwassen.

Haar voedigs schema willen we dus laten worden:
8.00 brokjes Royal Canin mini junior
19.00 rodi compleet....

Is dat goed, of moeten we een ander schema handhaven?
tips graag. :ok:
Afbeelding
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Ik zou zelf nog niet naar 2 maaltijden gaan omdat ze nog snel groeien en het voedsel dan beter verdeeld kan worden. Althans, zo is het mij uitgelegd. Belle stond met 8 weken op 4 maaltijden per dag en nu, ze is 18 weken, op 3 per dag.
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Voorlopig blijft ze nog wel even op 3 maaltijden hoor, kan het dan met 5 maanden(20 weken) op 2 of moeten we langer wachten (8maanden, 10 maanden)?

En nog ff een vraagje, misschien erg dom, maar wat betekend KVV? is dat hetzelfde als Rodi,Duck en carnibest??
Afbeelding
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Ik zelf zou ze ook nog even op 3 maaltijden laten staan per dag :ok:
Afbeelding
Laila
Actief

Ongelezen bericht door Laila »

Ik heb Tigo met 5 maanden op 2 maaltijden gezet. En de Rodi of Duck ontdooi ik wel eens in de magnetron als ik het vergeten ben.
Afbeelding
MissPapillon
Vaste gebruiker

Eten ontdooien

Ongelezen bericht door MissPapillon »

Ik doe s'avonds uit de vriezer halen wat hij de volgende dag gaat eten, ik leg dit in de koelkast en een uurtje voor dat hij gaat eten laat ik het op kamer temperatuur komen, dit werkt het best en je kan het nooit vergeten, lekker trouwens dat jou puppy ook goed gaat eten nu.

Succes verder

Anna

P.S hier ook nog 4 maaltijden per dag maar de DA zij dat ik makkelijk naar 3 kan.
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

Even over het ontdooien van de Rodi: wij doen de bevroren schijf in een plastic zakje die we in warm water leggen. Ik weet niet of het goed is maar het werkt wel! :mrgreen: Binnen een kwartier is het ontdooid.
maanbo
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door maanbo »

Some-one schreef:Even over het ontdooien van de Rodi: wij doen de bevroren schijf in een plastic zakje die we in warm water leggen. Ik weet niet of het goed is maar het werkt wel! :mrgreen: Binnen een kwartier is het ontdooid.
als ik vergeten ben het vlees de avond ervoor eruit te halen en in de koelkast te leggen, doe ik het ook zo.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik zou haar nog even op drie maaltijden laten. Wij zijn met een maand of vijf/zes oversgeschakeld op twee.
De Rodi kan je 's morgens bij het brokken voeren in de koelkast leggen, dan is hij ' s avonds ontdooid. Als je wil kan je hem dan een minuutje op de ontdooistand van de magnetron op temperatuur laten komen als je vergeten bent de kou er af te laten komen.

Anne
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Pink0Pink schreef:En nog ff een vraagje, misschien erg dom, maar wat betekend KVV? is dat hetzelfde als Rodi,Duck en carnibest??
Ja dat is hetzelfde, kvv betekend kompleet vers vlees.
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Ok besloten we blijven op 3 maaltijden tot 5 maanden, dan gaan we over op twee.

Haar voedings schema tot 5 maanden is nu:

7.00/8.00 rodi compleet
12.00/13.00 Royal Canin junior mini
18.00/19.00 rodi compleet

ennuh nog een vraagje :mrgreen: Kan je op een dag 2 verschillende soorten rodi compeet geven, bijv. s'ochtends rund en groente en s'avonds wat anders? Dit is alleen van toepassing wanneer het pak halverwege de dag op is :wink:
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Pink0Pink schreef: ennuh nog een vraagje :mrgreen: Kan je op een dag 2 verschillende soorten rodi compeet geven, bijv. s'ochtends rund en groente en s'avonds wat anders? Dit is alleen van toepassing wanneer het pak halverwege de dag op is :wink:
Ja hoor, dat is geen probleem.
Als je wilt kun je elke maaltijd een ander smaakje Rodi geven.
Afbeelding
Eva
Actief

Ongelezen bericht door Eva »

Als je het diepvriesvoer verhit in de magnetron verliest het nog meer voedingsstoffen. Ontdooien dmv warm water is ook niet goed, ook dan verliest het vlees voedingsstoffen en door het snellere ontdooien is de kans op bacterievorming groter.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”