Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorhuidontsteking

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Voorhuidontsteking

Ongelezen bericht door tura »

Een kennis van mij heeft een jonge Rottweilerreu van een maand of 9, nu heeft deze voorhuidontsteking en de DA heeft haar daar Prepusol voor gegeven, om te spoelen.......dit schijnt echter slecht te helpen en volgens de DA was dan een castratie alleen nog een optie :N: dit vind ze een beetje errug drastisch en vroeg aan mij of ik misschien iets anders wist...... daar ik totaal uit t reuen gebeuren ben, :19: wil ik het hier aan jullie vragen.....weten jullie misschien andere middels om dus de voorhuidontsteking weg te krijgen.....alvast bedankt voor de reactie's...
Dibbes
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dibbes »

als je zoekt op "voorhuidontsteking" met de zoekfunctie kom je een heleboel informatie tegen. Maar er zijn zeker nog wel meer dingen die die kennis kan proberen.
Afbeelding
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Dibbes schreef:als je zoekt op "voorhuidontsteking" met de zoekfunctie kom je een heleboel informatie tegen. Maar er zijn zeker nog wel meer dingen die die kennis kan proberen.
Oke, bedankt, niet aan gedacht :smile: ga ff op onderzoek uit :ok:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Laat de reu eerst maar eens ouder worden. Veel reuen krijgen last van voorhuidonstekingen op die leeftijd, omdat de hormonen beginnen te werken en dat gaat dan vaak weer over als ze een jaar of anderhalf zijn geweest.
De cleaners van de dierenarts helpen inderdaad vaak niet. Je kunt het ook spoelen met (afgekoeld) gekookt water of kamillethee. Toen Bono wat last van voorhuidontstekingen had, heb ik hem vitamine C tabletten gegeven en dat heeft bij hem goed geholpen. Hij heeft als jonge, opgroeiende reu regelmatig last gehad van voorhuidontstekingen, maar nu hij wat ouder wordt, is het eigenlijk helemaal over.
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Ik heb mij laten vertellen dat een voorhuidonsteking chronisch is in veel gevallen. Mijn dierenarts adviseerde mij te spoelen met Dettol (verdund met water) Dat deed ik af en toe en dat helpt.
Wolf is kort geleden gecastreerd (medische reden) en ik ben benieuwd of de ontsteking nu achterwege blijft.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Sassie schreef:Ik heb mij laten vertellen dat een voorhuidonsteking chronisch is in veel gevallen. Mijn dierenarts adviseerde mij te spoelen met Dettol (verdund met water) Dat deed ik af en toe en dat helpt.
Wolf is kort geleden gecastreerd (medische reden) en ik ben benieuwd of de ontsteking nu achterwege blijft.
Chronisch wordt het pas als de reu er na de leeftijd van 18 maanden last van blijft houden. Een reu die op de leeftijd van 9 maanden last heeft van voorhuidontstekingen is gewoon een reu waarvan de hormonen zich aan het ontwikkelen zijn.
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Sassie schreef:Ik heb mij laten vertellen dat een voorhuidonsteking chronisch is in veel gevallen. Mijn dierenarts adviseerde mij te spoelen met Dettol (verdund met water) Dat deed ik af en toe en dat helpt.
Bowie is 4 maanden terug ook gecastreerd om medische redenen,bij hem was het na een week weg.Hij had het als jonge hond ook,is later verdwenen,maar een half jaar geleden was het wel heel erg,hij had het toen aan de prostaat.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Bea. schreef:
Bowie is 4 maanden terug ook gecastreerd om medische redenen,bij hem was het na een week weg.Hij had het als jonge hond ook,is later verdwenen,maar een half jaar geleden was het wel heel erg,hij had het toen aan de prostaat.
Bij onze Freek waren de voorhuidsontstekingen ook over na zijn castratie.
Sassie
Zeer actief

Scooby schreef:
Chronisch wordt het pas als de reu er na de leeftijd van 18 maanden last van blijft houden. Een reu die op de leeftijd van 9 maanden last heeft van voorhuidontstekingen is gewoon een reu waarvan de hormonen zich aan het ontwikkelen zijn.
Ja dat is ook zo. Ik ging uit van mijn eigen reu die in november 4 jaar wordt en het al 2 jaar heeft.
Afbeelding
Sassie
Zeer actief

Scooby schreef:
Bea. schreef:
Bij onze Freek waren de voorhuidsontstekingen ook over na zijn castratie.
Bij Wolf is de castratie nu ongeveer 3 weken geleden en sindsdien heb ik ook geen druppel meer gezien. Hopen dat dat zo blijft!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”