Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

klein hondje, niet stoer?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Marcel (mijn vriend) wilde inderdaad geen kleinere hond dan een Kooikerhondje. Dat was zijn absolute minimum. Het was bij hem een mix van het truttig vinden en gewoon meer hebben met grotere honden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Sommige mannen vinden dat idd een deuk van hun imago,maar hier in de buurt zie ik zat boomlange kerels,waarvan je ze in gedachte eerder met een molosser ziet,en die gewoon met een yorkie lopen ofzo,ik denk dat het gewoon aan de persoon zelf ligt :19:
Mij maakt t iig niet uit of een man nou met een yorkie loopt of met een grote hond ofzo :pffff:
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef:Marcel (mijn vriend) wilde inderdaad geen kleinere hond dan een Kooikerhondje. Dat was zijn absolute minimum. Het was bij hem een mix van het truttig vinden en gewoon meer hebben met grotere honden.
Maar zijn álle kleine hondjes dan truttig? Of is bijvoorbeeld een stoere Jack Russell minder truttig dan een mini Yorkie met strikje?
En een Chihuahua weer meer truttig dan een stoere jachthond als de teckel? :wink:
Ik vind kleine hondjes niet truttig zo lang ze er gewoon als hond bijlopen. Maar ik kan niet voor Marcel spreken :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Een hond is zo truttig als de baas is... :wink:

Ik heb zo'n grote stoere vent naast me...en naast hem loopt een kleine witte pluizenbol...en hij vindt het machtig... :mrgreen:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Mijn man wilde juist geen grote hond , en wandelt ook met Moontje als ze haar roze blingbling ( met haar naam in van die letters met nepdiamantjes ) halsbandje om heeft. :N: :smile:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:Valt me op dat alleen vrouwen reageren..... :denken:
Er zijn hier veel meer vrouwen dan mannen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Mijn vader wandelt alleen met Moos en Saar als ik mee ben, of als ik ziek ben. Hij zal nooit uit zichzelf Moos en Saar meenemen als hij bijvoorbeeld de duinen ingaat, terwijl ik haast zeker weet dat als ik grotere honden gehad had hij dat wel had gedaan.
Jacks vindt hij trouwens inderdaad een stuk minder truttig. Hij wil nog weleens opmerken dat hij met zo'n hondje sneller zou gaan wandelen :roll: :mrgreen:

Aan de andere kant is hij wel dol op Moos en Saar; draagt Saar het liefste de halve wandeling want hij vindt haar altijd zooo zielig, en zit ook rustig met een van de hondjes op schoot.
Bovendien kwamen we vandaag een paard tegen op het wandelpad i.p.v. het ruiterpad wat er 1 meter naast lag, en toen werd hij erg pissig want "dat kan toch niet met die loslopende honden". Vond ik toch wel weer erg lief van 'm :mrgreen:
Afbeelding
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Mijn man heeft ook niet veel met kleine hondjes.
Ik weet niet of het met image of stoer te maken heeft want we hadden een middenmaatje in ons hoofd en daar ben je ook niet per definitie stoer mee.
Dat middenmaatje is overigens niet gelukt maar dat was echt omdat Wolf op ons pad kwam.
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ik heb het nog even nagevraagd... :mrgreen:
Mijn vriend linkt 'stoer' niet met 'hond', maar met andere zaken... :smile:
Afbeelding
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

Peter (mijn husband) wandelt niet graag met Mien, want inderdaad dat is niet stoer....Sindy gaat nog, maar Boris is zijn favoriet om mee te wandelen, en ik moet eerlijk zeggen, als ik met Boris wandel "voelt" dat ook wel heel stoer! :pffff:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik (vrouw) heb ook niets met kleine hondjes. Of nee, ik zeg het verkeerd, mijn eigen hond moet toch wel een cm of 50 hoog zijn. Niet uit stoerigheid ofzo (haha, ik heb Goldens), maar gewoon... het robuustere, het wat minder kwetsbare.
Babies wil ik absoluut niet vasthouden want stel dat ik ze laat vallen. Kleine hondjes durf ik niet mee te trekken omdat ik bang ben dat ik hun nekkie breek ofzo :19:
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

Nanna schreef:
Of nee, ik zeg het verkeerd, mijn eigen hond moet toch wel een cm of 50 hoog zijn. Niet uit stoerigheid ofzo (haha, ik heb Goldens), maar gewoon... het robuustere, het wat minder kwetsbare.
Ik kan je vertellen, uit ervaring, dat een deerhound héél wat kwetsbaarder is dan een teckel.... :roll:
ik moet ook eerlijk bekennen dat ik met Boris ook voorzichtiger ben dan met bijv. Sindy of Mien.... :wink:
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

nou dat wij aan ricky begonnen zei mijn vader toch echt:IK LAAT HEM NIET UIT,tuurlijk.....hij liep er dus wel mee en hij zat ook heeeel vaak bij me vader op schoot.ik denk dat mannen inderdaad dan last hebben van hun ego,maar als het puntje bij het paaltje komt hun ego dan toch laten varen.mijn vriend maakt het niet veel uit,wij hebben normale honden :denken: (flatcoated=niet normaal)qua grote maar de poedel van mijn bazin(30cm)vindt hij net zo stoer.ligt ook aan de hond hoe hij is,ricky was ook gewoon heel stoer(achter de poten van de flats dan)en daylight(poedel)is ook heel stoer.alleen zie je soms mannen lopen waarbij je een staff eerder zou denken dan een york,en dan heeft dat meer met de man dan met de hond te maken,een typ met tattoo"s zie je nou eenmaal sneller met de staff dan de york.
Afbeelding

jemble 5 maanden
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

mijn vriend vind het helemaal niet erg om met onze kleine bastaard te lopen . als wij samen de honden uit laten heb ik mylo altijd het hij shinji dan zie je mensen wel eens kijken :denken: zij klein met grote hond ,hij groot met kleine hond :mrgreen: .
hij heeft ook een keer de opmerking gehad van zoooo meneer had je geen grotere hond kunnen nemen :smile: .
Laila
Actief

Ongelezen bericht door Laila »

Mijn man wou juist graag een zo klein mogelijk hondje! Onze Tigo vind ie al "een kalf van een hond"! :smile: En hij loopt er graag mee!
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ik heb een Pekingeesje gehad genaamd Presley, en nee boeide me geen ruk wat mensen daarnou van vonden, ik was 23 ofzo en liep nog steeds met die oude grijze platbek door heel Rotterdam :cheer:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Als ik een man zie lopen met zo'n kalf van een hond, denk ik altijd dat die hond compensatie is voor een heel klein jeweetwelletje :smile:

Helemaal niet stoer dus :pffff:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Rob*
Zeer actief

tekkel schreef:Als ik een man zie lopen met zo'n kalf van een hond, denk ik altijd dat die hond compensatie is voor een heel klein jeweetwelletje :smile:

wat heeft een te klein geslachtsdeel in jezusnaam met een grote hond te maken?alsof je dan een vrouw kan bevredigen door een hondenkop die muts in te duwen etc :roll:
Annelies
Zeer actief

Rob* schreef:
tekkel schreef:Als ik een man zie lopen met zo'n kalf van een hond, denk ik altijd dat die hond compensatie is voor een heel klein jeweetwelletje :smile:

wat heeft een te klein geslachtsdeel in jezusnaam met een grote hond te maken?alsof je dan een vrouw kan bevredigen door een hondenkop die muts in te duwen etc :roll:
:80:
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Ik zie het verband ook niet helemaal.

heb huiswerk voor je:

Is er onderzoek gedaan naar de hoeveelheid kleine hondjes per regio en de verkoop van mayonaise in die zelfde regio? Doe dan eens een nuttig onderzoek als je echt tijd over hebt.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

sorry dubbel
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 16 aug 2006 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Rob*
Zeer actief

Annelies schreef:
Rob* schreef:

:80:
Wat?
Ik ga toch ook niet zeggen als man dat vrouwen graag kleine hondjes dragen zodat hun borsten groter lijken ofzo?
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

:smile: :smile: Dit gaat weer helemaal de verkeerde kant op!!
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
essiedepessie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door essiedepessie »

Martijn schreef:Ik begrijp het wel.
Het is geen doorslaggevende factor ofzo maar met 3 italiaanse windhondjes over straat is niet stoer.

Ik hou me niet erg bezig met stoer overkomen maar op bepaalde vlakken is enige ijdelheid me niet vreemd. En dan niet in de zin van er netjes uitzien maar je bewust zijn van hoe je overkomt..ach..waarom niet?

Ik koop er zeker geen grote hond voor want een hond is geen accessoire maar het zou een belemmering zijn om bijvoorbeeld yorkies te gaan sparen.

Is het dom om stoer te willen zijn?
Ongeveer even dom als neerbuigend doen over alles wat mannelijk is, denk ik.

Ik ben blij dat ik een man ben en zie er liever niet verwijfd uit.
Dat lukt aardig..ik vergeet soms alleen ook mijn gedrag aan te passen. Hahaha!
offtopic: Ik vraag me al een heule tijd af hoe de persoon achter martijn er uit ziet!!! :19:
Liefs Esther

Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Martijn schreef:Afbeelding
Hahaha,

Had je je toevallig geschoren toen je hier was?
essiedepessie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door essiedepessie »

Martijn schreef:Afbeelding
had me toch meer zoiets voorgesteld! :mrgreen: Afbeelding
Liefs Esther

Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Rob* schreef:

O jee, gevoelige snaar :mrgreen:
Nanna schreef:Net zoals dat gezegd wordt van een vent die zo nodig in een ferrari moet rijden.
En die parkeert die ferrari óók niet in zijn vrouw...
Precies :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Mijn pa is weg van kleine hondjes. Toen ik met een pyreneese herder aan kwam (ook niet echt groot maar toch een wat ruiger uiterlijk) vond ie dat helemaal niks, bij de poedel was hij meteen laaiend enthousiast. Hij loopt ook helemaal trots over straat met de haarballen.
Mijn broer is overigens ook meer van de kleine hondjes. Job vond hij altijd wel leuk om een beetje ruig mee te doen maar Benno is toch wel favoriet :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Rob*
Zeer actief

tekkel schreef:
O jee, gevoelige snaar :mrgreen:
nee want ik had een pekingeesje :mrgreen: en ik was toen al niet echt een klein jochie dus voor mij gaat jouw theorie niet op :tong:
Rob*
Zeer actief

Martijn schreef:Ik begrijp ook nooit hoe onvrede over je de maat van je geslacht tot een keuze van een bepaalde hond kan leiden.

Betekent dat dat vrouwen met een poedeltje een grotere muts willen?

ja kan......of ze willen zo'n mooie kroesbos erop hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”