Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
geitensnippers?
Moderator: moderatorteam
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
geitensnippers?
Omdat we het vermoeden hebben dat kobus een voedselallergie heeft wil ik hem (in overleg met de DA) eens 8 weken op geitenvlees en rijst zetten. Nu barf ik dus niet en gezien kobus reactie op het meeste rauwe vlees ben ik dat ook niet van plan, dus geitensnippers lijken met het handigst. Ik heb alleen geen idee waar je zoiets haalt
Verkopen ze zoiets bij islamitische slagers of is dit echt een hondenproduct? Ik heb ook geen aparte vriezer dus meer dan een kilo of 2 is sowieso niet handig.
-
Golden Stanley
Islamitische slagers verkopen geitenvlees. Misschien kun je daar om mager afval vragen. Het Islam Centrum Rotterdam verkoopt hele mooie barfproducten. Als je van tevoren belt om mager geitenvlees, houden ze dat vast wel apart voor je. Geitensnippers daar zijn 1,00 p/kilo, evenals mooie bevleesde geitenribben.
Maar 6 weken op alleen geit en rijst, zonder calciumbron?? Of wordt dat aangevuld met supplement. Ik ben geen voorstander van 6 weken rijst. Waarom geen groentespruiten als alfalfa of wat gefermenteerde groentes en kruiden? Krijgt je hondje nog iets nuttigs binnen.
Maar 6 weken op alleen geit en rijst, zonder calciumbron?? Of wordt dat aangevuld met supplement. Ik ben geen voorstander van 6 weken rijst. Waarom geen groentespruiten als alfalfa of wat gefermenteerde groentes en kruiden? Krijgt je hondje nog iets nuttigs binnen.
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Golden Stanley
Je moet het zelf weten, maar ik zou een hond op eliminatiedieet niet alleen op geit en rijst zetten. Het meeste geit is te vet en heb je een tweede vleesbron nodig als bv. paard/kalkoen of vis als aanvuller.antoinette schreef:Tja, het is puur bedoelt als eliminatiedieet, volgens mijn DA kon het voor een korte periode geen kwaad. Als we verbetering zagen konden we daarna voorzichtig aan gaan vullen. Ik ben zelf erg bang dat er niks van hem overblijft, hij is al niet zo dik en zo'n tijd op een beetje vlees en wat rijst..
Die rijst doet niks met je hond, is puur maagvuller en wordt slecht verteerd. Vandaar alfalfa of gefermenteerde groentes en/of kefir die ook nog eens de darmflora op peil houden en aanvullen met vit./min. die in 1 vleesbron niet zitten. Voor jouw hond zeker bij het omschakelen van groot belang. Als opeens de calciumbron uit bot wegvalt, denk ik dat je wel problemen krijgt over die periode van 6 weken.
Ik ben geen voorstander van botsupplementen. Je zou kunnen overwegen verpulverde eierschaal als calciumbron te geven. 1 theelepel op 500 gram vlees is voldoende. En toch wat echt dierlijk bot erbij als hele zachte ribbetjes en vette vis als sardientjes of kleine makreel.
Mijn honden krijgen niet iedere dag bevleesde botten, maar ook gewoon spiervlees met orgaan zonder bot. Dan voeg ik eierschaal als calciumbron toe. Is het geen optie om naar een holistische DA te gaan, die verstand heeft van natuurlijke voeding en eliminatiediëten? Daar zou ik meer vertrouwen in hebben dan aantobben met je DA.