Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verschil standard prins brokken en croque ?
Moderator: moderatorteam
-
joyce1986
- Actief
Verschil standard prins brokken en croque ?
Wat is eigenlijk het verschil tussen de standard brokken van prins en de croque variant ?? ( excuseer me als ik het fout schrijf )
Binky And Indy are watching you
R.i.p Freya 18-06-98 / 15-07-06
R.i.p Freya 18-06-98 / 15-07-06
-
joyce1986
- Actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik weet niet of Prins standaard een geperste brok is, maar als dat zo is, dan is het verschil dat een geperste brok een gekookte massa is, die ze persen in een bepaalde vorm. En geëxpandeerde brok (dus Croq), dan is de massa nog eens verhit tot een croquante brok. Of ik het nou helemaal goed zeg, weet ik niet, maar daar komt het ongeveer wel op neer.
Geperste brokken staan er om bekend dat ze vaak wat zwaarder zijn, dus vooral voor honden met veel energie of honden waarmee veel gesport wordt zeer goed zijn. Croquante brok moet je dus meer van geven. Wat de hardheid betreft maakt het niets uit, ook de croq brok is lang niet hard genoeg om de tanden van je hond schoon te houden.
Wel is het zo dat geperste brokken makkelijker te combineren is met rauw vlees, zoals Rodi en Duck en dergelijk, omdat de geperste brok in de maag van de hond snel uiteenvalt, terwijl de croq brok eerst uitzet door vocht op te nemen en dan pas uit elkaar valt. Probeer maar eens in een glaasje water. En doordat die brok zo langzaam uitelkaar gaat, staat het haaks op de vertering van versvlees.
Dus het is eigenlijk een beetje wat je zelf wilt.
Honden vinden croq brokken vaak wel lekkerder. Maar beiden brokken bevatten hetzelfde product.
Geperste brokken staan er om bekend dat ze vaak wat zwaarder zijn, dus vooral voor honden met veel energie of honden waarmee veel gesport wordt zeer goed zijn. Croquante brok moet je dus meer van geven. Wat de hardheid betreft maakt het niets uit, ook de croq brok is lang niet hard genoeg om de tanden van je hond schoon te houden.
Wel is het zo dat geperste brokken makkelijker te combineren is met rauw vlees, zoals Rodi en Duck en dergelijk, omdat de geperste brok in de maag van de hond snel uiteenvalt, terwijl de croq brok eerst uitzet door vocht op te nemen en dan pas uit elkaar valt. Probeer maar eens in een glaasje water. En doordat die brok zo langzaam uitelkaar gaat, staat het haaks op de vertering van versvlees.
Dus het is eigenlijk een beetje wat je zelf wilt.
Honden vinden croq brokken vaak wel lekkerder. Maar beiden brokken bevatten hetzelfde product.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
joyce1986
- Actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Is per hond verschillend, want de ene hond krijgt van geperste brok veel plak op de tanden en de ander van croq. Dus zelf uitproberen.joyce1986 schreef:dus voor de tanden kun je gewoon het beste de standard pakken en niet de croque variant ??
thanx voor de enorme uitleg haha
Ik zou kijken of het op geperst goed gaat en daarnaast geef je lekker regelmatig iets om op te kauwen om de tanden te poetsen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- Jasparov
- Vaste gebruiker
-
Sassie
- Zeer actief
- Daantje*
- Zeer actief
Ik voer ook de croq.Sassie schreef:Ik had eerst de standard voor Wolf maar die at hij met lange tanden.
Omdat ik wel vond dat hij het heel goed deed op Prins heb ik hem overgezet op de Croq.
De Croq is lichter van structuur.
Toen ik nog in een dierenwinkel werkte, heeft een vertegenwoordiger van Prins wel eens verteld dat dat beter was, hij heeft ook uitgelegd waarom, maar ik weet toch niet meer waarom het was
Misschien weet mijn baas van toen het nog. K zal het wel eens vragen ik hem spreek

-
Rovanna
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
joyce1986
- Actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Volgens mij is dit niet helemaal waar?yamie schreef:tandplak staat los van brok.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'