Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plato

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Plato

Ongelezen bericht door crutz »

van mn moeder heeft de afgelopen maanden wat vage klachten gehad,

hij is nu een maand of 7 (15 aug) en rond de 5 mnd begon t, t was toen ook zo onwijs heet en hij werd loom, had verhoging, diarree en moeders dus naar de DA, werd gegokt op een virusje, AB prikje, AB mee voor 4 dagen en toen was t eigenlijk allemaal over, maar ook was hij gevoelig op zn rug/achterhand met duwen/draaien, dus ook foto's gemaakt van rug en heupen en dat zag er allemaal perfect uit...)

met 6 mnd weer t zelfde, dus voor de zekerheid de DA bloedafgenomen (omdat t dezelfde klachten waren als een maand eerder met de hitte) maar dat was allemaal goed, maar wat nu wel kon, hij had uit een gieter met stilstaand water gedronken (had moeders aangevuld en zo kon hij er dus bij om er uit te drinken....) dus gegokt werd op last van water met "beestjes"

nu belde ze me gisteren, ze was van t weekend weer geweest omdat ie weer zo loom was (weet niet hoe t weer nu in NL is, zit in Finland en t is hier bloedheet) en de DA die dienst had was de veearts en die dacht dat t uit zn nek kwam (bewegen leek pijnlijk, hij beet hem zelfs op een gegeven moment) dus voor maandag (gisteren) een afspraak voor foto's,
nou, de DA die hem gisteren onderzocht kon dus niets aan zn nek vinden en adviseerde een MRI omdat de rug en heupen goed waren op de foto en de nek geen belemmeringen in beweging gaf en hij er niet meer pijnlijk op was.....

vind t nogal kort door de bocht om gelijk een MRI aan te raden, zou t hondje dan niet continu klachten moeten hebben,
hij is normaal (op deze 3 momenten na) altijd heel druk, springerig, rennerig etc, gewoon lekker een jonge hond,
zou t niet kunnen zijn dat hij gewoon door zn drukte een spiertje verrekt heeft of zo en/of dat ie gevoelig is voor de warmte....???
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

even omhoog voor je.

Ik zou het echt niet weten wat het zou kunnen zijn maar lekker klinkt het niet en als zn rug/heupen/nek etc zijn nagekeken dan wordt het toch lastig.

EEn spiertje verrekt zou natuulijk kunnen maar of ze daar dan ook echt loom e..d van worden? Kan een verrekt spiertje zo'n pijn doen? Want laten we wel wezen; dit zijn geen hondjes die om het minste of geringste pijn aangeven.

wat me te binnen schiet, heeft ie ook niet een teentje gebroken ofzo? Een hond bij ons op de club, liep regelmatig mank van achter. dan weer poos niet, dan weer eventjes wel. Dachten heupen, bleken in orde....was het dus een teentje.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Als het telkens met de hitte voorkomt, lijkt het me aannemelijk dat dat een aanleiding zou kunnen zijn. Is hij dan vaak buiten in de volle zon of drinkt hij misschien teveel om zich te koelen? Al dat soort dingetjes moet je eventjes voor jezelf nagaan dan.
Verder weet ik het ook niet eigenlijk :19:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

inmiddels ff aan t nadenken geslagen (hier op vakantie in Finland :wink:)
maar t is iedere keer een weekje na dat hij met Frontline behandeld is, dat dus voorlopig maar ff weglaten......en dan maar eens verder kijken, hou jullie wel op de hoogte...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”