Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rodi compleet ook geschikt voor pup 12 weken?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

scoobydoo
Vaste gebruiker

Rodi compleet ook geschikt voor pup 12 weken?

Ongelezen bericht door scoobydoo »

hoi hoi,

ik heb een vraagje. Mijn pup eet niet meer zo graag brokjes, soms laatz e die de hele dag staan, pas als ik haar deze brokjes uit mijn hand laat eten, eet ze ze wel. denk niet dat het goed is om haar zo te verwennen om haa uit m'n hand altijd te laten eten :mrgreen: ze is niet bang voor haar voerbakje daar eet ze namelijka ltijd uit, en ook goed maar de laatste tijd niet meer, misschien heeft ze er genoeg van en vind ze het niet lekker om iedere dag brokjes te eten?!

Daarom wil ik haar graag eens wat afwisseling bieden!
Is het goed om een beetje rodi compleet met haar brokjes te mengen? of is ze nog te jong? Bouw ik dit dan zo goed op om haar dalik alleen maar Vers te geven?
ik hoop op wat goede tips! :wink:

Vriendelijke groetjes!!
Afbeelding
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Het allerbeste is om haar geen brokjes meer te geven en alleen nog maar Rodi.Mengen is niet zo goed en dat zou ik dus niet doen.
scoobydoo
Vaste gebruiker

Mauyak schreef:Het allerbeste is om haar geen brokjes meer te geven en alleen nog maar Rodi.Mengen is niet zo goed en dat zou ik dus niet doen.
Maar het is toch wel beter om de brokjes eerst langzaam aftebouwen en dan alleen nog maar rodi geven?
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Op vers vlees compleet kun je in een keer overstappen.

Anne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Je kan in een keer overstappen op versvlees, en het is zeker geschikt voor een pup van 12 weken :ok:

Mijn teefje is vanaf 8 weken opgegroeid op de Rodi :wink:
Afbeelding
MissPapillon
Vaste gebruiker

Energique

Ongelezen bericht door MissPapillon »

Ik geef mijn puppy ( papillon ) van nu 11 weken al drie weken Energique voor puppy's en dat werkt echt perfect.
Vandaag heb ik Duck gekocht en dat mag ook voor pups gebruikt worden, dus ik denk dat jij inderdaad ook beter over kan gaan op versvoer in plaats van brokken, ikzelf blijf brokjes erbij geven omdat als je op vakantie gaat is het moeilijk om diepvries mee te nemen, en dan kan je alsnog brokvoer geven.
Overigens heb ik het merk Farmfood en die lust hij graag hoor.
Succes met de Pup
Anna
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik heb mijn pup van toen 7,5 week ook gelijk overgezet op kvv (carnibest) en dat ging heel goed.
Ik gebruik brokjes alleen als beloning.
Afbeelding
scoobydoo
Vaste gebruiker

bedankt voor de tips.
ik denk dat ik haar ook de brokjes geef als beloning, k heb namelijk nog een hele zak haha dus die gaan hopleijk wel op in een trage tempo :cheer: heb wel al behoorlijk wat pakken rodi compleet ingeslagen :mrgreen: deze vindt ze namelijk heel lekker!! hopen dat dat zo blijft :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram heeft bij de fokker zelfs geen brokken gekregen, maar KVV. Dus nee, ze is niet te jong en je kunt zo overstappen. Als je brokken wilt blijven geven, kun je beter 'brokdagen' en 'KVV dagen' instellen. Of bijv. 's ochtends KVV en 's avonds brokken. Zo heb ik het begrepen tenminste.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
scoobydoo
Vaste gebruiker

Zoek stok! schreef:Bram heeft bij de fokker zelfs geen brokken gekregen, maar KVV. Dus nee, ze is niet te jong en je kunt zo overstappen. Als je brokken wilt blijven geven, kun je beter 'brokdagen' en 'KVV dagen' instellen. Of bijv. 's ochtends KVV en 's avonds brokken. Zo heb ik het begrepen tenminste.
jah idd daar zat ik ook al aan te denken. denk dat ik dat ook wel ga doen, smorgens rodi compleet en savonds brokken.
maar kan het ook geen kwaad als ik bv wat brokken met rodi meng? want ik heb nog een zak van 10 kilo staan :wink:
anders ga ik haar savond en smorgens rodi geven en smiddags brokjes ui de hand haha :cheer: maar wel met trainingen :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

scoobydoo schreef:
Zoek stok! schreef:Bram heeft bij de fokker zelfs geen brokken gekregen, maar KVV. Dus nee, ze is niet te jong en je kunt zo overstappen. Als je brokken wilt blijven geven, kun je beter 'brokdagen' en 'KVV dagen' instellen. Of bijv. 's ochtends KVV en 's avonds brokken. Zo heb ik het begrepen tenminste.
jah idd daar zat ik ook al aan te denken. denk dat ik dat ook wel ga doen, smorgens rodi compleet en savonds brokken.
maar kan het ook geen kwaad als ik bv wat brokken met rodi meng? want ik heb nog een zak van 10 kilo staan :wink:
anders ga ik haar savond en smorgens rodi geven en smiddags brokjes ui de hand haha :cheer: maar wel met trainingen :ok:
De reden waarom je beter niet kan mengen, is omdat de maag het minder goed opneemt. Brokken en vlees verteren anders (zo heb ik het tenminste begrepen). Maar het is niet giftig ofzo :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”