Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Parttime-barf:hoeveel?
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Parttime-barf:hoeveel?
Zoals meerderen wel weten ben ik een een parttime-barf/versvleesvoerster.
Nu heb ik een vraag over de hoeveelheden die je eigenlijk moet geven.
Max en Bente wegen allebei rond de 25 kilo en de vraag is dus hoe veel gram je dan van goed bevleesde botten moet geven zodat ze voldoende voeding binnen krijgen?
Vis lusten ze niet(zalmkoppen en wijting heb ik destijds maar aan de zwerfkatten gevoerd).
Nu heb ik een vraag over de hoeveelheden die je eigenlijk moet geven.
Max en Bente wegen allebei rond de 25 kilo en de vraag is dus hoe veel gram je dan van goed bevleesde botten moet geven zodat ze voldoende voeding binnen krijgen?
Vis lusten ze niet(zalmkoppen en wijting heb ik destijds maar aan de zwerfkatten gevoerd).

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Er staat een rekensom voor hoe je kan uitrekenen hoeveel voeding je hond per dag nodig heeft. Ik weet het echter zo snel niet meer.
Maar dat is dus een rekensom op basis van volledig Barf.
Ik denk dat als je voornamelijk vers vlees voert en daarnaast af en toe een bot voert, dat het dan niet zoveel uitmaakt hoeveel het is. Dan kan je gewoon het gewicht aanhouden wat je nu als versvlees maaltijd per dag geeft.
Maar dat is dus een rekensom op basis van volledig Barf.
Ik denk dat als je voornamelijk vers vlees voert en daarnaast af en toe een bot voert, dat het dan niet zoveel uitmaakt hoeveel het is. Dan kan je gewoon het gewicht aanhouden wat je nu als versvlees maaltijd per dag geeft.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Op het oog voeren doe ik eigenlijk altijd alSjalot schreef:2 tot 3 % van het normale gewicht van de hond en verder vooral voeren met je ogen. Dus wordt hij te dik dan voer je minder.
Omdat ik niet wil dat ze voedingsstoffen tekort komen vroeg ik me eigenlijk dat over die hoeveelheden af.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij voeren ook op het oog. Dapper en Cleo eten ongeveer 5 keer per week een maaltijd en die is meestal wel zo'n halve kilo per hond. Puur vlees dan, met botten vaak wat meer.
De andere 2 dagen eten ze meestal niks. Worden ze dikker dan even wat minder natuurlijk.
Ze wegen trouwens 20 en 23 kilo ongeveer dus we geven meer dan nodig maar daar staat tegenover dat ze ook echt regelmatig niks krijgen. Hier doen ze het daar het beste op
De andere 2 dagen eten ze meestal niks. Worden ze dikker dan even wat minder natuurlijk.
Ze wegen trouwens 20 en 23 kilo ongeveer dus we geven meer dan nodig maar daar staat tegenover dat ze ook echt regelmatig niks krijgen. Hier doen ze het daar het beste op
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
ook dat..het is ook afhankelijk hoe je hond eet. en hoe je hond is.
ik geef wel ongeveer dezelfde hoeveelheden of als het 1 dag meer is de volgende dag wat minder.
Maar Blanca daarin tegen weigert veel voedsel..ze eet dan niet meer.
en omdat haar gezondheid tijd terug niet oke was ivm auto-immuumziekte en schildklierproblemen laat ik het zo en laat haar ook niet vasten!
ik geef wel ongeveer dezelfde hoeveelheden of als het 1 dag meer is de volgende dag wat minder.
Maar Blanca daarin tegen weigert veel voedsel..ze eet dan niet meer.
en omdat haar gezondheid tijd terug niet oke was ivm auto-immuumziekte en schildklierproblemen laat ik het zo en laat haar ook niet vasten!

-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer: