Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

van brok naar vers voeding

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

bobo

van brok naar vers voeding

Ongelezen bericht door bobo »

Hallo,iedereen,ik heb een vraag: onze hond Beau(kruising newfoundlander/bernersennen) staat op brokken(royal Canin giant puppy),maar hij eet de laatse weken er steeds weiniger van,en vaak zelfs niet.
Als we hem rody pens in de bak doen,of frolic,dan is het in no time op,dus het ligt volgens mij niet aan dat die ziek is,en geen eetlust heeft.
Ik ben erover aan het denken,om over te schakelen op vers vlees voeding,maar ben bang dat hij dan niet goed groeit.
Weet iemand van jullie of het wat uit maakt als je in zijn groei periode overschakeld op vers vlees voeding,en zo nee,wat voor vers voeding is goed voor puppies???
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Mijn pup staat op volledig zelfsamengestelde rauwe vleesmaaltijden en groeit prima.

Waarom zou hij van vleesvoeding niet goed groeien denk jij?

Ik zou geen Frolic geven als maaltijd, is veel te zout en bevat veel smaak- en kleurstoffen. Alleen geschikt als voertje bij het trainen omdat het zo sterk ruikt.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
MissPapillon
Vaste gebruiker

Voeding

Ongelezen bericht door MissPapillon »

Ik heb een vlinderhondje pup van nu 10 weken en die wou ook niet brokjes eten van RC, ik heb hier om de hoek een groothandel in dierenvoer en ben even wezen informeren, nu heb ik puppy volledig voer van Energique, een volledig voer en zeer makkelijk diepgevroren en gedoseerd in partjes, en hij lust het heel graag en tussen door geef ik hem een klein handje brokjes los op de vloer vindt hij prachtig dus ik geef nu half/half en ga straks over op volledig voer van Energique, en ik moet zeggen dat hij ook prima ontlast hier van hoor, misschien iets om uit te proberen.
Veel Succes in ieder geval
Anna en een pootje van Zoey
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Carnibest en Energique hebben beiden een puppy variant..Prima voer voor puppy;'s dus.

www.carnibest.nl

www.ernergique.nl
Sisboo
Actief

Ongelezen bericht door Sisboo »

mercedes2803 schreef:Carnibest en Energique hebben beiden een puppy variant..Prima voer voor puppy;'s dus.

www.carnibest.nl

www.ernergique.nl
de puppy variant van carnibest is hetzelfde als het natuurvoer alleen extra gemalen, dus uitermate geschikt voor de kleine puppenbekkies.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Sisboo schreef:
mercedes2803 schreef:Carnibest en Energique hebben beiden een puppy variant..Prima voer voor puppy;'s dus.

www.carnibest.nl

www.ernergique.nl
de puppy variant van carnibest is hetzelfde als het natuurvoer alleen extra gemalen, dus uitermate geschikt voor de kleine puppenbekkies.
Ja, met name voor puppiebekjes van pups die afgespeend moeten worden. Newfoundlanderpups kunnen màkkelijk de gewone Natuurvoeding eten, hoor. :wink:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Mijn Berner (nu 1 jaar) is opgegroeid met kompleet vers voer. En ze groeide goed en gelijkmatig op :wink:
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Smekkerdje kreeg vanaf dat we hem kregen half brok half Duck en met een maand of 4-5 is hij op alleen Duck gezet. Niks geen problemen gehad. Alleen maar voordelen. Hij ging steeds harder glimmen, ruikt gewoon naar gezonde, schone hond (sommige honden stinken best wel), drolletjes waren een stuk makkelijker op te ruimen opeens, enz, enz.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”