Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Diarree - wandelaars van gisteren?
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Diarree - wandelaars van gisteren?
Bram heeft vannacht de hele keuken volgepoept. Helaas heeft hij geen kik gegeven, want ik had het zeker gehoord (we hebben tegenwoordig de kamerdeur openstaan zodat er een 'directe verbinding' naar de slaapkamer is). De arme schat is maar in de gang gaan liggen om aan de reuk te ontsnappen.
Hij heeft gisteren voor het eerst een stukje lamsrib gehad. Maar ik kan me niet voorstellen dat het daar van komt. Het is prachtig vlees van de slager en botten is hij gewend van kip. Of zou het toch?
De poep was een beetje groenig, dus ik vraag me af of het van het Roggebotzand komt gisteren. Hebben meer honden die er gisteren waren er last van gehad? Bram heeft pas 1 keer eerder diarree gehad in de 1,5 jaar dat ik hem heb. Snel zijn z'n darmen dus niet in de war. Hij is nu ook nog niet helemaal lekker.
Hij heeft gisteren voor het eerst een stukje lamsrib gehad. Maar ik kan me niet voorstellen dat het daar van komt. Het is prachtig vlees van de slager en botten is hij gewend van kip. Of zou het toch?
De poep was een beetje groenig, dus ik vraag me af of het van het Roggebotzand komt gisteren. Hebben meer honden die er gisteren waren er last van gehad? Bram heeft pas 1 keer eerder diarree gehad in de 1,5 jaar dat ik hem heb. Snel zijn z'n darmen dus niet in de war. Hij is nu ook nog niet helemaal lekker.

Linda, Izzie en Bram
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Zoek stok!
- Zeer actief
Hm, overgeven doet Bram nooit, dus misschien is het er daarom wel aan de achterkant uitgekomen. Hij heeft natuurlijk achterlijk veel van dat groene water gedronken. Hij heeft het nooit als we naar de Gravenbol zijn geweest en ook niet aan zee.Marie-José schreef:Geen diarree hier......Maxi heeft wel 2 keer overgegeven ( heel veel gras!) maar dat is wel een beetje standaard als Maxi aan het water geweest is....veel water happen en gras eten.
Beterschap met Brammie! Geef hem maar een knuffel...
't Is niet erg hoor, elke hond heeft dat weleens, maar ik was nieuwsgierig of andere het ook hadden gehad. En of ik deze week nog een keer lamsrib zal geven.

Linda, Izzie en Bram
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
Echt waar??? Okay, dus gewoon weer geven en hij went er wel aan? Hij krijgt ook regelmatig de lamvariant van Carnibest, dus het verbaast me echt. Juist omdat hij nooit ergens diarree van krijgt.Sennaruby schreef:Mijn honden poepen na lam ook altijd groendus het kan best daarvan komen. En het kan natuurlijk altijd dat een andere diersoort even diarree geeft. Is niet erg, gaat vanzelf wel weer over.
Groetjes,
Fieke

Linda, Izzie en Bram
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Vervelend joh! Bowie heeft ook pas 2 Ã 3 keer last gehad van diaree. Te verwaarlozen dus
Als ze het dan een keer hebben, ga je wel meteen denken waar het aan zou kunnen liggen.
Hoe vond Bram de lamsribben eigenlijk? Bowie heeft nu ook al een aantal keren lamsribben gehad, en ze vond het ontzettend lekker!!
Hoe vond Bram de lamsribben eigenlijk? Bowie heeft nu ook al een aantal keren lamsribben gehad, en ze vond het ontzettend lekker!!
- Zoek stok!
- Zeer actief
Hij vond het heeeeerlijk! Tot nu toe wilde hij alleen kip eten en verder geen vleesdingen zoals kalfsstaart enzo. Maar op aanraden van Reini heb ik dit eens geprobeerd. Ben me wel rotgeschrokken over de kosten bij de slager overigens. Maar hij vond het super, had het zo op!Tamara en Bowie schreef:Vervelend joh! Bowie heeft ook pas 2 Ã 3 keer last gehad van diaree. Te verwaarlozen dusAls ze het dan een keer hebben, ga je wel meteen denken waar het aan zou kunnen liggen.
Daarom is het juist zo jammer dat hij er diarree van kreeg

Linda, Izzie en Bram
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Zoek stok! schreef:Hij vond het heeeeerlijk! Tot nu toe wilde hij alleen kip eten en verder geen vleesdingen zoals kalfsstaart enzo. Maar op aanraden van Reini heb ik dit eens geprobeerd. Ben me wel rotgeschrokken over de kosten bij de slager overigens. Maar hij vond het super, had het zo op!Tamara en Bowie schreef:Vervelend joh! Bowie heeft ook pas 2 Ã 3 keer last gehad van diaree. Te verwaarlozen dusAls ze het dan een keer hebben, ga je wel meteen denken waar het aan zou kunnen liggen.
Daarom is het juist zo jammer dat hij er diarree van kreeg
Kreeg toen ook een lichte rolberoerte
Ik haal het nu (omdat ik nog geen beter adres heb) bij Corinne in Ermelo. (Carnibest mevrouw
- Zoek stok!
- Zeer actief
Reini had wel gezegd dat het duur was, maar zo duurTamara en Bowie schreef:
![]()
Jij hebt dus dezelfde fout gemaakt als ik! De eerste keer dat ik lamsvlees ging halen had ik dat ook bij de slager gedaan. Kreeg ik gewoon vlees mee voor de consument, met consumenten prijzen
![]()
Kreeg toen ook een lichte rolberoerte![]()
Ik haal het nu (omdat ik nog geen beter adres heb) bij Corinne in Ermelo. (Carnibest mevrouw)
Dan ga ik binnenkort ook eens naar Ermelo rijden. Zo langzamerhand moet ik wel een vrieskistje hebben, want de hele vriezer ligt bijna vol met Carnibest en kip en lamsribben.

Linda, Izzie en Bram
- *tweety*
- Zeer actief
Ik denk dat er gewoon een beetje diaree heerst.
Ik ben niet mee wezen wandelen en Yvar is ook aan de race.
Hij zat zo te janken van de pijn die de krampjes gaven, vond ik zo zielig.
Heb wat rijst en kip gekookt en dat in kleine porties gegeven, gaat nu weer wat beter met hem.
Ik ben niet mee wezen wandelen en Yvar is ook aan de race.
Hij zat zo te janken van de pijn die de krampjes gaven, vond ik zo zielig.
Heb wat rijst en kip gekookt en dat in kleine porties gegeven, gaat nu weer wat beter met hem.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
- Zoek stok!
- Zeer actief
Heb ik ook nog even over gedacht, maar ik heb daar zoveel foto's van gezien dat ik dat wel herken. En zo zag het er echt niet uit. Maar desalniettemin kan de waterkwaliteit wel een stuk minder zijn door de hitte. Het was erg ondiep en warm.Knoeppie schreef:Ik weet niet hoe de waterkwaliteit is daar maar kan het geen blauwalg zijn?

Linda, Izzie en Bram
- Daphne
- Zeer actief
Jente is ook aan de diaree.
Niet zo erg als Bram want vanmorgen heeft ze eerst gewoon gepoept en daarna was ze aan de dunne.
Alhoewel ze goed heeft gegeten en gewandeld vind ik haar wel een tikkie te rustig.
Volgens mij is ze ook niet helemaal 100%.
Misschien toch van de drukte en de warmte
Niet zo erg als Bram want vanmorgen heeft ze eerst gewoon gepoept en daarna was ze aan de dunne.
Alhoewel ze goed heeft gegeten en gewandeld vind ik haar wel een tikkie te rustig.
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Nero 11/1998 - 16/06/2014

Nero 11/1998 - 16/06/2014
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Zoek stok!
- Zeer actief
En Jente heeft het ook bijna nooit? Beterschap!!Daphne schreef:Jente is ook aan de diaree.

Linda, Izzie en Bram
-
mastertje
Mijn hond is niet meegeweest hoor, maar was ook flink aan de diaree en de hond van vrienden van ons ook, het lijkt een beetje te heersen. Frankie heb ik de helft van de dosering van een (mens) diareepil gegeven en dat nog een keer herhaald en nu is hij er af, die tip kreeg ik van een buurvrouw hier, werkt erg goed!! (rijst wilde hij namelijk niet eten)
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Senna en Milo zijn ook aan de diarree, en niet zo'n beetje ook. Vrijdag heb ik ze allebei meegenomen naar de DA, ze voelden zich duidelijk niet lekker. Ik wilde niet het weekend ingaan zonder ze te laten nakijken. Ze hebben een darminfectie. Allebei een kuurtje en een prikje, ze voelen zich nu duidelijk beter, maar de diarree is nog niet over. Kijk het nog even aan en anders maar weer terug naar de DA. Hier in de buurt hebben meer honden er last van, er heerst dus duidelijk iets.
Milo wil geen kip met rijst meer eten, dus toch maar z'n brokken gegeven, hij moet toch iets eten. Nu heb ik weleens gehoord dat katten met diarree lamshart krijgen omdat dat goed is voor de darmflora. Hebben jullie hier misschien ervaring mee met honden? Ik geef het ze wel vaker, maar nu ze diarree hebben twijfel ik of ik het ze moet geven. Wil het niet verergeren....
Milo wil geen kip met rijst meer eten, dus toch maar z'n brokken gegeven, hij moet toch iets eten. Nu heb ik weleens gehoord dat katten met diarree lamshart krijgen omdat dat goed is voor de darmflora. Hebben jullie hier misschien ervaring mee met honden? Ik geef het ze wel vaker, maar nu ze diarree hebben twijfel ik of ik het ze moet geven. Wil het niet verergeren....
-
Reini
- Zeer actief
Nou, ik zal nog eens iets adviseren
Vegas had de eerste keer ook diarree van lamsribben (Vegas krijgt zo'n beetje overal diarree van
) maar de dag erna was dat al weer over. Als ik nu ribben geef heeft hij normale ontlasting
Bij Bram is het misschien toch ook gekomen van de wandeling. Water, warmte en drukte kan ook diarree veroorzaken.
Fijn dat Bram het lekker vond, hopelijk komt het er de volgende keer normaal uit

Vegas had de eerste keer ook diarree van lamsribben (Vegas krijgt zo'n beetje overal diarree van
Fijn dat Bram het lekker vond, hopelijk komt het er de volgende keer normaal uit
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
Ari@ne
- Zoek stok!
- Zeer actief
Het was de volgende dag alweer over hoor, geen diarree meer gehad! Dus het valt meeReini schreef:Nou, ik zal nog eens iets adviseren![]()
![]()
Vegas had de eerste keer ook diarree van lamsribben (Vegas krijgt zo'n beetje overal diarree van) maar de dag erna was dat al weer over. Als ik nu ribben geef heeft hij normale ontlasting
Bij Bram is het misschien toch ook gekomen van de wandeling. Water, warmte en drukte kan ook diarree veroorzaken.
Fijn dat Bram het lekker vond, hopelijk komt het er de volgende keer normaal uit![]()

Linda, Izzie en Bram