Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Brok & honden > 50 kg
Moderator: moderatorteam
-
Femmy
- Actief
Brok & honden > 50 kg
Ben trots eigenaar van twee Fila Brasileiro’s (en een kleine x Hollandse herder) van ruim anderhalf jaar oud en sta steeds vaker stil bij voeding en maagtorsie. Zelf ben ik van mening dat een goed voer een maagkanteling niet kan voorkomen maar de kans er op wel kan verkleinen.
Onze honden staan op Cavom, ik ben erg benieuwd wat jullie als ‘grote honden eigenaren’ voeren als brok en hoe jullie denken over de relatie voer en maagkanteling.
Groeten, Femmy
Onze honden staan op Cavom, ik ben erg benieuwd wat jullie als ‘grote honden eigenaren’ voeren als brok en hoe jullie denken over de relatie voer en maagkanteling.
Groeten, Femmy
-
Marja
- Zeer actief
Net als jij ben ik bang voor een maagkanteling!
Of het nu wel of niet een fabeltjes is, mijn honden krijgen uitsluitend geperste brokken.
Meestal Prins maar af en toe ook biofood , die twee wissel ik af en toe omdat een van mijn honden daar behoefte aan heeft
Ik ben over beide merken heel tevreden!
Of het nu wel of niet een fabeltjes is, mijn honden krijgen uitsluitend geperste brokken.
Meestal Prins maar af en toe ook biofood , die twee wissel ik af en toe omdat een van mijn honden daar behoefte aan heeft
Ik ben over beide merken heel tevreden!
groetjes Marja Zara en Stapper

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Ik ben er van overtuigd dat wanneer je vers voert (en dan grote stukken vlees en bot) het risico op een maagtorsie veel minder is. Er is destijds ook onderzoek naar gedaan dat dit ondersteunt bij de Duitse Dog. De maag moet aan het werk om het vlees in grote stukken te verwerken en dus worden de spieren sterker waardoor de maag minder snel kantelt. Brok valt alleen maar uit elkaar en doet niets voor de maagspieren. Dus om die reden en nog veel meer andere redenenen geen brok meer hier.

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Femmy,
Onze honden krijgen ook Cavom (en in het weekend Carnibest = vers vlees).
Onze honden krijgen ook Cavom (en in het weekend Carnibest = vers vlees).
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Femmy
- Actief
Onze honden hebben op een gegeven moment 'fulltime' op de Carnibest gestaan, helaas deed een van hen het niet goed hierop. Op 'n gegeven moment verhuisd en de grote vriezer voor mijn zusje in het huis achtergelaten, dus niet meer de opslagcapaciteit meer voor versvlees. Ik denk er nu over om wellicht in het weekend Carnibest te gaan geven, hoewel ik nu dus wel eerst op zoek moet naar een vriezer.
Maar, een geperste brok kun je dus beter geven dan een geexpandeerde ?
Groetjes, Femmy
Maar, een geperste brok kun je dus beter geven dan een geexpandeerde ?
Groetjes, Femmy
-
Femmy
- Actief
Bibi is in mijn omgeving verkrijgbaar, zodoende dat ik overweeg dit in het weekend te voeren. Op de een of andere manier is het voor mij onmogelijk om de site van Bibi te openene, kan iemand voor mij nagaan wat ik mijn honden moet voeren per dag:
Kyra 60 kg
Farras 22 kg
Donau 50 kg
Ga ik direct vanuit mijn werk dit halen. Trouwens, Kyra en Farras hebben eerder kvv gekregen, Donau niet, hoe kan ik hem het beste laten wennen ?
Groetjes, Femmy
Kyra 60 kg
Farras 22 kg
Donau 50 kg
Ga ik direct vanuit mijn werk dit halen. Trouwens, Kyra en Farras hebben eerder kvv gekregen, Donau niet, hoe kan ik hem het beste laten wennen ?
Groetjes, Femmy
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Mijn honden krijgen over het algemeen alle soorten versvlees en rauw vlees, plus FarmFood (een aantal dagen)

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, een geperste brok valt uit elkaar in de maag en eenm ge-expandeerde brok zwelt op in de maag.Femmy schreef:Maar, een geperste brok kun je dus beter geven dan een geexpandeerde ?
Groetjes, Femmy
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Femmy,Femmy schreef:Bibi is in mijn omgeving verkrijgbaar, zodoende dat ik overweeg dit in het weekend te voeren. Op de een of andere manier is het voor mij onmogelijk om de site van Bibi te openene, kan iemand voor mij nagaan wat ik mijn honden moet voeren per dag:
Kyra 60 kg
Farras 22 kg
Donau 50 kg
Ik denk dat voor Bibi dezelfde hoeveelheden gelden als voor Carnibest en dat is 20-25 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Groetjes, Karen
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Jeannettebo
- Zeer actief
-
Boris
- Actief
Re: Brok & honden > 50 kg
De onze staan ook op Cavom, maar ik denk dat maagkanteling niets met voer te maken heeft, vooral niet omdat veel maagkantelingen 'savonds laat of 'snachts voorkomen en dan hebben de meeste honden al lang gegeten.Femmy schreef:Onze honden staan op Cavom, ik ben erg benieuwd wat jullie als ‘grote honden eigenaren’ voeren als brok en hoe jullie denken over de relatie voer en maagkanteling.
Groeten, Femmy
Een hond van ons heeft het ook bijna gehad, we zagen hem gelukkig opzwellen net voordat we naar bed gingen, de hond had heel de avond gewoon rustig in de kamer gelegen.... dus niet getraind ofzo....
Als we naar bed waren gegaan waren we 'smorgen te laat geweest denk ik, dus we konden hem op tijd redden.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Niemand weet zeker waardoor torsies ontstaan. Bij mijn honden was wel degelijk een relatie met voer te leggen. Zeker omdat ik nu al jaren niks meer zie aan verschijnselen.maar ik denk dat maagkanteling niets met voer te maken heeft, vooral niet omdat veel maagkantelingen 'savonds laat of 'snachts voorkomen en dan hebben de meeste honden al lang gegeten.