Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond wordt gewoon gestoken, dwars door de advantage heen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

hond wordt gewoon gestoken, dwars door de advantage heen

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mijn witte old englisch bulldog word gewoon door alles heen gestoken, we denken door vlooien :denken: Hij wordt beschermd door advantage, deze werkt al beter dan frontline, want vorig jaar was helemaal een drama.toen gebruikte ik nog frontline...
we smeren hem elke dag al in met citroen olie tegen evt muggensteken, want ook die vinden hem een heerlijk hapje,Heb hen sinds vandaag een scalibor band omgedaan(tegen evt.zandvliegen)maar ik ben eigenlijk wanhopig, wie weet er raad????of heeft hier een echte oplossing voor, heb ook 2 katten en nog een puppie rondlopen-en die hebben geen last van dit probleem
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ga je katten heel goed behandelen. Want zij hebben er geen last van, maar zijn wel degenen die de last veroorzaken. Dus goed je katten vlovrij maken en je pupje ook met speciaal spul voor zijn leeftijd behandelen. Dan heb je de hoofdoorzaak van de vlooien weg. Want de katten zijn meestal diegenen die de vlooien in stand houden.
Sinds ik mijn katten behandel hebben mijn honden nooit meer last van vlooien.
En natuurlijk je huis heel goed behandelen, want daar zitten ze dan ook.
Sterkte ermee, want een hond die allergisch reageert op vlooien is zielig. Ik heb er ook een gehad en ik was daar echt de hele zomer mee bezig. (totdat ik dus ontdekte dat de katten de boosdoenertjes waren :mrgreen: )
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
S@ndr@
Zeer actief

ik zou graag willen dat het zo simpel was, mijn katten krijgen allebei bolfo gold druppels, 1 X in de 4 weken, en met kammen vinden we ook niets.
als de hond op het gras ligt(vooral tegen de avond)dan kun je precies zien waar hij is gestoken. t worden allemaal bultjes :80: ik had er vorig jaar ook mijn handen aan vol, en dit jaar dus weer, vooral de maanden julie en augustus.Hij heeft een bijna doorzichtige vacht, zeker als hij gezwommen heeft, ik kan de plekjes niet meer tellen,ondaks alles wat we er aan doen(o ja de pup krijgt ook bolfo gold druppels)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Krijgt hij ook al knoflook? :mrgreen:
Daar schijnen mensen en honden minder "lekker" van te worden.
Gisteravond las ik dat elke dag een theelepeltje marmite ook helpt (bij mensen!), maar dat lijkt me voor honden véél te zout.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik zou sowieso Programm gaan bijgebruiken voor alle dieren als je hond zo'n last heeft.

Anne
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Maar gaat het dan wel om vlooien?
Als ik in de avond of vroege ochtend met blote benen door het gras loop, dan zit ik ook helemaal onder de vreselijke bulten, van de grasmugjes.
Hele kleine etterige rotmugjes. Echt vreselijk. En die blijven dagenlang jeuken, die bultjes.
Misschien heeft hij dat ook wel.
Of misschien is ie met het warme weer allergisch voor gras? :19:
Dat al die scherpe puntjes in het gras zorgen voor al die bultjes?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
S@ndr@
Zeer actief

.soms bij die bultje komt er nog iets van bloed uit(kun je goed zien bij zo weinig haar).gras lijkt me niet zo gevaarlijk(maar ik heb wel besloten om er een pleintje van te maken.!! :denken:)
Vraag me nu af zijn die grasvliegjes hetzelfde als zandvliegjes,of zijn die weer anders???ik heb vandaag (in mijn wanhoop) maar een scalibor band gehaald voor Baco in de hoop dat die hem kan beschermen tegen wat hem dan ook zo lekker vind. ik hou nu mijn vinger gekruist :eek: hopen dat dit helpt.
knoflook, zijn dat verse teentjes of capsules????Hoe kan ik die het beste geven en hoeveel??ik wil hem wel minder lekker maken!!!! :evil:
in huis doe ik alle dagenstofzuigen(ik heb trouwens wel overal gladde vloeren hoor)kleedjes sprayen ,onder de meubelen ook enz enz,(ik wordt er gek van :jank:)en ik denk hij nog erger :boos:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

loving bulls schreef:.soms bij die bultje komt er nog iets van bloed uit(kun je goed zien bij zo weinig haar).gras lijkt me niet zo gevaarlijk(maar ik heb wel besloten om er een pleintje van te maken.!! :denken:)
Vraag me nu af zijn die grasvliegjes hetzelfde als zandvliegjes,of zijn die weer anders???ik heb vandaag (in mijn wanhoop) maar een scalibor band gehaald voor Baco in de hoop dat die hem kan beschermen tegen wat hem dan ook zo lekker vind. ik hou nu mijn vinger gekruist :eek: hopen dat dit helpt.
knoflook, zijn dat verse teentjes of capsules????Hoe kan ik die het beste geven en hoeveel??ik wil hem wel minder lekker maken!!!! :evil:
in huis doe ik alle dagenstofzuigen(ik heb trouwens wel overal gladde vloeren hoor)kleedjes sprayen ,onder de meubelen ook enz enz,(ik wordt er gek van :jank:)en ik denk hij nog erger :boos:
Elke maaltijd een echt teentje lijkt me ruim voldoende, misschien is één keer per dag wel genoeg.
Reken er wel even op dat de scalibor band pas na twee weken volledig werkt. Dus niet meteen wanhopen hoor.
Misschien kan je hem ook nog even wassen met scalibor shampoo. Ik heb net geleerd op dit forum dat dat ook nog bestaat. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gompie
Actief

Ongelezen bericht door Gompie »

Omdat het zo warm en droog is, hebben al die steekbeesten gewoon dorst. :wink: Je zou het ook eens met teatree-olie kunnen proberen i.p.v. citroenolie. De meeste insekten vinden het erg vies en het is ook goed de eventuele wondjes. Het ruikt best erg sterk dus smeer niet de hele hond in. :idea:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”