Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rode Kapotgekrapte vlekken in hals *kennissen*

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Rode Kapotgekrapte vlekken in hals *kennissen*

Ongelezen bericht door Ianthe »

Kennissen van ons hebben een aantal honden, ze zitten vanaf afgelopen week soms helemaal onder de onweersbeestjes. 1 van hun honden krapt zichzelf heel erg veel. Toen ik daar gisteren was (5 min. wilde Xena niet te lang bij mijn ouders laten :wink:) Vroeg ik wat er in zijn hals zat.
Ze schrokken zich helemaal kapot, dat hadden ze nog niet gezien :N:.

Een halve cm onder de overgang nek-kop. Zitten 2 symmetrische vlekken van 4 cm hoog en 1 cm breed. Helemaal doorbloed,, de plekken zelf waren gewoon kaal van het krabben, en de rest van de vacht zat onder het bloed :eek:. De plekken zaten precies tenhoogte van het krabben, en er bleef bloed uit stromen (geen liters, een paar drupjes) Ze hebben er nu een nat washandje op zitten met daaroverheen een halsband.

Wat kan je er nogmeer aan doen, maandag moeten ze al naar de dierenarts voor inentingen van het broertje van Xena. Dan gaat haar moeder meer voor een anti-loopsheidprikje. (Ze willen volgend jaar weer een nestje, volgende loopsheid dus.) Maar ze willen de kapotgerapte hond niet meenemen omdat het te duur is :evil:.

Wat kunnen hun er nog meer opsmeren, of ertegenaan houden. Ze willen er het liefst geen geld aan uitgeven. Want ik had al een mooncollar voorgesteld...
Afbeelding
myriam1
Actief

Ongelezen bericht door myriam1 »

:denken: Ik denk dat ze idd geval beter de halsbanden af kunnen doen.Alles gaat met dit weer smetten en zolang ze er een halsband overheen doen om het af te dekken blijft het broeien.Hoop dat de honden er niet erg lang last van houden want en hond krabt niet voor niks zo zijn vacht open.Maar wat een krenten zeg.Om daar geen geld aan uit te willen geven.je kan ook de dierenbescherming bellen want het is natuurlijk van de gekke dat ze dit zo laten.
Groetjes Myriam
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Op de plek de haren wegknippen of scheren, schoonmaken met een antiseptische zeep of wat verdunde Dettol. Als het hotspot is dan kunnen ze het ook nog insmeren met Sudocreme. Als het een gewone schaafwond is kunnen ze het beter open laten opdrogen.
De rest van de vacht met teatreeolie insprayen tegen de vliegjes.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Idd de plek droog laten worden en dat kan niet met een washand erop. Dus die moet eraf en dan de plek behandelen met iets desinfecterends, betadine of wat verdunde dettol of met biotex wassen. Daarna de plek open laten of evt. een licht desinfecterende creme erop. De haren rondom de plek zoals al gezegd, kun je beter wegscheren om de plek zo goed mogelijk te kunnen behandelen.

Het is namelijk bij smetplekken die jeuken de bedoelding dat die gaan uitdrogen want door het vocht en de aanwezige bacterien blijft het jeuken en wil de hond krabben, waardoor hij het alleen nog maar erger maakt.
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Thanks ik zal de tips naar ze toemailen :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”