Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Juliette de Baïracli Levy op het forum van VoerNatuurlijk

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

cattystyle
Vaste gebruiker

Juliette de Baïracli Levy op het forum van VoerNatuurlijk

Ongelezen bericht door cattystyle »

Hallo allemaal,

Tot onze enorme vreugde en trots kunnen wij jullie mededelen dat Juliette de Baïracli Levy ons forum gaat bezoeken voor een vragensessie!

Er zijn wel een paar regels verbonden aan haar bezoek, om haar niet teveel te belasten gezien haar leeftijd. Gelieve deze goed door te lezen alvorens je vragen gaat posten. Deze regels vind je in de rubriek Ask Juliette de Baïracli Levy.
Op maandag 24 juli 2006 begint de vragensessie. Je mag nu al vragen posten. Deze vragen mogen alléén gaan over kruiden(-geneeskunde).

Juliette de Baïracli Levy is 94 jaar en kan zelf niet met een computer overweg. Simone Swanie is samen met Juliette de Baïracli Levy op het forum aangemeld als 3dogs en zal de antwoorden op de vragen geven onder deze account.

De antwoorden zullen wellicht niet altijd snel komen, graag een beetje begrip voor de leeftijd van deze mevrouw.

Je kunt géén vragen stellen over andere boeken, nieuwe ontwikkelingen in de wereld van BARF of Natuurlijke Rauwe Voeding, want Juliette heeft de boeken van andere schrijvers (Lonsdale, Billinghurst, Schultze, etc.) niet gelezen. Hier zal dan ook niet op geantwoord worden.

Gelieve ook geen vragen te stellen over percentages, verteerbaarheid, wetenschappelijke bewijzen, voedingswaarde, etc.

Juliette is op de eerste plaats kruidengeneeskundige, dan een hondenfokker en natuurlijk altijd een vrije denkster.

Mrs. Swanie heeft ook kruidengeneeskunde gestudeerd met dezelfde mensen waarmee Juliette gewerkt heeft (Gladstar, Tierra, White Feather, etc.). Haar antwoorden zullen dan ook representatief zijn voor wat Juliette's mening is.

Het adminteam behoudt het recht vragen in te korten of te verwijderen indien zij dat noodzakelijk acht.

Ontzettend veel forumplezier gewenst, uiteraard hopen we dat er interessante vragen komen!

Hartelijke groeten van het adminteam van VoerNatuurlijk!

The Complete Herbal Handbook for the Dog and Cat
Juliette de Baïracli Levy
ISBN: 0-571-16115-4
Afbeelding

Gezonde jonge honden
Juliette de Baïracli Levy
Wordt niet meer uitgegeven - soms 2de hands te verkrijgen
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Wat leuk!!
Ik denk dat ik me maar kom registreren.
En ik ga eens nadenken of ik in staat ben mijn vragen in het engels om te zetten en anders lees ik lekker mee wat anderen vragen.
:ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Heel interessant,

Ik heb al een vraagje proberen te formuleren.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mm jammer ik kan niet inloggen, mijn account is uitgeschakeld.

:denken:
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

misschien een tip
gooi het forum [of die topic alleen] open, maak dat iedereen er bij kan..zeker na een melding van haar bezoek op dit forum :wink:
Afbeelding
cattystyle
Vaste gebruiker

yamie schreef:mm jammer ik kan niet inloggen, mijn account is uitgeschakeld.

Heb je je mail gecheckt? Er zijn diverse mailings uitgegaan dat gebruikers die zich niet voorgesteld hebben op non-actief worden gezet. Dat is altijd al het beleid van ons forum geweest.

Je kunt een PB sturen naar info@voernatuurlijk.nl met je gebruikersnaam bij VoerNatuurlijk, dan wordt je account weer op actief gezet en kun je je voorstellen.
cattystyle
Vaste gebruiker

ien schreef:misschien een tip
gooi het forum [of die topic alleen] open, maak dat iedereen er bij kan..zeker na een melding van haar bezoek op dit forum :wink:
Dat doen we niet. Daar hebben we onze redenen voor. Iemand die geïnteresseerd is in kruidengeneeskunde moet er geen moeite in zien zich aan te melden. :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

cattystyle schreef:
yamie schreef:mm jammer ik kan niet inloggen, mijn account is uitgeschakeld.

Heb je je mail gecheckt? Er zijn diverse mailings uitgegaan dat gebruikers die zich niet voorgesteld hebben op non-actief worden gezet. Dat is altijd al het beleid van ons forum geweest.

Je kunt een PB sturen naar info@voernatuurlijk.nl met je gebruikersnaam bij VoerNatuurlijk, dan wordt je account weer op actief gezet en kun je je voorstellen.
geen mail gehad ( of er echt overheen gekeken :N: )

ik zal wel een mail sturen ;)
ien
Erelid
Contacteer:

cattystyle schreef:[Dat doen we niet. Daar hebben we onze redenen voor. Iemand die geïnteresseerd is in kruidengeneeskunde moet er geen moeite in zien zich aan te melden. :wink:
nee, dat bedoel ik niet..gooi die bans open :mrgreen:
kan iedereen meegnieten van die unieke kruidenvrouw..dat is toch het doel??
anders moet je de link hier niet plaatsen nml
Afbeelding
sylvia*
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sylvia* »

cattystyle schreef:
Dat doen we niet. Daar hebben we onze redenen voor. Iemand die geïnteresseerd is in kruidengeneeskunde moet er geen moeite in zien zich aan te melden. :wink:
Ik ben wel geintereseerd in kruidengeneeskunde leuk dat je overal die oproepen plaatst maar als er tig mensen in de ban zitten die niet kunnen lezen in die topic dan kun je die oproepjes beter alleen doen op je eigen forum.

Gelijk hier dan een vraagje als ik deze regels in de oproep lees....

Mrs. Swanie heeft ook kruidengeneeskunde gestudeerd met dezelfde mensen waarmee Juliette gewerkt heeft (Gladstar, Tierra, White Feather, etc.). Haar antwoorden zullen dan ook representatief zijn voor wat Juliette's mening is.

Dan staat daar dus eigenlijk dat de antwoorden van Mrs Swanie komen en representatief zijn voor de mening van JdeBL, in mijn begrijpend lezen worden de vragen dan dus niet door JdeBL beantwoord maar door Mrs. Swanie wat dan weer inhoud dat jullie oproepje niet helemaal juist is.
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

cattystyle schreef:
Mag ik dan vragen wat die redenen zijn, want als je zoveel mogelijk bekendheid ergens aan wilt geven dan is een forum afsluiten voor bezoekers/gasten in mijn ogen niet echt de weg.

Aangezien ik niet van afgesloten fora hou en me nergens toe laat verplichten houd ik het wel bij de boeken van mw. Levy. Heb ik ieder geval ook nog de zekerheid dat het echt JdBL-kennis/ervaring is.
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

Gut,gut.... :smile:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Ester&Lara schreef:Gut,gut.... :smile:
:denken: constructief...

even over mijn account, ik heb het mailtje verstuurd, word dat vlot bekeken of duurt het ff :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

oh en warempel krijg ik nu een mail :mrgreen:
Ester&Lara

Martijn schreef:Wat leuk dat er zoveel experts en unieke mensen op het barf forum komen maar waarom wordt er zo overdreven lyrisch over ze gepraat?
Gaat het om de kennis of is verering verplicht?
Ik vind het jammer...het wekt weerstand op.
Ik ben niet geschikt als fan...dat is niet de manier waarop ik bewonder.

Mij te amerikaans.

Nou ja..ik zal wel zeiken.
Wij vereren helemaal niemand hoor
Maar het is gewoon reuze leuk en interessant om zo'n 'grootheid' op dat gebied op het forum te mogen verwelkomen :ok:
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Zijn er nog meer mensen die niet op voernatuurlijk mogen komen??
Zo ja, willen jullie dan contact opnemen met mij?

Ik ken Swanie al een jaar of 8 en wil haar wel benaderen om te vragen of ze weet hoeveel mensen geband zijn van voernatuurlijk. Ze zal het ook niet leuk vinden dat Juliette misbruikt wordt om forumleden te ronselen - haar eigen forum is heel erg open. :denken:

We zouden haar kunnen vragen om de antwoorden ook elders te plaatsen, zodat iedereen er van kan leren - bijvoorbeeld hier op het forum. Ik wil er wel moeite voor doen. Of misschien beter als stichting alles-rauw haar schouders er onder zet?

Juliette is echt te oud om zelf nog vragen te beantwoorden. Een jaar of 5 geleden was ze in de VS - komt ze regelmatig trouwens. Ook daar was ze er wel in levende lijve, maar heeft zelf nergens op geantwoord. Haar dochter deed het toen voor haar.

Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
Ester&Lara

Hahahahaha wat laat je jezelf toch weer heerlijk kennen Ignit, hahaha!! :smile: :smile: :smile:

Ik hoop dat je nog kunt slapen :cheer: :mrgreen:
ien
Erelid
Contacteer:

ignit schreef:Zijn er nog meer mensen die niet op voernatuurlijk mogen komen??
.
Ja ikke :19: weer
en vraag mij niet waarom :denken:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Martijn schreef:Wat leuk dat er zoveel experts en unieke mensen op het barf forum komen maar waarom wordt er zo overdreven lyrisch over ze gepraat?

Mij te amerikaans.

Het gaat om de kennis.
Maar ik heb besloten dat ik het boek nog wel een keer ga lezen. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
sylvia*
Actief
Contacteer:

ien schreef:
.
En je had nog wel zo'n goed gesprek gehad :smile:
Afbeelding
sylvia*
Actief
Contacteer:

Ester&Lara schreef:Hahahahaha wat laat je jezelf toch weer heerlijk kennen Ignit, hahaha!! :smile: :smile: :smile:

Ik hoop dat je nog kunt slapen :cheer: :mrgreen:
En hoe gaat het met jouw nachtrust ?
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

Mij te amerikaans.

:neenee: Is geen barfforum, das uit en oud :blah:
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

ien schreef:
.
Ja had je tanden niet gepoets, er zaten nog haren op :smile2: :mrgreen: :mrgreen:
sylvia*
Actief
Contacteer:

Angelique25 schreef:
ien schreef:
.
Ja had je tanden niet gepoets, er zaten nog haren op :smile2: :mrgreen: :mrgreen:
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Nou, ik krijg er ook een beetje de kriebels van. Het gaat natuurlijk om de kennis maar al die poespas erom heen, het woord 'grootheid' alleen al.
En waar ik trouwens ook jeuk van krijg is hoe de verschillende stromingen elkaar hier telkens in de haren vliegen.
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

Natas. schreef:

En waar ik trouwens ook jeuk van krijg is hoe de verschillende stromingen elkaar hier telkens in de haren vliegen.
:19: Ik zie geen stromingen die elkaar telkens in de haren vliegen. Ik zie alleen een oproep van een forum waar een link in staat die niet te openen is. Waar je dus verplicht lid moet worden om mee te mogen vragen/lezen. Terwijl elders gesteld werd dat "we" allemaal hetzelfde doel zouden hebben en dat kennis delen het allerbelangrijkste zou zijn.
Dat lid worden (en blijven) schijnt voor veel mensen hier nogal moeilijk te zijn, topic openbaar maken willen ze niet en ja, dan gaat men zich afvragen wat nu het doel is van deze aktie. Kennis delen of leden ronselen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Natas. schreef:
Nou, ik krijg er ook een beetje de kriebels van. Het gaat natuurlijk om de kennis maar al die poespas erom heen, het woord 'grootheid' alleen al.
Ik ook. Plus dat ik niet van besloten fora hou, en al helemaal niet aan grootheden doe :19:
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Ik ben best benieuwd welke vragen er gesteld gaan worden en dan met name tegen welke ziektes je welk kruid kunt gaan gebruiken vooral ook welke ziektes er dan zoal voorkomen bij honden die lange tijd rauw gevoerd worden.
Ester&Lara

Angelique25 schreef:

Mij te amerikaans.

:neenee: Is geen barfforum, das uit en oud :blah:
Je hebt er veel van begrepen zie ik :smile2:
Ester&Lara

Natas. schreef:
Ik vind het ook onzin,als wij zo'n berichtje plaatsen,dat er weer mensen flauwe opmerkingen maken. Maargoed dat is altijd het geval op dit forum en met bepaalde mensen. Dat was 3 jaar geleden ook al zo. :roll:

Grootheid staat toch niet voor niks tussen haakjes, de strekking is duidelijk lijkt me
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”