Hoeveel mag ik hier eigenlijk van geven? Dit kan ik dan het beste 's ochtens geven? Moet ik het over 3 of 3 keer verdelen? Kan ik later op de dag dan ook nog wat brok geven?
Kortom veel vragen
Moderator: moderatorteam
Weet iemand waar de nederlandse versie van Tom Lonsdale te bestellen is? Kan het ISBN nergens vinden.....Roelfien schreef: Zonder reclame te willen maken, wil ik je aanraden om het boek van Mogens Eliassen te kopen (is een E-book, dus alleen op je computer, niet gebonden) en of het boek van Tom Lonsdale. Ze zijn beiden in het nederlands en ze geven goede handleiding om het rauwvoeren aan jonge honden, pups, zwangere honden en gewoon volwassen honden op te bouwen.
Smuldier heeft wel complete versies hoor, de pens compleet en de vleescompleetGerda16 schreef:Ik wil op den duur wel steeds meer vers gaan geven!
Ik vind het alleen zo ingewikkeld om uit te rekenen hoeveel ze op een dag mag/moet hebben aan groenten/spieren/botten/fruit. Juist omdat ze nog in de groei zit.
Ik vind smuldier erg makkelijk, want het zit al afgewogen in een bakje. Alleen ontdooien en klaar. Alleen is het geen complete maaltijd. Plus zo'n bakje van 400 gr lijkt zo weinig.......
Bij de pens die ik het weekend wil geven doe ik ook geen brokken bij. Gewoon lekker achterin de tuin.
In het weekend heb ik ook de meeste tijd om lekkere groente/fruit prakjes te maken.
Ik weet dat ze dan in iedergeval door de weeks wel al haar voedingstoffen binnen krijgt (ben echt een miepje....). Daarom krijgt ze doorde weeks wel haar brokken.....
Als het met de pens lekker gaat wil ik er ook op uit voor een kippennekje, kijken wat ze daar mee doet.![]()
Dank je wel voor de tip voor het boek!! Ga er meteen naar kijken!!

http://www.rawmeatybones.com/Gerda16 schreef:Weet iemand waar de nederlandse versie van Tom Lonsdale te bestellen is? Kan het ISBN nergens vinden.....Roelfien schreef: Zonder reclame te willen maken, wil ik je aanraden om het boek van Mogens Eliassen te kopen (is een E-book, dus alleen op je computer, niet gebonden) en of het boek van Tom Lonsdale. Ze zijn beiden in het nederlands en ze geven goede handleiding om het rauwvoeren aan jonge honden, pups, zwangere honden en gewoon volwassen honden op te bouwen.
Hoi Roelfien,Roelfien schreef:Maar goed, de pens: pens is een volwaardige voeding

Maar goed, de pens: pens is een volwaardige voeding en absoluut niet eenzijdig. Je hoeft er niets bij te voeren, alles zit erin. (niet als je de rest van je hond zijn leven alleen maar pens zou geven, maar wel als gewoon een dag voeding) Dat is nou juist het mooie van pens.
ik weet niet wat daar precies allemaal inzit of niet inzityamie schreef:ook de bakjes smuldier bv?ien schreef:is volwaardig voer.Scooby schreef:Hoi Roelfien,Roelfien schreef:Maar goed, de pens: pens is een volwaardige voeding
Ik heb toch altijd begrepen dat pens een bijvoer is en geen volwaardig hoofdvoer?

Een volwaardige maaltijd vind ik iets anders dan iets volwaardig voer te noemen. Brokken of KVV zou ik volwaardig voer willen noemen, maar pens vind ik dan een bijvoer (wat je als volwaardige maaltijd kunt gevenien schreef:nee..maar dat is met geen enkel materiaal goed..Sennaruby schreef:Ik noem pens geen volwaardige voeding. Ik ga mijn hond niet dag in dag uit alleen pens voeren. Groetjes,
Fieke
als maaltijd is het gewoon een volwaardige maaltijd!!!
zoals Roelfien ook schreef
Hoi Roelfien,Roelfien schreef: Dus als je zelf maaltijden samenstelt, is niets volwaardig. Elk onderdeel uit de voeding heeft iets anders / meerdere onderdelen nodig om het compleet/volwaardig te maken.
IK maak me daar ook niet druk om. Onze dogjes krijgen wekelijks een complete pensdag en verder niets. Het gaat mij er meer om dat mensen een verkeerde indruk van pens kunnen krijgen als je het volwaardig voer noemt. Het zou de indruk kunnen wekken dat je je hond ook alleen maar pens kunt voeren, want het is toch 'volwaardig'?!kiki78 schreef:volgens mij moet je je niet te druk maken of je hond wel elke dag alle voedingsstoffen binnen krijgt. de gemiddelde mens eet ook niet elke dag braaf volgens de schijf van 5. ik in ieder geval niet en ik denk dat ik redelijk gezond ben
Zie Bottendocument bovenaan en alles wat je maar wilt weten over rauwe botten met vlees staat op http://www.barf-natuurlijk.nl/html/bottenfaq.phpGerda16 schreef:Vraagje tussendoor: Ik lees overal dat kippennekjes prima is om met botten te beginnen, alleen ik lees ook dat kippenbotjes splinteren..........
Kan dit kwaad?
Zijn er nog meer "beginners" botten?
Dank je wel!! Ga een boodschappenlijstje makenignit schreef:Zie Bottendocument bovenaan en alles wat je maar wilt weten over rauwe botten met vlees staat op http://www.barf-natuurlijk.nl/html/bottenfaq.phpGerda16 schreef:Vraagje tussendoor: Ik lees overal dat kippennekjes prima is om met botten te beginnen, alleen ik lees ook dat kippenbotjes splinteren..........
Kan dit kwaad?
Zijn er nog meer "beginners" botten?
Poten en vlerken kunnen splinteren, daarom zijn ze niet zo geschikt om mee te beginnen.
Succes!![]()
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
Ja, maar een heleboel bijvoer maakt uiteraard ook een volwaardige voeding, toch?ien schreef:o..dan eet je hond dus dagelijks bijvoer :mrgreen:als die barft
Dat Barf je toch niet?Gerda16 schreef:ien schreef:o..dan eet je hond dus dagelijks bijvoer :mrgreen:als die barftDat denk ik wel..... Ze krijgt iederedag vers vlees te eten met brokje's.....
Klopt brokjes met vers vlees, ik heb de zin van Scooby verkeerd begrepen....Scooby schreef:Dat Barf je toch niet?Gerda16 schreef:ien schreef:o..dan eet je hond dus dagelijks bijvoer :mrgreen:als die barftDat denk ik wel..... Ze krijgt iederedag vers vlees te eten met brokje's.....