Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bento
Moderator: moderatorteam
-
ikke24
- Vaste gebruiker
Bento
Wie is er met dit voer bekend????
Onze cheyenne gaat niet goed op de Royal canin, ze geeft heel veel over. We hebben altijd RC gevoerd, zijn alleen wel eens overgestapt van babydog naar puppy en junior. Nu zeggen ze op de hondenschool dat Bento en hills de twee beste merken brokken zijn. Ik wil iet blijven overgaan naar ander voer, ik wil graag een voer waarvan ik zeker ben dat cheyenne het goed op zal doen, maar dat zal wel afwachten zijn he hahaha. Ik vind het gewoon zielig voor haar als ze steeds moet overstappen, maar bij RC poept ze heel zacht...geeft ze over...ze schrokt omdat de brokjes zeer klein zijn (bijt er niet op enz).
p.s. ik wil geen advies over barf en ander van dat soort voer. Ik kan daar niet aan beginnen, heb geen diepvries.
Onze cheyenne gaat niet goed op de Royal canin, ze geeft heel veel over. We hebben altijd RC gevoerd, zijn alleen wel eens overgestapt van babydog naar puppy en junior. Nu zeggen ze op de hondenschool dat Bento en hills de twee beste merken brokken zijn. Ik wil iet blijven overgaan naar ander voer, ik wil graag een voer waarvan ik zeker ben dat cheyenne het goed op zal doen, maar dat zal wel afwachten zijn he hahaha. Ik vind het gewoon zielig voor haar als ze steeds moet overstappen, maar bij RC poept ze heel zacht...geeft ze over...ze schrokt omdat de brokjes zeer klein zijn (bijt er niet op enz).
p.s. ik wil geen advies over barf en ander van dat soort voer. Ik kan daar niet aan beginnen, heb geen diepvries.
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Onze Joep heeft jaren geleden op de bento gestaan, hij deed het er heel goed op alleen hoefde hij op een gegeven moment die brokken niet meer (Joep eet maar een paar maanden goed en dan moet hij over op iets anders
).
Je moet vooral kijken of je hond het lust.
Je moet vooral kijken of je hond het lust.
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
ikke24
- Vaste gebruiker
- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
- Aantal honden: 1
nee je stelt geen domme vraagikke24 schreef:Volgens mij leest iedereen dit topic en zucht een keer en gata weer verder.....Stel ik zo'n domme vraag?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik heb zelf Leo (van de dierenarts) omdat mijn hond constant diaree had.
Voer waar op een of andere manier pens in verwerkt zat bleek ze niet te verdragen.
Heb je je hond al eens laten nakijken bij de dierenarts?
Overgeven hoeft niet speciaal van het voer te komen toch?
Wil ze het eten daarna wel weer opeten? of blieft ze dan helemaal niet meer?
Voer waar op een of andere manier pens in verwerkt zat bleek ze niet te verdragen.
Heb je je hond al eens laten nakijken bij de dierenarts?
Overgeven hoeft niet speciaal van het voer te komen toch?
Wil ze het eten daarna wel weer opeten? of blieft ze dan helemaal niet meer?
-
ikke24
- Vaste gebruiker
Nou het is meestal een uur of 2 na het eten pas. Ze eet de brokjes wel, maar naar mijn idee omdat ze anders niks heeft (maar dit weet ik dus niet zeker). Ik ben erg huiverig om over te stappen....Vooral omdat ze een berner sennen is en ik wil voor haar botten en gewrichten het juiste voer hebben. Ze peopt idd wat zacht, maar de keutels hebben wel vorm.
De dierenarts weet van haar overgeven, maar zeggen ook: zal wel aan het voer liggen. Misschien is het gewoon de warmte???? Ik weet het ook niet.
De dierenarts weet van haar overgeven, maar zeggen ook: zal wel aan het voer liggen. Misschien is het gewoon de warmte???? Ik weet het ook niet.
- ranetje
- Zeer actief
Geeft ze over sinds het zo warm is dan? Of was het al langer aan de gang?ikke24 schreef:Nou het is meestal een uur of 2 na het eten pas. Ze eet de brokjes wel, maar naar mijn idee omdat ze anders niks heeft (maar dit weet ik dus niet zeker). Ik ben erg huiverig om over te stappen....Vooral omdat ze een berner sennen is en ik wil voor haar botten en gewrichten het juiste voer hebben. Ze peopt idd wat zacht, maar de keutels hebben wel vorm.
Het antwoord van de DA vind ik wat "mager".
Vraag eens bij de rasvereniging?
Hier is misschien een rasdeskundige nodig?
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
-
ikke24
- Vaste gebruiker
Nee.
Ze heeft vanaf 30 juni inmiddels nu 5x gebraakt...kan ook iets meer zijn, dus niet iedere dag na de maaltijd. Ben er al 2x mee naar de DA geweest.
Het valt wel op dat het op warme dagen meestal is, maar ik ben geen DA.
Ook valt het op als ze overgeeft, ze de brokjes nauwelijks gekauwd heeft, terwijl ze niet echt schrokt. ik heb al een grote bal in haar voerbak liggen, zodat ze de tijd neemt om te kauwen, maar volgens mij zijn de brokjes gewoon te klein...
Ze heeft vanaf 30 juni inmiddels nu 5x gebraakt...kan ook iets meer zijn, dus niet iedere dag na de maaltijd. Ben er al 2x mee naar de DA geweest.
Ook valt het op als ze overgeeft, ze de brokjes nauwelijks gekauwd heeft, terwijl ze niet echt schrokt. ik heb al een grote bal in haar voerbak liggen, zodat ze de tijd neemt om te kauwen, maar volgens mij zijn de brokjes gewoon te klein...
- ranetje
- Zeer actief
Mijn hond kauwt ook niet op de brokken.ikke24 schreef:Nee.
Volgens mij eten honden vaak grote stukken die ze heel naar binnen slikken, dus dat kauwen is voor de spijsvertering niet echt nodig.
(als het anders is hoor ik het wel
Is jouw hond heel druk geweest vlak voor of na het eten, als hij overgeeft?
Ook iets om op te letten misschien?
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik zou haar voeren als er daarna een rustperiode voor haar is, dus daarna geen inspannende dingen (wandelen, fietsen, drukke visite, cursus). Kleine beetjes voeren en als je wilt overschakelen dit op een hele kalme manier te doen. 1/8 nieuw, 7/8 oud voer etc dit eerst twee dagen dan 2/8 nieuw, 6/8 oud dat weer twee dagen en kijken of het goed blijft gaan.
Ik voer zelf een paar dagen in de week Bento, hier doen ze het er goed op maar wil niet zeggen dat jouw hond het verdraagt.
Succes!
Ik voer zelf een paar dagen in de week Bento, hier doen ze het er goed op maar wil niet zeggen dat jouw hond het verdraagt.
Succes!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- ranetje
- Zeer actief
Je hebt nogal wat geprobeerd aan soorten voer als ik je eerdere reacties lees.
Houd het nu gewoon op één soort en doe zoals Rataplan aangeeft met dat wennen aan eventueel nieuw voer.
Probeer alle adviezen wat betreft merken voer, verder te laten voor wat het is.
Het steeds wisselen bij zo'n jonge hond is ook niet alles.
Houd het nu gewoon op één soort en doe zoals Rataplan aangeeft met dat wennen aan eventueel nieuw voer.
-
ikke24
- Vaste gebruiker
ranetje schreef:Je hebt nogal wat geprobeerd aan soorten voer als ik je eerdere reacties lees.
Ik heb niet veel gewisseld....hetis overstappen van babydog, naar puppyvoer. Het enige wat ik toen nog gedaan heb is junior pakken omdat iedereen dat zei. Dit alles van hetzelfde merk. Royal Canin.
Die junior heb k niet lang gdaan en heb zeker geleidelijk aan gedaan.
Maar ik merk gewoon dat ze het op dit voer niet zo goed doet, dan zou jij toch ook eens verder kieken???Ik wou dat er 1 soort voer bestond waar iedereen het over uit is dat het beste is
- ranetje
- Zeer actief
Natuurlijk kijk ik ook rond.ikke24 schreef:ranetje schreef:Je hebt nogal wat geprobeerd aan soorten voer als ik je eerdere reacties lees.
Ik heb niet veel gewisseld....hetis overstappen van babydog, naar puppyvoer. Het enige wat ik toen nog gedaan heb is junior pakken omdat iedereen dat zei. Dit alles van hetzelfde merk. Royal Canin.
Die junior heb k niet lang gdaan en heb zeker geleidelijk aan gedaan.
Maar ik merk gewoon dat ze het op dit voer niet zo goed doet, dan zou jij toch ook eens verder kieken???Ik wou dat er 1 soort voer bestond waar iedereen het over uit is dat het beste is
Ik heb je vorige berichten kennelijk niet goed gelezen
Ik zou ook wel willen dat iedereen het eens is over bepaald voer, maar honden verschillen net zo van elkaar als mensen. Wat voor de één goed is kan slecht uitpakken voor de ander.
Ik word ook wel eens niet goed van al die verschillen